International 946 - 946 probleempjes

Heb voor het eerst 946 aan de tand gevoeld voor vaste tand [even testen] nu pakt die de differentieel soms niet en als ik hem dan in trap heb ik het idee dat die er net niet in gaat dan voel je dat tandwielen langs elkaar rappen denk. iemand idee? en brandstofpomp staat niet goed denk, hij pluimt behoorlijk hoe kan ik zien dat die goed staat en hoe moet dat? en als ik hem blijf plagen gaat die net heel iets in het rood, is dat normaal moet toch kunnen trekker plagen en toch net in groene blijven?
intertje 946

Reacties

ErDee
Hoe de pomp goed staat zul je moeten vragen aan iemand met een andere originele 946, dan kun je de stelschroeven gelijk zetten.
Verder hoort hij inderdaad niet heel erg warm te worden.
differentieel kan ik je niet bij helpen.
jeroen946
De 946 bij ons word ook redelijk snel warm als je hem plaagt. Kun je niks aan doen. Die water koelers zijn gwn teklein. En de brandstof pomp moet je gwn eff op tijd zetten en de verstuivers checken. Anders als het nog niet ophoud moet je de pomp even laten testen. 😉
ErDee
@jeroen946 normaal staat een brandstofpomp altijd op tijd, tenzij eraan geklooid is. Wat help is de verstuivers testen en eventueel bijstellen.
koenjohndeere
Pluimen kan best
guy s
Met een zuiver ( nieuw) luchtfilter gaan ze veel minder warm worden .... en een inter die moet werken rookt nogal ...
brauheist
koenjohndeere
@brauheist tis zo
koenjohndeere
@brauheist licht er ook aan wat voorn kleur rook t is 😛
jeroen946
@ErDee ik bedoel ook als die niet op tijd staat. Je hoord wel eens dat het verlopen is. 😉
Radiateur een keer extra doorblazen is ook nooit verkeerd. Als de temperatuur nogal wisselend is, zou je ook naar je thermostaat kunnen gaan kijken.
rickrenault
Bij mijn trekker een renault 551 krijg ik het differtieel er ook niet zo in als die een beetje slipt klikt die er zo in denk dat dat normaal is
Valtra-Fordpower
@ErDee Pas daar mee op wat je zegt, want ik heb brandstofpompen zien verlopen van tijd. Dit door torsie in de aandrijf as! 😉
case-inter
Je zou ook je klepspeling eens kunnen/laten meten en eventueel bijstellen.
intertje 946
Daar was ik weer, allemaal bedankt voor jullie reacties.
ik denk dat brandstofpomp te vroeg staat, dat die te veel krijgt, maar heb zelf nog nooit een trekker opgedraaid dus weet niet wat ik kan proberen,heeft iemand daar wat uitleg over? trouwens een beetje pluim is mooi maar niet als je een beetje snel wil cultiveren dat dan de zon minder gaat schijnen en iedereen zit te kijken waar komt al die rook vandaan. en wat differentieel betreft die gaat er ook niet in onder het slippen dan rapt die er juist langs zo te voelen aan differentieelpedaal, moet ik dan de trompetten er weer af hebben? en wat de warmte betreft is de rest allemaal goed dus zal wel normaal zijn heb er net een andere schone radiateur opgezet dus en luchtfilter ziet er nog goed uit
ErDee
@Valtra-Fordpower Waren dat toevallig allemaal lijnpompen? Even een technisch gedachtegangetje van mezelf 😉
Valtra-Fordpower
@ErDee Dat klopt, maar het kan ook met een rotorpomp.
Corne S
@ErDee

Als de armpjes van de brandstofpomp een keer van de as af zijn geweest, dan staan ze ook niet meer exact op hetzelfde plek als een andere. Dus volgens mij kun je daar niet al teveel op aangaan.
ErDee
@Corne S dan zou er iemand niet verstandig bezig zijn geweest aan de brandstofpomp, het lijkt me sterk.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 946 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!