Illustratie van:

Zuidberg Fronthef - JD 6420, Storing E1

De inschakeling van de frontaftakas gaat moeizaam, als de aftakas dan eindelijk is ingeschakeld geeft het scherm van de fronthefbediening stroring E1 aan. De aftakas schakelt zichzelf ook weer uit op willekeurige momenten. Ik heb de stekkers achterop de tandwielkast even gecontroleerd, deze lijken in orde. Iemand toevallig een idee wat stroringscode E1 beteked? Dit is in bijbehorende documentatie niet te vinden.
Alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

john deere 7810
Dat weet je dealer vast en zeker wel te vertellen
Boemrang
@john deere 7810 Dat hoop je dat hij deed dit kan vertellen....
JD92
Dat zal de dealer vast kunnen. Maar deze is op dit tijdstip helaas gesloten. Ik dacht misschien hebben hier toevallig mensen ervaring met deze storing zodat ik hem vanavond nog kan oplossen.
EA_MF
@JD92 een goede dealer heeft 24/7 een storingsmonteur paraat
JD92
Wederom eens. Maar in dit opzicht zou ik met dit soort vragen tot morgen wachten. De dealer heeft ook een vrije avond
john deere 7810
@JD92

als ik het zo uit mijn hoofd had geweten had ik je het vertelt.
Boemrang
Quote @JD92:
heeft ook een vrije avond

Wat dacht je van ons.... 😃
JD92
Haha, ja daar heb je een punt @Boemrang.
mbvaltra
Quote @Boemrang:
heeft ook een vrije avond

Wat dacht je van ons....

Je MAG hier reageren, het MOET niet 😃
Boemrang
Quote @mbvaltra:
Je MAG hier reageren, het MOET niet :D

Daarom, ik geef het gewoon heel netjes aan, voor er misverstanden komen..... 😃
JD3010
Quote @Boemrang:
Dat hoop je dat hij deed dit kan vertellen....

Dit heb je zo niet op school geleerd. 😄
Boemrang
Quote @JD3010:
Dit heb je zo niet op school geleerd. :-)

Je moest eens weten wat ik allemaal geleerd heb op school... 😃
JD3010
@Boemrang Ik bedoel op de lagere school. De rest hoef ik idd niet te weten. 😄
Boemrang
Quote @JD3010:
Ik bedoel op de lagere school. De rest hoef ik idd niet te weten. :-)

Ha ha, de rest heb ik ook op de lagere school geleerd, zelfs zo nu en dan luisteren en respect voor mekaar te hebben....
Zo, daar heb je niet van terug..... 😃
JD3010
@Boemrang Ja 1-0. 😄 Ik dacht eigenlijk dat je wat anders bedoelde.
Boemrang
@JD3010 Die gedachten had ik in eerste instantie ook, maar ik meende toch een ander antwoord te geven... 😉
JD3010
@Boemrang Ziejewel, 😄
Boemrang
@JD3010 Ik wilde de jeugdige onder ons niet laten blozen.... 😃
Wat bedoel je met moeizaam? Duurt het lang of moet je de schakelaar meerdere keren bedienen voordat ie werkt? Zou om te beginnen eens je filter en olie niveau controleren van de pto zelf.
hobbyboer
Krijgt hij wel genoeg stroom?

Heb ik welleens gehad (bij een wat oudere zuidberg pto, zonder bedieningskastje nog).

Die ging ook op willekeurige momenten uit en kon je daarna ook weer gewoon inschakelen.

Kwam er bij toeval achter omdat de vicontrol ook wat raar deed en die zat op dezelfde voeding aangesloten. Nieuwe stekkertjes erop en nooit weer problemen mee gehad.
Zuidberg
Goedemorgen,

Storing E1 is een electrische storing. Het betekend dat de controller (het kastje waar de Pto mee gestart wordt) geen signaal van de toerental sensor krijgt. Dit betekend veelal niet dat de toerental sensor defect is maar dat er ergens een storing in de kabel naar de toerentalsensor zit of dat de stekker verbinding storing geeft. Het kan zelfs zo zijn dat de storing in de controller zit. Wat je zou kunnen proberen is om de toerentalsensor eens los te koppelen. Het kan zijn dat je de tandwielkast dan gewoon weer kunt gebruiken. Je hebt dan alleen geen toerentaluitlezing. Wanneer dit niet het geval is zul je de bekabeling en stekkers moeten nalopen. Voor overige vragen zou ik je willen verwijzen naar de dealer.

Met vriendelijke groet,

M. Kelder
Servicemanager Zuidberg
Wimsumar
Beste Zuidberg:
Quote @Zuidberg:
Voor overige vragen zou ik je willen verwijzen naar de dealer.

