Waar op letten bij een IHC 844-s

Ik ben van plan een International 844-s te gaan kopen, alleen heb ik zelf geen ervaring met deze trekkers dus waar zou ik op moeten letten.


ps: de 8006 was al verkocht

Deel dit topic

Reacties

IHC-MM
Ik had gehoord dat een International 844-s een hele betrouwbare trekker is, is dat ook zo.
deutzisthebest
Jammer van die 8006 maar je moet volgens mij kijken naar de technische staat van de moter en versnellingsbak.
IHC-MM
Ja maar je kunt niet in een versnellingsbak kijken, dus hoe doe je dat.
deutzisthebest
Mischien dat je kan uitproberen en letten op rare geluiden of kan navragen of er recentlelijk reparaties mee zijn uitgevoerd
IHC-MM
Wie heeft ervaring met een 844-s, want ik wil wel weten hoe ze rijden en wat de minpunten zijn maar ook de pluspunten.
agrotronfan
Waar staat die s voor als ik vrage mag want wij hadden een 844. die staat nu te koop bij verhoef mechanisatie in elspeet
IHC-MM
Die s staat voor de langere slag motor. Een 844 heeft een 100x128,5 motor, en een 844-s heeft een 100x139,7 (boring x slag)
BenIH
Hij moet makkelijk starten, goed stationair lopen etc. en rijd er een stukje mee dan kom je overal vanzelf wel achter 😄
steyr540power
Alle versnellingen ff proberen.. of hij nergens uit schiet. en probeer ook ff de rem enzo
HOOIJMAN
Rij dur mee rond probeer remmen versnellingen ect. als ie warm is trek het oliepeilstok eruit of ie olie blaast.. en probeer hem eht liefst een paar dagen kijken ofdat ie gin olie verbruikt
international533
Wat is er eigelijk aan de hand als die olie verbruikt want daar heeft onze 745 last van?
johnd-ts
Michael, koop die 844-s nou maar gewoon, dan koop ik die 3130 van je buurman wel 😃
caseih1056xl
@ international533.

rookt je trekker veel of dat niet. ik bedoel dat ie blijft roken als je rijd.
eddie
Ehm waar je op moet letten is denk ik op de versnellingen, er kan spelling op de versnellingspook zitten, en let ook ff op de rem, en de hef paar keer gebruiken, en voor de rest tja, kom je er pas achter als je hem gekocht hebt 😃
ruupie
Voel eerst maar eens oftie wel helemaal koud is voor je hem zelf voor de eerste keer start. want wie weet zijn die andere er al mee aan het klooie geweest en start die wel alstie warm is en bij koud soms heel slecht.

dan de versnellingen, rijden in iedere versnelling en dan ff met gas spelen en of rem dr ff op. kans dat die dr dan uitschiet, in dit geval niet te best.

overvloedig janken in de 8erbrug ook niet tebest.

onderdruk van t motertje.

en voorderest alles kijke of t wel werkt enzo maar dat is vanzelf sprekend
Speling van de versnellingspoken
me
Koppeling testen ! .. als dat mis is heb je een hoop gezeik .. trek m in lage versnelling .. VOLGAS op de rem trappen .. en koppeling met wat gas laten komen .. Blijf je staan en slipt de koppeling door is deze kapot. Loopt die met alle druk en geweld door de rem of slaat die af Dan is er niets mee aan de hand.
ruupie
Haha afslaan? nergens last van...
me
Dan door de rem heen .. Je weet iig wat ik bedoel .. als die slipt ist zoiezo niet best.
ruupie
Ik snap jou wel hoor. haha
Ronijn
Een trekker moet bij een goede koppeling toch minimaal bij de 1700 toeren afslaan?
me
Gelukkig maar 😄 ! .. Geen idee bij hoeveel toeren. Onze 4.31 wast aardig mis 😄 !
HekmanCase
Zeer beste trekkers starten altijd wij hebben er 1 gehad 9000 uren en nooit iets bijzonders mee gehad behalve 1 keer de velg kapot getrokken maar dat komt door die dikke Pks
HekmanCase
Maar we hadden alleen als je in te weinig toeren van 3 naar 4 wil gaat die kraken maar ja dat is dan je eigen schuld
HekmanCase
Maar als je in belgie woon kun je mischien onze wel kopen want die is daar heengegaan kweeteigenlijk iet waarheen een mechanisatie maar kan ook al wel bij een boer zijn
mflover
Kijk naar de schakelbak, de koppeling maar dit hangt te samen, de remmen, of hij olie verbruikt maar dat zul je rap merken he, of hij mooi draait op relantie, of hij goed start, de remmen, en zeker de verlichting en de bedrading he!
vor de rest zal je het wel ondervinden he!
succes ermee!!!
x
josje
En kijken of dat niet blauw rookt als die warm. en de moter niet te heet wordt
interman
Ff als de motor loopt de dop van de radiateur af draaien, als et water dan omhoog spat is der wat an de motor kapot.
bij de radiatuer op dat plastic ding eromheen staat ook het bouwjaar, kan ook handig zijn.
staat ook op de knalpijp, maar die hoeft niet orgineel te zijn natuurlijk.
remmen is erg belangrijk, merk wel op dat een warme trekker beter remt dan koud. dus als je koud op de rem trapt en die slaat KEI hard aan,
dan doet die dat meestal niet als ie warm is.

dus het is heel belangrijk dat je hem test als ie koud is.!! ook voor starten natuurlijk.
thumes
Dat de kopeling op tijd los komt en dat die er nie uitligt da was bij mij het geval en da heb ik al bij meer van die 844-s gehoord da de koppeling er uit liggen olie peil stok er uit halen of er niet te veel olie uit spuit want dan is het ook niet goed als die aan staat dan
inter-Eric
Of ie niet rot is en hoe hij er vban binnen uit ziet kun je vaak al veel aan zien als het een rouwe bende is ist mestal niet veel enzo
HekmanCase
Heb je er geen foto vn?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
20