International 633 - Starten na jaren stilstand
Wat zijn de do's en dont's met het starten van een 633 na 15 jaar stilstand?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Koelvloeistof controleren.
Koelsysteem op lekkage controleren.
Motor handmatig ronddraaien.
Koppeling proberen.
Remmen controleren.
Brandstofsysteem controleren en schoonmaken: ( tank filters leidingen)
Bedrading controleren.
Als dat alles gedaan is accu aansluiten en proberen te starten.
Zeker niet volgas, als de motor loopt oliedruk controleren.
Nogmaals de koppeling en de remmen proberen.
En is dit alles okay en je bandenspanning ook okay, rijden maar.
suc6
Gloeispiralen / vlamstart controleren...
Daar kan uiteraard waarheid inzitten....
Hallo, er kan altijd een grote vlam ontstaan tijdens het starten, heb je weer niet aan gedacht...
Oja maak aub een filmpje van het starten voor ons
(P.S.: In geval van: vraag hier om tips).
P.S.2: Let op de V-snaar. Deze zal spoedig knappen wegens ouderdom/uitdroging.
Dat hoeft nog niet het geval te zijn. De v-snaar van onze Cormick die ruim 30 jaar heeft stil gestaan, is nog prima
Ik ga zeker ff een filmpje maken, ben benieuwd hoe hij gaat starten na jaren stilstand. Het enige wat ik hoop is dat de motor niet vast zit.
Normaal gesproken starten 33'er niet, als de groepenpook niet in N staat
Voor de rest is je verhaal wel kloppend dacht ik, met de aantekening van @Fendt926Driver over de waterslag er bij
Ik dacht, mochten we de motor vlot aan het draaien krijgen en de platen zitten vast, in de versnelling zetten, rijden en voet op de rem. Zal hij dan los schieten?
Dat is een methode. Hierbij uiteraard wel de koppeling ingetrapt houden.
Volgens mij zijn er ook goede ervaringen eerst de trekker met verhoogd toerental warm te laten draaien. Het opwarmende vliegwiel kan dan net dat beetje uitzetten dat de plaat makkelijker losschiet.
Ik heb het al eerder vermeld, maar hij heeft al die jaren netjes in een geïsoleerde loods gestaan. Dus de roest zal wel mee vallen
dat klopt, het ging in dit geval ook niet op
was een reactie op de eerdere gegeven reactie's
In onderstaande topic adviezen hoe een vastgekleefde koppelingsplaat losgemaakt kan worden:
tractorfan.nl/topic/51187/