Kverneland 4 schaar ploeg

Beste TF-leden,

we willen een nieuwe ploeg kopen van het merk kverneland, we onze oude kverneland is 30 jaar oud en versleten(met steenbeveiliging). Nu hebben ze ons een nieuwe aangeboden maar ik twijfel er aan of deze sterk genoeg gemaakt is en vraag ik om jullie mening omdat jullie er misschien ervaring mee hebben en meer kennis!

alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

giant-kevin-jd
@newhollandM100 hoi ik ken iemand die woont in panningen ligt dichtbij venlo hij heeft 2 super ploegen staan! zijn zowat nieuw een kverneland en een lemken
newhollandM100
Ik neem even dit voorbeeld (net dezelfde ploeg)...
giant-kevin-jd
marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/… ik denk wel dat hij sterk zat is maar deze zijn sterker. maar is wel een nadeel dat je het naloop wiel achter hebt zitten. ploeg heeft 1 jaar gedraait! zeker de moeite waard om te gaan kijken!
newhollandM100
Jep bij die man ben ik ook geweest, voor die kverneland. Maar een nieuwe komt voordeliger uit. ik weet er 2 staan op stock maar ik twijfel aan de dikte van het ijzer die de schalmen vasthouden
giant-kevin-jd
@newhollandM100 ben je bij mike geweest? maar ploegen zien er niet slecht uit maar weet niet hoeveel hij ervoor vraagt.
newhollandM100
Nee telefonisch is niks mis mee ofzo maar nieuw komt beter uit met garantie e.d.
giant-kevin-jd
@newhollandM100 ja dat is waar! maar zit er geen garantie meer op ?
EA_MF
Wij hebben een LD100 uit 1996 ofzo, dat is iig een super degelijk ding, denk dat je je over de kvernland ploegen geen zorgen hoeft te maken qua degelijkheid
newhollandM100
Ja maar je hebt verschil in de dikte van de armen, en op de foto is dat het lichtste type en dus ook het goedkoopste...
giant-kevin-jd
@newhollandM100 die van panningen of die van jouw?
newhollandM100
Allebei, is net hetzelfde type
giant-kevin-jd
@newhollandM100 vogel en noot zijn ook degelijke ploegen. willen jullie perse een kverneland?
JD 6430 The Best
Wij hebben een EG 100 met Twister Rister, we zitten hier op klei, echt een hele degelijke machine is het, je betaald er ook wat voor, aar je kan er echt jaren mee voruit.
Pauls
Vraag je af of waarom de vorige eigenaar zijn ploeg wil verkopen. Is er een ongelukje mee gebeurt, dat ie scheef staat ? Ik vermoed dat jullie in Kinrooi niet de zware klei hebben, en dan is deze ploeg zeker geschikt. Uitbreiden naar 5 schaar kan niet met type B150/100 (wel met de B150/150). Wil je een vorenpakker of vorenschijven, dan is de kop iets te licht. Het materiaal dat kverneland gebruikt is zeer sterk (gehard). En al gedacht aan de huidige ploeg te vernieuwen, zogoed als alles is nog te verkrijgen, en dat materiaal ben je gewoon.
gertdl
Wat de constructie van de ploeg betreft moet je geen schrik hebben, die is sterk genoeg. je moet wel kijken naar welke trekker ervoor komt en in welke grond je moet ploegen. deze ploeg heeft een vrij lichte kop omdat het een ploeg is om lichtere trekkers voor te zetten en dus is het voordeel van deze ploegen dat ze weinig wegen. het is hier met dit type ploeg niet aangeraden op veel opties te gaan bijplaatsen en er met een zware trekker in zware grond te gaan ploegen ( hiervoor is de kop niet voorzien). het hangt er dus allemaal vanaf welke grond er moet geploegd worden en welke trekker er moet voorkomen, en dat gaat beslissen of deze ploeg geschikt gaat zijn of te licht van constructie ( de kop).
newhollandM100

