Omdat onze Vredo bemester een klein beetje aan z'n einde was hebben we nu een Slootsmid gekocht. Nu zit ik met 2 'problemen' waar iemand hier vast wel ervaring mee heeft.
1. De Slootsmid heeft een 4 punts aansluiting, onze tank een 3 punts hef. Ik wil hier een losse bok tussen maken zodat zowel bemester als hef orgineel blijven. Heeft iemand hier zo'n bok, en dan ook foto's en maten. Kan zelf wel wat bedenken, maar het wiel opnieuw uitvinden is ook jammer van de tijd en de moeite.
2. De Vredo liep altijd uit zichzelf de grond wel in. Hef stond dus altijd op zweefstand. Ik zie dat met de Slootsmid alleen niet gebeuren. Nu zal ik dus met druk moeten gaan werken, alleen hoeveel? Slootsmid schrijft 40-60 bar voor op hun eigen 4 punts hef als ik het goed heb. Nu zijn de hefcilinders op onze BSA-Duport aardig dikker en werken ook precies andersom. Nu is ook dit wel uit te rekenen, maar omdat ik de diameters van de cilinders niet precies weet en de bevestigingshoek heel anders is wordt dit nogal lastig. Zijn er hier mensen die mij hier meer over kunnen vertellen.
B.v.d. & m.v.g.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Slootsmid bemester ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik hield de druk zo laag mogelijk des te lichter trekt de tank