Vooral de Belgische TF'ers zullen wel weten over wie het gaat . Stekene ?
Zijn naam is hier op TF ook al een paar keer gevallen.
Zo zie je maar dat je altijd moet oppassen .
Voor alle duidelijkheid , ik heb van de betrokken persoon toelating gekregen om de link hier te plaatsen .
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Als de verkopende partij dit allemaal wist is het uiteraard niet nietjes, en ik geef toe dat je voor die prijs best een goede trekker mag verwachten
De verkoper verbouwt ze zelf, koopt ze in, verandert er wat stomme dingen, zoals wielen en andere om de tractor er aantrekkelijker te doen uitzien en verkoopt ze dan...
(Ben er zelf ook al geweest)
(indien de verkoper hier niets aan heeft veranderd, want dat gebeurt in België ook genoeg...)
En wat betreft de uren, wat maakt dat uit? zijn zat trekkers die de 30000uur met gemak halen, zijn er ook die de 10000 niet eens halen. Uren zegt nog niets over het onderhoud
Toch zeker als dealer moet je dan toch voorzichtig zijn met zoiets ?
Ergens hoop ik dat er een uren registratie komt.
Maar het blijft goed opletten.
Elk detail meenemen als je een tractor koopt.
Als je een trekker koopt moet er met deze trekker al naar de keuring gegaan worden in België.
Eerst een administratieve keuring, dan nummerplaat aanvragen en dan kan de verkoper met deze trekker naar de keuring gaan.
Laat ALTIJD de verkoper naar de keuring gaan. Je kan altijd voorstellen om mee te gaan. Als hij niets te verbergen heeft, dan zal dit wel geen probleem zijn.
Uiteindelijk vind ik dit topic zeer nutteloos ... Want hij is eigenlijk niet echt opgelicht vind ik. Hij geeft zelf toe dat hij serieus in de fout gegaan is, om hem niet uitvoerig te testen. Dus zou de titel eerder moeten zijn 'hoe dom kon ik zijn'
Ik zou zeggen, noem gerust een naam, dan kunnen andere zich tenminste ook zelf verdedigen.
Is gewoon jammer dat je niemand kan vertrouwen ik heb laatst ook geleerd .
Als ik een trekker koop weet ik eerst graag zijn verleden kom ik er niet achter koop ik hem niet ook .
Er zijn ook hele goede en eerlijke verkopers die wel gebreken melden en is ook geen schande want dan weet je ook wat je te doen staat want anders moet je nieuw kopen en zelfs dat kan dan nog kapot gaan.
Ik ben ook een keer bij een trekker wezen kijken, zag er prachtig uit, alleen de deuken in de kap stonden net niet op de foto's. Laten staan dus, deze verkoper had meer te verbergen.
Dit zullen ze wel niet durven, zo als ik alles lees nemen ze hem ook nog in bescherming....
Wel een potje klagen en dergelijke, komt het er echt op aan zijn ze niet thuis...
Tik maar eens case of international in op www.kapaza.be staat hij veel op.
Maar de grote gebreken kun je toch snel zien en die even vermelden voor de eerlijkheid.
Zelf ben ik een tijdje geleden voor iemand anders naar een 845xl gaan zien .
Daarvan was de koppeling helemaal op , Mag (moet) je dan als verkoper daar dan niet op wijzen ?
Zelf heb ik een 10 jaren geleden een 1455xl gekocht , wat die verkoper mij toen allemaal wijs gemaakt heeft ? Ik ging er naar kijken , moest even wachten en toen ik deze mocht zien stond de trekker al te draaien . toen stond ik er niet bij stil maar nu weet ik wel beter waarom hij deze starte voor ik hem mocht zien .
Ik wil zeker niet alle verkopers over één kam scheren maar ik wil gewoon mijn collega's TF'ers erop wijzen dat ze voorzichtig moeten zijn .
Op tweedehands bvb kun je als koper een waardering geven over de verkoper , vind ik niet slecht .
Calle Pascal
Tractor handel
9190 Stekene
0477-581559
Maar wat ik uit deze tekst kan opmaken, van de lees meer link, is dat de persoon de trekker gekocht heeft zonder te kijken en te proberen. Hij zag hem staan op internet en moest hem hebben. Hij is dan bij hem thuis gebracht en toen was er een kraak, zoals hij in zijn tekst aangeeft. Als die kraak er bij het afladen was, dan was die kraak er ook als hij hem getest zou hebben.
Ik ben van mening ... En dit heb ik nu al altijd gedaan. Ik bied niet, ik mail en vraag voor een afspraak om te komen kijken. Foto's bedriegen en kunnen veel verbloemen. Is het een uur of 2-3 rijden dan is het zo, maar ik wil graag weten wat ik koop en ook zien.
Klopt helemaal. Ben d'r zelf ook wel eens geweest. Gingen voor een 844XL kijken met voorlader (staat er nog steeds), maar die was helaas -hoe verassend- veel te duur. Ding kwam uit Dld zei hij, en had slechts 5000 uur. Maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van... Stond ook een 844-s met voorlader. De cabine zat helemaal in elkaar en de voorlader was ook niet meer 100% volgens mij, bovendien was het gras rondom de banden een stuk langer. Kostte slechts 9000.
Ik zou er in ieder geval niets kopen, en dit komt eerlijk gezegd niet als een verassing.. Die man heeft een soort monteur rondlopen en wat die allemaal doet weet ik niet, maar 't is niet veel soeps in ieder geval.
Als hij dan niks van zich laat horen, dan kan je via de verzekering klacht indienen tegen hem. Wel eerst aan je makelaar vragen of dit in je verzekering aanwezig is. Je hoeft dan helemaal geen advocaat kosten te betalen. Dus eigenlijk kan de persoon zijn 5800€ terug eisen via een klacht in te dienen. Misschien krijg je niet het hele bedrag terug via een minnelijke schikking, maar wel al een deel.
Hebben wij ook gedaan tegenover een bepaald Frans automerk met een ruitje als logo, met de aankoop van een nieuwe wagen. Zijn toen ook bepaalde voorstellen naar voor gekomen die positief waren. (was een probleem dat na 5 weken garage en demontage nog steeds niet opgelost waren. Wagen is toen bijna helemaal uit elkaar geweest)
Bij veel mensen kan dit ook wel
Daar ben ik het helemaal mee eens
Ik weet wel dat er in Belgie al een keuring is.
En ik vind persoonlijk dat dit geen "afzeik" forum moet worden.
Niet iedereen heeft op een technische school gezeten
zoals ik al zei: uren zijn geweten door natrekken chassisnummer