Met vriendelijke groet,

X. XXXXXX
Servicemanager

Niet bepaald een klantvriendelijk antwoord van een servicemanager. Pfffffffft. 😞
JD3010
@Wimsumar Wat nou weer. Hij geeft duidelijk aan wat evt. de storing kan zijn en wat hij zelf kan doen om het op te lossen. Als dit niet helpt, dan even naar de dealer gaan. Lijkt me logisch.
Wimsumar
Beste JD3010:
Quote @JD3010:
Lijkt me logisch.

Op je 'Zuidberg frontaftakas' getrapt ? 😃
Nogmaals, het is toch geen antwoord van een SERVICEMANAGER?
Die zou hartsgrondig vloekend (achter de schermen) moeten reageren in de trend van: Dit mag niet gebeuren. Stuur op die zooi, we zoeken het uit tot de bodem (Dhr Kelder, what's in a name 😉 ). Je krijgt nieuw. En excuses dat de foutcode/herstelmogelijkheid niet in de gebruikershandleiding staat.
Boemrang
Quote @JD3010:
Wat nou weer.

Is nog niet goed wakker, kan soms gebeuren.... 😃
JD3010
@Boemrang Maar goed dat winsumar daar geen servicemanager is, dan zouden er niet veel klanten meer overblijven. 😄
Boemrang
@JD3010 Dan moeten wij nog meer vragen gaan beantwoorden.. 😃
deeremeneer
@Wimsumar tjonge jonge jonge. Werkelijk waar wat een onzin zeg. Geeft er een deskundige een heel goed duidelijk antwoord heb jij weer wat te zeuren.
Wimsumar
Beste Deeremeneer:
Quote @deeremeneer:
zeuren

Als de Engelse, Amerikanse, Canadese bevelhebbers een kleine 70 jaar geleden hadden gezegd "Och, trek maar een draad los en/ of zoek maar een dealer'', dan hadden we nu op Schlepperfreunde.de gezeten.
Tom VB
@Wimsumar
Dusssss...... dit slaat echt weer helmaal nergens op.
deeremeneer
@Wimsumar echt je slaat langzamerhand behoorlijk door
Boemrang
Quote @deeremeneer:
echt je slaat langzamerhand behoorlijk door

Zou de leeftijd toch mee gaan spelen.... 😄
deeremeneer
@Boemrang dat weet ik niet. Maar laten we eerlijk zijn dit slaat toch echt nergens op?
Wimsumar
Beste Tom VB:
Quote @Tom VB:
dit slaat echt weer helmaal nergens op.

Daar heb je helemaal gelijk aan!
Op de website staat: "Wij zijn ons ervan bewust dat tevreden klanten de basis zijn van ons bestaan en streven daarom naar 100% betrouwbaarheid".
Dan is de inzet van de servicemanager heel goed
waardeloos.

zuidberg.nl/nl-nl/over-zuidberg/
Wimsumar
Beste Deeremeneer:
Quote @deeremeneer:
echt

Op deze 5 mei bevrijdingsdag wil ik gerust toegeven dat het 35 jaar geleden niet best gesteld was toen de Nederlandse veiligheid van mijn militaire inzet afhankelijk was. Een in rang meerdere zou zo hard niet hebben kunnen 'blaffen' dat ik (zoals het grootste gedeelte van de toenmalige lichting soldaten) aan het front ging vechten. Nee, in dat geval zou het camouflagepakkie terstond uitgaan, om net zo makkelijk bij moeders thuis 'de storm af te wachten'. Kijk, in die tijd waren we liever levende Rus dan dooie Nederlander. Desalniettemin, heel veel respect voor al diegenen die in de Tweede wereldoorlog het leven (al dan niet gedwongen of vrijwillig) hebben gelaten voor onze vrijheid nu. Ieder zou er een voorbeeld aan kunnen nemen. Iemand die zichzelf als "servicemanager" benoemt/heeft laten benoemen is met inzet als bovenstaand omschreven voor mij gewoon een waardeloze kl@@tz#k!
deeremeneer
@Wimsumar sorry hoor maar je kunt een heel lul verhaal over vrijheid en zo houden maar ik zie niet in wat dat in godsnaam met dit topic en de serieuze en nette reactie van zuidberg te maken heeft. Nou ga je hem zelfs nog uitschelden ook! Ik zou willen dat iedereen zo zou reageren als zuidberg hier doet. Hier is totaal niks mis mee en dan ga jij hem aanvallen op een manier die gewoon simpelweg nergens op slaat. Je hebt altijd al de neiging om de betweter uit te hangen maar hier sla je de plank echt volkomen mis.
Boemrang
Quote @deeremeneer:
Je hebt altijd al de neiging om de betweter uit te hangen maar hier sla je de plank echt volkomen mis.