Dit is onze oude ploeg, maar is overal opgelast dus kan niet meer gerestaureerd worden.Ook is de draagas al vaak doorgescheurd. Let bij de nieuwe ploeg vooral op de armen die licht(dun) zijn gemaakt. Bedankt voor jullie reacties!
MF_Dyna6
Ik zou nog even wachten met een ploeg kopen. Denk dat de mechanisatie bedrijven straks veel lager gaan met de prijs omdat veel jong gebruikte ploegen worden ingeruild omdat er subsidie zit op dat gps ploegen gebeuren
inspecteurfendt
Kverneland is een goed merk maar deze ploeg(bijlage)kan beter
Ik zou eens kijken naar een Lemken, Kuhn,... Deze merken hebben al veel neergezet/bewezen.
Maar als puntje bij paaltje komt beslis jij.

GRT inspecteurfendt 😄
gertdl
@newhollandM100 voor die armen moet je geen schrik hebben, ze zijn idd dunner dan bij u oude ploeg, maar ze zijn vol en buiten zeer hard en binnenin zachter. deze zijn zeker zo sterk of zelfs sterker dan de oude benen omdat ze door dat hard en zacht metaal veel meer torsie kunnen opvangen zonder te vervormen. ze lijken dunner, maar vol ipv hol zoals de oude, en gemaakt om veel beter de torsie krachten op te kunnen vangen.
het enige dat aan deze ploeg kapot kan is de kop als er een te grote trekker voor komt in zware grond ( daarvoor moet je een zwaarder kop hebben), bij lichtere trekkers -120pk en lichtere grond is dit een geschikte ploeg.
gertdl
@inspecteurfendt kverneland zich nog niet bewezen..... merken zoals kuhn zijn gemaakt naar kverneland modellen, en al zeker hun risters. allemaal afgeleide van kverneland. daarbij is kuhn in slijtdelen gewoon 3 keer zo duur als kverneland en zeker en vast niet beter van kwaliteit, intengendeel ( heb er ervaring mee)

lemken is ook een merk dat in de ploegwereld wat bewezen heeft...
newhollandM100
@gertdl We krijgen ook levenslang garantie op de armen, dat ben ik vergeten te zeggen, ze zeggen daar dat ze niet kapot te krijgen zijn dus.. ben ook voor kuhn gaan kijken en was idd prijziger. Komt een trekker van 100pk voor en denk dat het gewicht ook geen probleem is voor de trekker (oude ploeg is zwaarder denk ik zelf) Hartelijk bedankt voor je mening en de moeite!
gertdl
@newhollandM100 das geen moeite, daarvoor dient het forum hier...
voor die trekker van 100pk is deze ploeg gemaakt. dat is de reden dat het een lichtere uitvoering is om met een lager gewicht uit te komen zodat kleine trekkers toch 4schaar kunnen rijden..
inspecteurfendt
@gertdl Ik zei niet dat kverneland nog niets bewezen heeft maar de ploeg die bij de eerste link hoort is niet de beste die ze hebben.
Zelf heb ik er geen ervaringen mee maar ik heb van Lenken en Kuhn al veel goede comentaar gehoord.
gertdl
@inspecteurfendt die ploeg in de link is inderdaad niet hun beste, maar dat komt ook omdat deze ploeg gebouwd is voor lichtere trekkers. het grootste voordeel aan deze ploeg is het kleine gewicht voor de 4 schaar, voor kleinere trekkers en lichte gronden is dit soms een pluspunt. als je naast deze ploeg een EG100 gaat zetten is dit ploegje inderdaad speelgoed, maar die EG weegt dan ook wel 1000kg meer....
ik heb al vaak hier met kuhn 5 schaar geploegd, en ik ben heel veel bezig met kverneland, van mij mag die kunh zeker in de loods blijven staan, en al zeker als ik de onderdelen zelf moet betalen....

lemken is zeker ook kwaliteit

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0