Hallo,
Ik ga morgen met ons pa naar een Fendt 306 LS kijken.
De tractor heeft 9000 uur gelopen, en ziet er opzich goed uit.
Nu is mijn vraag, je hoort wel eens dat een tractor onderdruk heeft. Maar hoe kan ik dat precies zien?
En zijn er verder nog dingen waar ik speciaal op moet letten?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Even kijken naar de standaard dingen, olie, water, aftakaskering droog, alle verlichting werkzaam, speling op fusee's (vooral op letten bij trekker met voorlader).
Zijn van deze trekkers geen dingen waar je extra op moet letten tot zover ik weet.
Is dat ook bij (Case) International? want bij de 956 daar komt ook wel een beetje uit...
zit inderdaad rechts ja, nee ik zag het staan, ik dacht da mok wete
Mooi verhaaltje ; een 306 is een 4 cil motor en al er 2 zuigers naar beneden gaan gaan er ook 2 omhoog , dus ....?
Carterdruk ontstaat door lekverliezen lang de zuigers cq zuigerveren ; het carter-ontluchtinspijpje mag gerust een beetje dampen ; maar als het echt "blaast"en olie meeneemt naar buiten is het een teken van motorslijtage .
( zuigers+zuigerveren+cil-bussen )
Als iemand nog aanvullingen heeft waar ik op moet letten, dan hoor ik dat graag!
De tractor heeft 9000 uren gelopen, zou je dan binnenkort geen problemen krijgen met versnellingsbak en/of zuiger/bussen van de motor?
Hangt er heel van af hoe de trekker is gebruikt ; wel proefrit maken om te kijken of ie krasvrij schakeld ( ivm toetand synchromesh ringen )
Dan is de koppakking toch lek?
Of er is iets met de bussen?
Ook al heeft hij wat onderdruk, dan starten die trekkers vlot .
Koppakking zou kunnen ; maar deze motoren hebben nog droge cil bussen en geven niet vaak problemen met olie in water of omgekeerd .
Verder zo als wortel zegt ; prima trekkers ; je ziet ze nog veel zonder problemen in gebruik en dat na soms dik 30 jaar !!!
Die zit er niet op.
Dus 'gewoon' even onder de radiateurdop kijken (of de verkoper er eieren en/of paardestront in heeft gedaan om een lekke radiateur te verbloemen
Fendt926Driver
Handige tip, dat gaan we proberen.
Uuuhm, inderdaad, foutje. Dacht vooras, typte achteras.
Remmen is inderdaad een probleem bij deze serie, je kan ze wel proberen, maar ook al remt hij niet goed, zal je vaker hebben bij deze trekkers. Enige nadeel aan deze trekkers.
Als dat minder dan 0,5 mm is, is ie versleten en onder 0,8 is het beter om toch een nieuwe te monteren. Zo was het dacht ik bij een ZF-bak uit de 600 serie. Kan het wel even nazoeken.
Ik bedacht me net: Ligt er in zo'n fendt een 40 KM bak of 30 KM? Want volgens mij verschilt dat per tractor toch?
En hoe kan ik zien welke van de 2 het is?