In dit geval moet ik je volkomen gelijk geven, wordt een serieus antwoord geven en dan komt er iets over de 5 mei Bevrijdingsdag....
GD tuning Garyp
Nou nou nou.... moet dit nu op deze mooi zwoele maandagavond?
Tom VB
@Wimsumar
Sorry Wim, normaal ben je serieus en behulpzaam maar deze redenering slaat echt helemaal nergens op. Ik had veel respect voor je kennis en kunde maar kan je nu echt niet meer volgen. Volgens mij ben je het spoor volledig bijster...

Er zijn maar weinig bedrijven zoals ZUIDBERG die de moeite nemen om hier serieus op in te gaan en zich kwetsbaar op stellen om iemand hier op het net te helpen.

Ik zeg HULDE voor de reactie van @Zuidberg laat ander fabrikanten hier een voorbeeld aan nemen.

Trouwens, de storing verholpen ?
JD3010
@Tom VB Dat heb je heel netjes verwoord. Zijn reactie slaat idd nergens op.
JD92
@Zuidberg

Dank voor uw reactie, de volgende ochtend heb ik inderdaad even contact opgenomen met de dealer. Deze vertelde mij hetzelfde over betreffende storing. Inmiddels heb ik waarschijnlijk een kabelbreuk ontdekt en is de storing verholpen.

Groet,

JD92
Boemrang
@JD92 En dit is weer positieve reactie....
Mooi opgelost door @Zuidberg een dikke + 😃
Wimsumar
Beste TomVB, JD3130, Deeremeneer en alle andere John Deere en/of Zuidberg fanaten:
Quote @Tom VB:
kwetsbaar

2 dingen:
Punt 1: Ondanks dat het trekkermerk in de topicopening is genoemd heeft het niets met jullie favoriete trekkermerk te maken. (Schrale) troost voor u. 😉

Punt 2: wie wil er nou afhankelijk zijn van een fronthef/-aftakas welke door een onduidelijke/onbeduidende electrostoring onbruikbaar wordt?
De gebruikershandleiding beschrijft de storing niet en kennelijk ook niet hoe eventueel bij storingen toch één en ander is te omzeilen en gebruik toch mogelijk is. Zelf de servicemanager (met de nadruk op manager) is vaag in het aandragen van de oplossing en verwijst tot overmaat van ramp (mijn grootste ergernis) naar de trekkerdealer. Bij "Zuidberg" zullen ze ongetwijfeld zeggen dergelijke storing nog noooooooooooit meegemaakt te hebben. Nou, dan des te meer reden voor de servicemanager himself de onderste steen boven te halen, het naadje van de kous te vinden of wat dies meer zij. Er staat 'iets over 100% op hun website, nietwaar?
deeremeneer
@Wimsumar Hoezo nou weer zuidberg fanaat?? Wat wil je nu met punt 1 duidelijk maken eigenlijk? Punt 2 werkelijk waar, waar slaat die onzin op?? Dus hij moet een ander merk kopen omdat er misschien wel een kabelbreuk kan zijn? En wat is je probleem met die manager? En wat is er mis met iemand naar een dealer verwijzen als die er zelf niet uitkomt? Je denkt het volgens mij wel maar ook jij hebt niet altijd gelijk.
Wimsumar
Beste Deeremeneer:
Quote @deeremeneer:
Hoezo nou weer zuidberg fanaat??

Beter lezen A.U.B.. Zo hoefde jij je niet aangesproken te voelen. 😛
Waarvoor heeft Zuidberg dan een (klantenservice) servicemanger?
deeremeneer
@Wimsumar Je noemt me daarboven toch echt een zuidberg fanaat.
Wimsumar
Beste Deeremeneer:
Quote @deeremeneer:
zuidberg fanaat

Sorry, was niet de bedoeling. (Heb er even "en/of" van gemaakt 😄 ).
Tom VB
Quote @Wimsumar:
Punt 1: Ondanks dat het trekkermerk in de topicopening is genoemd heeft het niets met jullie favoriete trekkermerk te maken. (Schrale) troost voor u.

Nogmaals sorry Wim, maar ik kan je gedachtengang echt niet volgen. Wat heeft Deere hier in hemelsnaam mee te maken dan ?

