Hallo TFers,
Het betreft hier een Foord 5000 uit maart 1975 met Dual power.
In TF forum artikel tractorfan.nl/topic/62018/ schreef @ford5000 dat in de laatste jaren de modellen gemaakt werden waarbij de achterburg en de transmissie een was/is.
Bij mijn trekker zit er vlak achter de aftakashendel een peilstok, aan de (vul)dop bij de versnellingspook zit geen pijlstaaf.
En rechts onder het zekeringenkastje zit nog iets wat lijkt op een vuldop. Zie foto
Als het goed is hoef ik dus "alleen" maar op het peil van de peilstok achter de aftakashendel te letten?
Is er nog een andere manier om vast te stellen of de achterbrug en de transmissie een geheel zijn anders dan open maken?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 5000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Officiele inhoud 56 liter, maar je kunt er het beste gewoon 60 liter in gooien.
Een heel drummetje dus. Heb je gelijk genoeg olie voor als je er een keer een grote kipper of ander werktuig wat veel liters vraagt achter de trekker hebt hangen.
Dank je wel.
Weet je misschien waar die dop on het zekeringskastje voor is? Zie foto.
De mijne heeft hem voor zover ik weet niet.
Misschien kun je eens een foto maken met iets meer van de trekker erop zodat ik beter kan bepalen waar de dop zich precies bevindt.
Denk dat ik wel zo'n beetje kan nagaan waar hij zit, maar als ik iets meer van de trekker zie kan ik hem misschien beter thuisbrengen.
Normaliter zit er onderin het koppelingshuis een ontluchtingsgaatje met daarin een splitpen tegen verstopping van het gaatje, maar ter hoogte van dat gaatje zitbij spiroe de DP unit ingebouwd zodat men wellicht voor zo'n dop gekozen heeft.
Dat durf ik zo even niet met zekerheid te zeggen.
Ik zal van de week even een beter foto maken. Dank jullie wel.
inderdaad daar zit de schakeling van de dual power en heeft niets met een peilstok te zien. hier gaat gewoon de stang binnen voor de klep die in het koppelingshuis zit te bedienen
Ik vraagt het omdat de hendel aan de linkerkant van het dashboard zit.
Alle begin is lastig, ben nog een beetje op zoek waar alles zit en hoe het werkt.
Dat dacht ik al. De plug onder de bak van de versnelling is een soort vierkante imbus.
Onder de achterbrug zit een aftapplug die uitsteekt.