Wat moet de klepspeling van en deutz f3l812s zijn
en of het met een warme of koude motor moet
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D4005 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Toch wel goed om daar even bij stil te staan. Het is namelijk zo dat bij een luchtgekoelde (Deutz) motor de klepspeling groter wordt naarmate de motor warmer wordt (dit in tegenstelling tot andere (watergekoelde) motoren).
Dit verschijnsel wordt veroorzaakt doordat de (luchtgekoelde) cylinders veel heter worden (dan watergekoeld) en daardoor meer uitzetten.
Zou je nu voor het kleppenstellen toch de motor even hebben laten lopen (trekker naar werkplaats rijden o.i.d. ) dan is de cylinder relatief al warmer dan de rest van de motor en dus al meer uitgezet. Je zou hierdoor de klepspeling zo af kunnen stellen dat er (van de toch al nauwe klepspeling) na afkoeling geen speling meer overblijft.