Even voor de duidelijkheid, Zuidberg is een fabrikant en werkt volgens mij uitsluitend met dealers en wederverkopers. M.a.w. zij verkopen niet rechtstreeks aan eindgebruikers. Zodoende zijn deze dealers ook verantwoordelijk voor het oplossen van enige storingen als die zich voordoen zoals dat kan gebeuren bij ieder merk fronthef, trekker, machine of ander gebruiksartikel. Nogmaals het is lovenswaardig en klantvriendelijk dat @Zuidberg deze TF-er probeert verder te helpen. Hij verdient jouw verder waardeloze commentaar in deze absoluut niet in mijn ogen. En Wim, een keer toegeven dat je het verkeerd gezien/begrepen hebt doet je verder geen kwaad hoor, je word er echt niet minder van.
DESLAGERURRE
Wim wat zet je je zelf weer voor schut ..
DESLAGERURRE
Maar klopt wel wat @zuidberg zegt .. heb het zelf vorigjaar ook gehad .. onder het maaien .. even onder de trekker gekropen .. stekker los en gaan maar weer .. thuis even een nieuwe besteld bij de dealer .. wel goed opletten als je hem zelf vervangt hoe ie er in zit .. er schijnen meedere verschillende type's op te zitten .. pas daar even voor op ..
Wimsumar
Beste TomVB:
Quote @Tom VB:
Wat heeft Deere hier in hemelsnaam mee te maken dan ?

Dat schreef ik toch: niets. (In tegenstelling tot anderen hier wil ik even laten blijken mijn humeur/humor niet te verliezen 😉 )

Maar wat moet een fabrikant/Zuidberg met een servicemanager ? Dan kunnen ze 'm beter ontslaan, dan kunne de hef-/aftakassystemen ook honderden goedkoper.
Tom VB
@Wimsumar
Wim, een keer toegeven dat je het verkeerd gezien/begrepen hebt doet je verder geen kwaad hoor, je word er echt niet minder van.
Wimsumar
Beste Slagerurre:
Quote @DESLAGERURRE:
zet je je zelf weer voor schut

Toegegeven, mijn "felheid" is ingegeven door een recente zeer slechte ervaring met aftersale/ klantenservice (van overigens niet specifiek landbouwgerichtte toeleveranciers (2)). In documentatie en bij de verkoop hunzelf "over het paard tillen" en na installatie (met n.b. vooruitbetaling) van de apparatuur (basisinstallatie voor brand- inbraakalarm) zo gezegd onbereikbaar, van niets weten en niet zoals belooft terugbellen.
Neem mijn ervaring hiermee ter harte.
Boemrang
@Tom VB Het is soms moeilijk om iets toe te geven, maar laten we eerlijk zijn, Wim kan ook zeer goede antwoorden geven...
DESLAGERURRE
@Wimsumar lekker kortzichtig dus om alle bedrijven zo over 1 kam te scheren ..
Tom VB
@Boemrang
Klopt, ook reeds gezegd in mijn eerdere reactie. Beetje jammer dit.
Boemrang
@Tom VB Wim moet maar eens een goede nachtrust nemen, knapt hij zeker van op.... 😉
Tom VB
@Boemrang
Ik kan nog wel een rondleiding regelen voor hem bij Zuidberg wellicht steekt hij daar iets van op. 😃
Boemrang
@Tom VB Dat zou een optie kunnen zijn, krijgt hij wellicht nog koffie er bij uit... 😃
Wimsumar
Beste Slagerurre:
Quote @DESLAGERURRE:
lekker kortzichtig

Nogmaals als de servicemanager van de fabrikant zich hier in de discussie mengt en doorverwijst naar de (trekker)dealer omdat hij het ook niet onomstotelijk weet, ben je voor mij geen knip voor de neus waard.

Discussie gesloten.
DESLAGERURRE
@Wimsumar volgens mij gaf de desbetreffende man een goede tip .. dus ..
SJB533
Quote @Wimsumar:
omdat hij het ook niet onomstotelijk weet
Knap hoor, dat jij uit tekst kunt uitmaken, wat een dergelijk complex systeem mankeert!
Hurli356
@SJB533 +1
Juist door aan te geven wat het waarschijnlijk is laat hij merken dat hij het herkent en dat hij weet wat waarschijnlijk de oorzaak is.
Vanaf een beeldscherm is nu eenmaal niet alles te bepalen en dan ben je inderdaad op je dealer aangewezen.
JD3010
@Wimsumar Ik vind het heel jammer en eigenlijk ongepast dat je zo je eigen frustraties hier afreageert. De man van Zuidberg geeft een mogelijke oplossing van de storing, die achteraf ook juist blijkt te zijn. Zoals je hier kunt lezen, zijn er meer die dit hebben gehad.
Hou het effe gezellig hier.
deeremeneer
@JD3010 Persoonlijk zou ik een excuus aan de heer zuidberg wel op zijn plaats vinden.
JD3010
@deeremeneer Jazeker, dat is wel het minste wat hij verdiend.
deeremeneer
@JD3010 Tja ik heb alleen zo'n vermoeden dat hij dat nooit zal doen.
JD3010
@deeremeneer Dat lijkt me voor 99% wel zeker.
Wimsumar
Beste Deeremeneer:
Quote @deeremeneer:
excuus

