Ford 2000 - olielek bij carter en start probleem
Nadat de ford een paar maandjes stil had gestaan en een nieuwe accu kreeg, hebben we m gestart. Hij deed het meteen. Maar onder de trekker, aan de rechter kant voor t carter, kwam olie uit het blok lekken. Het is een langwerpig gat in het blok. Nou zette ik hem uit om even te kijken, daarna starte ik hem weer. Toen liep hij even en toen viel hij uit, sindsdien start hij ook niet meer. Met het starten en lopen heb ik ook geen vreemde geluiden gehoord dus ik snap er niks van (te weinig ervaring waarschijnlijk:P). Iemand een idee?Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
20
8
209
Ford 2000
Er zijn tientallen leden die ervaring blijken te hebben met de Ford 2000.
48
94.533
189
Laatste
Reacties
Zat er water in plaats van koelvloeistof/antivries in het koelsysteem?
wanneer hebben we serieuze vorst gehad dan ? (ervanuitgaande dat dit in NL is... )
Ik kan er op basis van bovenstaande info niks zinnigs over zeggen in ieder geval.
30 januari 2014 was het hier stervenskoud.
waldnet.nl/wn/nieuws/…
Het koudst was het in Twente:
wintergek.nl/winter/
Ik weet het zo niet, maar het zou wel eens kunnen duiden op een lekke krukaskeering, vraag is of er ook olie (zelfde zwarte kleur) uit het drainagegat komt wat onderin het koppelingshuis zit, of is deze opening verstopt? er zit vaak een spiltpennetje in die er van binnen uit doorheen gestoken is en waar de lekolie langs kan lopen.
Of het niet meer willen starten hier mee te maken heeft lijkt me sterk, maar belangrijkste lijkt me het peilen van de motorolie, en dan even te controleren of de tankkraan (dieselolietank) wel open staat?
Trekker doormidden halen om de krukaskeerring te vervangen zou ik nog niet zomaar doen, eerst onderzoeken wat er werkelijk aan de hand is.
Op deze plaats hoort normaal een klein plaatje dat voor afscherming zorgt tegen binnendringen van vuil in koppelingshuis
via dit gat kunnen de graden afgelezen worden om de brandstofpomp af te stellen.
Dat hier olie uitkomt lijkt mij te wijzen aan de achterste krukaskering, hoewel het gat redelijk hoog staat voor hier olie uit te krijgen.
dit moet ook weer juist lukken!
Ik vraag me alleen wel af of de reden van het niet willen starten gelegen is in de krukaskeerring? Lekken zal ie zeker via de krukaskeerring.
misschien toevallige samenval met verstopte brandstof filter of dergelijks?
Gaat hij vlot rond?
Geeft hij ook rook bij het starten?
Krijgt hij wel diesel bij de verstuivers?
Wanneer zijn er nieuwe filters op gekomen?
Oliepijl van de motor?
Zijn zomaar dingen die je zelf kunt bekijken, en als je nu deze antwoorden eens hier vermeld. Dan kunnen er veel meer mensen gericht reageren, nu word het gissen waar het startprobleem weg komt.
Zoiets zou ook nog wel eens kunnen ja.
Nu ik de foto's gezien heb wel ja, maar dan zie ik toch de andere kant van de motor aan de kant van het koppelingshuis.
Lijkt erop dat inderdaad de krukaskeerring naar zijn grootje is, en als ik de foto zo bekijk is dat ook al wel iets langer het geval.
Denk dat het splitpennetje onderin het koppelingshuis ook niet meer los in het gaatje zit zodat olie of vocht uit het koppelingshuis kunnen lopen.
Er zal dus naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe krukaskeerring in moeten, en als je dan toch bezig bent het advies van @jammermaarhelaas opvolgen en gelijk controleren of de keering in de price as niet ook sporen van lekkage vertoont.
Ook handig als je de trekker middendoor hebt is om de staat van de koppeling te controleren. Je hebt de boel dan immers toch los liggen.
Het niet meer willen starten heeft denk ik een andere oorzaak die daar los van staat.
Ik zou ook denken aan bezinksel onderin de tank en dus een dichtgeslibt zeefje op de tankkraan, of verstopt brandstoffilter.
Of bij langere stilstand zelfs vastplakken van de koppelingsplaat aan het vliegwiel waardoor je de koppeling niet eens los kunt trappen omdat hij niet vrijkomt.
Ik vermoed dat het gaatje onderin het koppelingshuis al een beste poos potdicht zit, dus er zal waarschijnlijk een mooie plons olie uitkomen als hij in 2 stukken gaat.
Dit is inderdaad mogelijkheid
Heb ooit 4000 industrie gezien met omkeerkoppeling
bij deze was het gaatje in het koppelingshuis zeer professioneel dicht gekit met silicone omdat de koppelomvormer maar bleef lekken!
Je komt vanalles tegen
Over het niet starten. Ik heb nog geen tijd gehad om het zeefje van de tank en het brandstoffilter na te kijken maar dit ga ik zeker doen.
@menke
Gaat hij vlot rond?
Ja
Geeft hij ook rook bij het starten?
Ja
Krijgt hij wel diesel bij de verstuivers?
Nog niet kunnen checken
Wanneer zijn er nieuwe filters op gekomen?
We hebben de trekker 8 jaar, en nog nooit nieuwe filters op gezet, he he....
Oliepijl van de motor?
Dit is vol