Beste trekker liefhebbers,
Ik ben trotse bezitter van een Guldner G30S maar heb sinds kort een probleempje met mijn beestje. Wanneer ik meer dan ongeveer een kwart van het gas geef valt hij uit. Naar mijn belevenis komt dit doordat hij geen diesel krijgt want wanneer ik hem daarna weer wil starten merk ik dat hij daar moeite mee heeft. Ik heb afgelopen week de brandstoffilters vervangen omdat ik eerst dacht dat het daar aan lag. maar dit mocht niet baten.
Kan iemand mij vertellen wat het euvel is en hoe ik dit op kan lossen?
Kevin.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Guldner G30S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Gas geven: alles normaal?
Eenmaal bij een bepaald toerental valt hij dan uit of zodra je met het gaspedaal verder dan dat kwart komt valt hij uit?
Deze zou verstopt kunnen zitten of een lek membraan hebben.
Verwacht ook dat er een leiding dicht zit of inderdaad vacuüm zuigen...
Als je de dop van de tank los legt dan moet je een aanzuigend geluid horen.
Maar het probleem kan ook in de opvoerpomp zitten als daar of een klepje niet goed sluit of een zuigerveertje versleten is. Bij stationair is bijna geen diesel nodig, die loopt dus wel aan. Bij half of volgas vraagt de brandstofpomp het veelvoudige aan brandstof en loopt dat niet zo snel aan. Als het probleem van de ene op de andere dag is ontstaan zou ik toch bij de opvoerpomp gaan zoeken.
Het is maar een suggestie.
Volg de leiding vanf de tank naar de brandstofpomp. Deze leiding zit hoogstwaarschijnlijk wel op een opvoerpompje omdat het brandstoffilter erg hoog gemonteerd zit. Dit kan niet zonder opvoerpompje vrij doorstromen.
(Althans zo beoordeel ik het van onderstaande foto)
KLik op foto voor uitvergroting:
als hij stationar loopt zal hij niet veel nodig hebben. en het systeem het wel aan kunnen vullen.
als je vol gas geeft heeft hij meer/veel brandstof nodig hebben. dus je hebt je filter(s) verstopt zitten of je opvoerpomp kapot/lek
die laatste foto is mijn trekker en die heeft ook Geen opvoerpomp omdat het filter onder het niveau van de tank zit.
wat voor pomp zit er op dan ? Lijnpomp of rotor ?
Kan het niet aan de luchttoevoer liggen?
Heb dit 2x maal met een range rover diesel gehad. Bij de p38 was het de luchttoevoer, slang tussen turbo en intercooler die dichtklapte.
En bij de classic waren het roestschalen in de tank die de toevoer afsneden.
Maar dan hang je gewoon een fles diesel omhoog en met een leiding rechtstreeks naar de injectiepomp.