Ik heb met gedegen onderbouwing aangegeven waar de Zuidberg servicemanager te kort is geschoten. Juist met zijn doorverwijzing naar de (trekker)dealer geeft hij schromelijk aan niet adequaat te kunnen/willen/mogen handelen naar gelang zijn functie. Als er ergens excuus weg mag komen...... :shock:
JD3010
@deeremeneer Soms is het helemaal niet leuk om gelijk te hebben.
SJB533
@Wimsumar
Maw: als er iets mankeert aan een machine, moet hij terug naar de fabriek? Waar is dan een dealer voor?
deeremeneer
@JD3010 Tja sommige...
deeremeneer
@SJB533 De hele wereld kan wel zeggen dat hij het mis heeft dan nog zal het niet in hem opkomen dat hij misschien wel echt een keer een fout gemaakt heeft.
Wimsumar
Beste SJB533:
Quote @SJB533:
Waar is dan een dealer voor?

Vraag je liever af waar een servicemanager voor is!
deeremeneer
@Wimsumar Wat heb jij toch met die servicemanager? Dat je blijkbaar een conflict met een andere hebt kan deze niks aan doen.
Wimsumar
Beste Deermeneer:
Quote @deeremeneer:
Wat heb jij toch met die servicemanager?

Ik geef toch aan dat de Zuidberg-servicemanager niet naar behoren functioneert naar wat Koning Klant er van mag verwachten.
deeremeneer
@Wimsumar Werkelijk waar hoe kom je toch bij die onzin?
SJB533
@Wimsumar
Waar zal een servicemanager voor zijn, bij een bedrijf dat niet in verkoop aan gebruikers af-fabriek doet? Hij doet in ieder geval wèl aan service!
DESLAGERURRE
Volgens mij snap ik het even niet meer ...
SJB533
@DESLAGERURRE Wij snappen het niet meer, omdat iemand anders het niet snapt, denk ik zo...
DESLAGERURRE
Quote @Wimsumar:
Koning Klant

met zulke figuren als jou er bij heb ik mijn bedenkingen ..
DESLAGERURRE
Van die zijkstralen die om elk wissewasje bellen ..
Wimsumar
Beste Deeremeneer:
Quote @deeremeneer:
onzin?

Niks onzin! Hij mengt zich met firmanaam en functie in deze discussie maar doet niet wat van 'm verwacht mag worden.
deeremeneer
@Wimsumar Dat doet hij wel!
DESLAGERURRE
@Wimsumar nou .. wat doet hij volgens JOU dan niet wim ?? lucht je hart .. we kunnen wat hebben vanavond ..
Wimsumar
Beste Slagerurre:
Quote @DESLAGERURRE:
doet hij volgens JOU dan niet

Lees de topic van maar eens begin af. Dan hoef ik niet in herhaling te treden.
ford8630power
@Wimsumar

Dus hij moet maar even persoonlijk langs komen en het euvel kosteloos komen repareren??
DESLAGERURRE
@Wimsumar nee wim .. nu moet je het probleem niet gaan verschuiven .. JIJ hebt een probleem .. ik (wij) niet .. ik heb zelf gelezen dat die beste man een correcte uit leg gaf van het eufel en ook zelfs nog een tip gaf ..
jij maakt er een probleem van .
Tom VB
@Wimsumar
Tsk tsk tsk..... je zakt steeds verder in het moeras Wim. Bied gewoon je terechte en oprechte excuses aan. Lijkt me niet meer als normaal in dit geval en we kunnen allemaal weer verder. Werkelijk waar zeldzaam wat een nonsens kraam je hier toch uit.
Tom VB
Na al deze fijne positieve reacties van onze Wim laten bedrijven het in het vervolg wel uit hun hoofd om hier op TF te reageren en mensen te helpen. Nu, dan heb je dat toch mooi voor elkaar @Wimsumar en bedankt.
Wimsumar
Beste Ford8630Power:
Quote @ford8630power:
persoonlijk langs komen

Voor een goed functionerend servicemanager mag niets te dol zijn als het opheffen van een storing niet adequaat uitgelegd kan worden als ook de gebruikersdocumentatie onvolledig blijkt.
DESLAGERURRE
@Wimsumar wat moest de beste man nog meer zeggen dan ?
Tom VB
Quote @Wimsumar:
het opheffen van een storing niet adequaat uitgelegd kan worden

Dat heeft ie toch gedaan ??

