TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford Dearborn ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
1947: 1
1948: 37908
1949: 141370
1950: 245637
1951: 343198
1952: 442035
1953: 540030
Final: 524076
En welk jaar komt ie uiteindelijk uit dan?
3NANT6523T
weet niet of dit goed is ...moet het nog wat beter schoon maken.kan het zo een beetje slecht zien
de 3 zal een 8 zijn
en dat ANT staat dat ergens voor? of moet dat wat anders zijn
beste Bert
de eerste 3 zal idd een 8 zijn;de tweede N is volgens mij de aan duiding voor een petroleumuitvoering(met de vergasplaat).
de beide T-s kunnen ook twee keer een 1 zijn.(een 1 met aan boven-en onderkant een dwarsstreepje).
succes gr Wim
Lettertype is inderdaad een beetje raar, Wim. Voor zover ik na kan gaan, heb je gelijk. Ding is inderdaad een petroleum.
Serienummer is dus 8NAN165231, wat neerkomt op bouwjaar 1950.
het is zeker petroleum dubbele tank
maar heb de trekker net binnen staan en kom er zeker op terug
moet ook nog een soort van werkplaats handboek hebben ,heeft zeker 30 jaar stil gestaan maar blok is nog wel los
dat word een mooi projectje.
volgens mij stond er deze week nog een ned -talig handleiding op speurders .nl te koop van iemand uit Grollo.
succes ,gr Wim
denk idd dat dat het nummer zal zijn.
gr Wim
en het nr is 8N AN 165231
dit zou dan bouwjaar 1949 zijn ?
Wim, heb mail naar Grolloo gestuurd.
bedankt voor info.
gr.Bert
Foutje van mijn kant, is inderdaad een '49, geen '50
heb deze man berichtje gestuurd
die man van marktplaats heeft de naald niet
zou jij willen kijken of je er 1 hebt liggen
die je kwijt wil.
gr Bert
heb je voldoende volts op je bobine,dwz accu 6 volt ,en op de bobine minimaal 4.8 .
Is de bobine nog wel goed (hij kan er nl slecht tegen als je er stroom op laat staan ,ik maak altijd accuklem los na gebruik.) Is de weerstand nog goed ,niet roestig.
Is het een petroleum of benzine uitvoering ; is afstelling carburateur of vlotterbakje goed(misschien iemand aan de naald gedraaid).
miss kun je hier wat mee ,veel succes
carburateur en spruitstuk voor alleen benzine........dearborn loopt niet echt lekker ontsteking vernieuwd en vonkt nu ook sterk
staat op tijd maar als ie een klein poosje loopt slaat ie af geen benzine.
heb ik al vaker gehad heb toen de vergas platen er overnieuw in gedaan met vloeibare pakking en toen liep ie wel goed
die zijn te koop bij Histoparts.
gr Wim
klopt..maar ben eigenlijk op zoek naar gebruikt
als je er alles nieuw op zet kost dat nog wel een heel beetje en kan het er zo wel me redden
maar dacht meer van ...als iemand het gebruikt heeft liggen ??
begrijpelijk,is idd niet goedkoop.
gebruikt zou ik zo ook niet weten.
je kuntook de wat dikkere pakkingkit gebruiken,datblijft beter afdichten dan de vloeibare pakking.
Het ontbreken aan benzine is denk ik toch het aanzuigen van valse lucht.
gr Wim
het motornummer weten we al