Fendt 611 s - brandstofpomp
K'heb gisteren de pomp van mijn fendt afgehad en vandaag weer gemonteerd, maar nu start hij wel vlot maar hij draait erg "ruw" vind ik, zou het kunnen dat de pomp wat te laat staat?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 611 s ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
geen idee...
Dat hij start is al goed te noemen, dus zover zal je er dan niet vanaf zitten.
kdenk bijna dat het tandwiel een tand verzet is per ongeluk...
hoe heb je hem dan op tijd gezet? je weet dus niet de graden?
heb je hem dan bij de markering op het tandwiel staan?
pomp zit op tandwiel met een spie, dus als het tandwiel blijft zitten blijft de timing gelijk
dat is niet waar !
je hebt hier mooie meter voor heb ik gezien, komt die goed van pas
hoezo niet dan?
als je de pomp er af haalt,verspringt hij wat, dus als je hem er dan weer gewoon zo opdrukt zonder ergens naar te kijken staat hij 9 van de 10 keer niet goed!
er staan markeringen op de de tandwielen, die moeten bij elkaar. of met een gradenschijf en dan op het gewenste inspuittijdstip zetten.
als hij nu 1 tandje er naast staat, kan er wel 8 of 9 graden verschil in zitten.
wat verspringt er dan?
je nokkenas draait wat, dat komt doordat er veren boven de plunjers staan die hem weer naar beneden drukken. dus als hem eraf haalt heeft hij geen weerstand meer. en zal er nog een veer tegen een plunjer drukken, hierdoor verdraait de nokkenas wat.
dus je kunt niet zomaar er wat afhalen, en zonder ergens naar te kijken het er weer op zetten.
je zult dus de markeringen even bij elkaar moeten zetten, en dan moet het aardig goed zijn!
Is het geen optie om twee Belgische trekpaarden er voor te zetten, deze trekken ook als de ziekte...
maar de uitgaande as van je pomp draait dan toch ook mee?
dat is de nokkenas! die drijft het geheel aan in de pomp.
je zult even moeten kijken of de merktekens nu met elkaar in lijn staan, zoniet moet dat gebeuren.dan staat je pomp aardig goed. je kunt dan de pomp zelf in de sleufgaten nog wat verstellen.
maar die as mag toch verdraaien wat ze wil, als het tandwiel hetzelfde staat kan die as niet anders op het tandwiel zitten... en weet niet of ik de merktekens kan zien zonder heel de motor open te gooien
nee die as mag niet draaien wat hij wil!
maar wat heb je precies gedaan?, tandwiel losgedraaid en eraf gehaald, toen pomp eraf gehaald, en tandwiel er weer opgezet?. en zo heb je hem ook weer geplaatst?
Okee, je hebt het tandwiel laten zitten gelukkig ! mits de nokkenas dan niet een compleet rondje verdraaid is, dan kan hij er niet ver naast zitten.
dan probeer je hem wat vroeger te zetten, als je denkt dat hij nu te laat staat. pomp tegen de draairichting van het tandwiel in draaien, mbv sleufgaten
heb het wel laten zitten maar 1 tandje later gezet, omdat ik het tijdje geleden eens had vroeger gezet, maar nu twijfel ik of ik mss 2 tandjes heb verzet...
je moet ze nog kunnen zien ook...
is een kwestie van heel goed kijken. maar ze zijn zeker weten te vinden... als je maar goed zoekt.
ze zijn wel te vinden maar kan ze bijna maar van 1 tandwiel zien, omdat er voor het andere tandwiel nog een tandwiel zit
ik weet het, heb het zelf ook al eens bij de hand gehad.