Al eerder uitgelegd : Zuidberg is een fabrikant en werkt met DEALERS
DESLAGERURRE
@Wimsumar volgens jou ?
DESLAGERURRE
WAT IS HIER NU NIET DUIDELIJK AAN DAN ???????
: Zuidberg - 2 dagen geleden

Goedemorgen,

Storing E1 is een electrische storing. Het betekend dat de controller (het kastje waar de Pto mee gestart wordt) geen signaal van de toerental sensor krijgt. Dit betekend veelal niet dat de toerental sensor defect is maar dat er ergens een storing in de kabel naar de toerentalsensor zit of dat de stekker verbinding storing geeft. Het kan zelfs zo zijn dat de storing in de controller zit. Wat je zou kunnen proberen is om de toerentalsensor eens los te koppelen. Het kan zijn dat je de tandwielkast dan gewoon weer kunt gebruiken. Je hebt dan alleen geen toerentaluitlezing. Wanneer dit niet het geval is zul je de bekabeling en stekkers moeten nalopen. Voor overige vragen zou ik je willen verwijzen naar de dealer.

Met vriendelijke groet,

M. Kelder
Servicemanager Zuidberg
Tom VB
Quote @Wimsumar:
de gebruikersdocumentatie onvolledig blijkt.

Hoe kom je daarbij ?
JD3010
@Tom VB ik ga met mijn auto toch ook niet rechtstreeks naar Renault?
Tom VB
@JD3010
Tsja daar zeg je me wat... Maar wie rijdt er dan ook Renault ??? Dan vraag je er gewoon om....
Wimsumar
Beste TomVB:
Quote @Tom VB:
fabrikant en werkt met DEALERS

Bij een "vakman"servicemanager kruipt ook het bloed waar het niet gaan kan. Door inmenging in deze discussie had hij zijn functie kunnen bewijzen. De tekortkomingen heb ik reeds genoemd.
JD3010
@Tom VB ik sinds 2 weken. 😄 Zijn die dan zo goed dat de dealers niet meer nodig zijn?
Tom VB
Quote @Wimsumar:
Bij een "vakman"servicemanager kruipt ook het bloed waar het niet gaan kan.

Dat zijn jouw woorden en pure aannames zoals je regelmatig doet hier op TF. En ik zal je eens wat vertellen Wim, die aannames van jou zijn echt niet altijd correct. Ondanks al je levenservaring waar je maar al te vaak mee schermt.
Wimsumar
Beste TomVB:
Quote @Tom VB:
Hoe kom je daarbij ?

Lees de topicopening A.U.B..
Tom VB
Quote @Wimsumar:
Lees de topicopening A.U.B..

Ok, en vertel me nu eens wat er volgens jou in een GEBRUIKERShandleiding zou moeten staan.

Alle storingscodes ?? Daar heb je toch een DEALER voor !? Tenzij je die het licht in de ogen niet gunt natuurlijk Wim ....
Wimsumar
Beste TomVB:
Quote @Tom VB:
die aannames van jouw zijn echt niet altijd correct.

Ik reageer op T.F. als melkveehouder met mechanisatie-interesse. Niet als servicemanager.
DESLAGERURRE
@Wimsumar wim wim wim .. als de mensen eens wisten waar jij woonde .. en jou bedrijf eens zouden zien ... (uitstraling )
Tom VB
@Wimsumar

Oooooh... nou ik denk dat je je roeping gemist hebt. Ik denk dat je een goede leraar had kunnen zijn, die moeten ook altijd persé gelijk hebben en zullen nooit hun fout toegeven. Wat zal jouw mechanisatie bedrijf blij met je zijn.

Succes ermee Wim, je hebt het mooi voorelkaar, deze servicemanager (en wss anderen) kijken voortaan wel uit voor ze hun vingers branden aan TF en/of mijnheertje Wim uit Sumar.
DESLAGERURRE
@Tom VB ik ga voor onderhoud altijd naar manheim .. makkelijk joh ..
Tom VB
@DESLAGERURRE
Ow ik heb het directe mobiele nummer van de SERVICEMANAGER in Waterloo.... en die komt dan vliegensvlug bij me thuis als er wat is.
DESLAGERURRE
@Tom VB dat hij aij van die americanen gaat rijden .. :lol: ik ga altijd naar duitsland .. makkelijk joh alle onderdelen op voorraad :lol:
Wimsumar
Beste Tom VB:
Quote @Tom VB:
wat er volgens jou in een GEBRUIKERShandleiding zou moeten staan.

Alle storingscodes ??

Inderdaad. En natuurlijk daarbij uitleg hoe te verhelpen en/of toe te passen handelingen om de storing te omzeilen om verantwoord gebruik toch mogelijk te maken.
JD3010
@DESLAGERURRE Dan moet je niet naar Mannheim rijden, daar staat het onderdelenmagazijn niet. 😄
Tom VB
@Wimsumar

Droom maar lekker verder Wim... volgens mij zit je op een andere planeet. Of hebben ze in Sumar Friesland geen mechanisatiebedrijven ? Of kom je daar nooit ? En hoezo dan niet ?
Tom VB
@JD3010 scherp... doe maar Bruchsal
deeremeneer
Quote @Wimsumar:
Inderdaad. En natuurlijk daarbij uitleg hoe te verhelpen en/of toe te passen handelingen om de storing te omzeilen om verantwoord gebruik toch mogelijk te maken.

