Goede dag,
Ik heb een international 644 en heb een hydraulic problem ermee als de zon vel is en ik met de machine werkt dan valt de hydraulic system uit. wat kunnen de mogelijke problemen zijn.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het is een bekend verschijnsel dat bij warme/hete, en daardoor dunvloeibare olie een versleten pomp dan slecht gaat werken.
Heel merkwaardig.
Valt daarbij nog wat bijzonder op? Bijvoorbeeld gloeiend hete olieleidingen?
tractorfan.nl/topic/45412/
Nu voelt 40 graden celsius al (gloeiend) heet aan. Dus het zegt nog niet zo heel veel.
Toch kan het betekenen dat de olie ergens met heel veel weerstand door wordt gepompt.
Je schreef te werken met een "dumpbak. Bedoel je daarmee een kiepwagen?
Het zou hierbij kunnen dat je na het opheffen van de bak het regelventiel op "neerlaten" zet en dat deze stand tevens de dubbelwerkende stand van het regelventiel is en de olie door het overdrukventiel gepompt moet worden met de warmtevorming als gevolg. Vooral als het regelventiel in deze stand blijft staan zou dit het probleem kunnen veroorzaken.
Andere storingen zouden kunnen zijn:
1] Een beschadigde (bijeengeknepen) olieleiding.
2] Versleten/beschadigde snelkoppelingen aan hydraulische slangen waardoor onvoldoende doorlaat ontstaat.
Dus eerst had ik zo een kiep wagen op de tractor maar ja toen de problemen begonnen heb ik hem gewoon afgekoppeld. En zonder de kiepwagen gewoon de hydraulic van de tractor die geef gewoon problemen,zeg maar dat ik gewoon een blade erop heb.
beide hefhendels niet constant in de hoogste positie ?
dus nu blijft over dat de olie met weerstand word gepompt kunt u mij verder instrueren hoe ik het probleempje kan aanpakken
Wat is een blade?
Mijn ideeën zijn uitgeput. Ik kan niet bedenken wat er aan zou mankeren.
De tip van @Interman over de stand van de beide hefhendels zou verbetering kunnen geven.
Heeft deze nieuwe pomp misschien een veel grotere pompopbrengst dan de originele?
(Normaal is 30 liter per minuut bij een International-644).
meneer wimsumar weet u misschien als er in de hydraulic systeem kleppen bestaan die de olie moeten stoppen en doorlaten gaan
want de leidingen worden warm en als het systeem uitvalt dan giert de pump.
Bedoel je de ventielen waarmee de hefinrichting omhoog/omlaag kan worden gedaan?
Erg lastig voor mij om daar wat zinnigs van te zeggen zo vanachter het beeldscherm/toetsenbord.
Als de hefinrichting "normaal" werkt, is in beginsel niets mis met de ventielen.