Zoiets heet niet een bedieningshandleiding maar een werkplaatshandboek. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
DESLAGERURRE
@JD3010 scherp :lol:
JD3010
@Tom VB Nu weet ik ook waarom ik hem daar nog nooit gezien heeft.
DESLAGERURRE
Quote @Tom VB:
volgens mij zit je op een andere planeet

klopt .. friesland :lol:
Tom VB
@deeremeneer
Mijnheer gunt het plaatselijke mechanisatiebedrijf niks denk ik zomaar, antiphatie vermoedelijk.
JD3010
@DESLAGERURRE Ga misschien over 2 weken even in Mannheim kijken.
Tom VB
@JD3010
Leuk, zomaar ? Of een nieuwe ophalen 😃
DESLAGERURRE
@JD3010 lukky you 😃
Hurli356
@Tom VB eens.. Wim heeft van zijn auto ook uitgebreide documentatie met alle foutcodes en hoe hij dit kan omzeilen zonder dat hij naar de dealer hoeft voor een kabeltje dat door trillen losgeraakt of beschadigd is. Door de foutcodes legt hij zelf wel een bypass, veel sneller, goedkoper en veiliger. Foutcodes zijn er voor de gebruiker, dealers en servicemanagers hebben er zoveel verstand van dat ze zonder zo'n code meteen weten wat er aan de hand is als iets niet meer doet.
JD3010
@Tom VB Nee zo maar, een nieuwe kan ik niet betalen.
Tom VB
@Hurli356
Iets met spijker en kop. 100%
Tom VB
@JD3010
Ga je met dealer dan ofzo ? Of gewoon zelf ?
DESLAGERURRE
Nou dames sukseszz :lol:
JD3010
Quote @DESLAGERURRE:
lukky you
Nee hoor. Ga je mee?
Tom VB
Ja heren, trusten.
DESLAGERURRE
Mag dat ?
JD3010
@Tom VB mijn broer moet er in de buurt zijn. Dan gaat hij wel vaker even kijken. Als er een rondleiding is, kan hij vaak zo mee.
Hurli356
@Tom VB of is het bij auto's toch zo dat foutcodes pas komen als de auto bij de garage staat? Zodat je als gebruiker geen idee hebt waarom hij het niet doet? En als je dan belt naar de dealer deze je niet even een tip kan geven omdat die code bij een vaker voorkomend probleem hoort en het niet altijd ingewikkeld is? Nee als dealer zeg je dan: hoort niet te gebeuren, we sturen de auto terug, u krijgt een nieuwe. Wat een bullshit zeg...
SJB533
@Wimsumar
Wim, dat die oude troep van jou nu letterlijk met hamer en koudbeitel gerepareerd kan worden, a la. Maar met de hudge mogelijkheden van de trekkers en alles wat daar mee samenhangt is dat geen optie meer! Zag laatst toevallig een werkplaatshandboek liggen. Dik boek, en dat ging slechts over de hydraulica! Ga jij de firma @Zuidberg nu nog vertellen, dat ze alle voorkomende euvels, waar de gemiddelde boer beter mijlenver af kan blijven, in hun bedieningshandleiding moeten zetten? Daar heeft de eindgebruiker bar weinig aan, want die kan er beter afblijven. Ook ivm bijvoorbeeld garantie. (Ow: vergeten: dat hebben die oude dingen van jou niet, net als ook maar enige vorm van technische hoogstandjes...)
Wimsumar
Beste Slagerurre:
Quote @DESLAGERURRE:
(uitstraling )

Van uitstraling kan ik niet vreten. Bovendien, het werkt veel ontspannender als het niet bepaald nieuw meer is. Trouwens, wat heb ik aan uitstraling als onverlaten het leven van z'n collega-R.M.O.-chauffeurs het leven zuur maakt door zonder aankondiging van komst bulten zooi bij mij op het erf te pleuren en vervolgens hier hoogmoedige toon tegen mij uitslaan? Over voor schut zetten gesproken, pfffffft.
Wimsumar
Beste Hurli356:
Quote @Hurli356:
van zijn auto ook uitgebreide documentatie met alle foutcodes

Jongetje, jij was nog vloeibaar toen mijn auto er al in 2 jaar pakweg 20.000 km/j.r. op had zitten en nu nog steeds, ondanks diverse electrische gebreken, zonder noemenswaardig onderhoud/herstel en zonder 'bypasses' functioneert met "starten en lopen".
Boemrang
Schijnbaar is het toch moeilijk om eens een keer te zeggen, "SORRY" ik zat er dit maal er helemaal langs..... 😛
Gert-van-den-pol
Heb dit met bewonderig geleze !
Tom VB
@Gert-van-den-pol
Wij ook .... 😃
Boemrang
@Tom VB Je kunt gerust zeggen, "de topper van de week" 😃
Tom VB
@Boemrang
Ja en die topper is dan : @Zuidberg en de FLOPPER van de week : nu ja dat kan iedereen zelf wel invullen... want dat lijkt me meer als duidelijk.
Boemrang
@Tom VB
Gezien de uitleg van @Zuidberg is dit echt wel de topper, tja en van @wimsumar echt de flopper.....
Maar je mag ook wel eens een fout toegeven als je er naast zit....
Hopelijk komt @Zuidberg toch wel weer terug om weer oplossingen te kunnen en willen geven....
DESLAGERURRE
@Wimsumar snap even niet wat je met die tekst bedoeld .. ik weet alleen jou te wonen omdat ik mijn route een keer had aan gepast !
heb verder nooit een rmo chauffeur gesproken over jou .. wij blijven discreet !en het punt is dat ik nu geen chauffeur meer ben tot mijn grote spijt .. dus ik snap jou tekst even niet !
Tom VB
Laat @JD92 het topic maar sluiten want hier gaan we toch niet uitkomen.
We weten nu tenminste wel wat voor vlees we in de kuip hebben met betrekking tot bepaalde TF-ers met een bovenmatige interesse voor mechanisatie en met een giga bord voor zijn kop.... pfffff.
hobbyboer
Quote @Tom VB:
Ja en die topper is dan : @Zuidberg en de FLOPPER van de week : nu ja dat kan iedereen zelf wel invullen... want dat lijkt me meer als duidelijk.

Ik weet het niet hoor, lekker met z'n allen tegen 1 persoon inhakken is misschien ook wel een flopper?
Volgens mij is @Wimsumar helemaal geen verkeerde man, hij heeft alleen een licht kritische houding ten aanzien van vernieuwingen (electronica) die hij op een manier uit die je waarschijnlijk met een dikke knipoog moet lezen.
hobbyboer
@Tom VB Oja, bovenstaande reactie van mij is natuurlijk niet persoonlijk tegen jou bedoeld!
Tom VB
@hobbyboer
Geen probleem Joris, ik denk ook dat je zeker een punt hebt maar het zou hem bijzonder sieren als hij ook zijn tekortkoming in deze zou toegeven. Ik zou zeggen lees het maar eens helemaal goed door op een regenachtige middag 😉
Wimsumar
Beste Slagerurre:
Quote @DESLAGERURRE:
ik snap jou tekst even niet

Geeft niks, dat loopt als rode draad door dit topic, maar dat terzijde. 😉
Kijk, afgelopen zaterdag vond ik een over mijn land ronddwarrellende vrachtbrief welke behoorde bij een partij stalroosters die, tijdens mijn afwezigheid van huis, door een Buiterchauffeur voor de tanklokaaldeuren waren 'gedumpt'.
De bon is geparafeerd met de initialen D.S..

P.S.: Ik krijg inderdaad wel vaker 'klachten' van personen over de uitstraling die de internationaal groen-/bruingekleurde machine-uitstalling én de grootpakkenkuilbult welke men, al rijdende in de bocht die de weg op 100 meter afstand van m'n erf maakt, gedurende fractie van seconden voor ogen krijgt. Bij nader inzien valt het velen met de inhoud (niet alleen van de kuilpakken) weer reuze mee. 😎
Gert-van-den-pol
@Tom VB Tom VB - 6 uur geleden

@Boemrang
Ja en die topper is dan : @Zuidberg en de FLOPPER van de week : nu ja dat kan iedereen zelf wel invullen... want dat lijkt me meer als duidelijk.

Hahahahah 😄
Hurli356
@Wimsumar Beste Wim, daar ging het me niet om... Ging me er om dat niet alle codes bedoelt zijn voor de gebruiker. Bovendien: de 6420 is ook al 'n trekker op leeftijd, kan dus ook een elektrisch gebrek in komen ist niet?
Wimsumar
Beste Hurli356:
Quote @Hurli356:
de 6420 is ook al 'n trekker op leeftijd

Ja, denk er het jouwe van.
Van een maaier maakt JD92 een wokkel 😉
Zijn trekker is nog splinterjong. Daar mag nog niks aan mankeren.
Hurli356
@Wimsumar Gebouwd tot 2006, dus op z'n minst 8 jaar... Als er dan een draadje wat slijtage vertoont kun je daar niets van zeggen.
SJB533
Quote @Wimsumar:
Van een maaier maakt JD92 een wokkel
Merk wordt ook alom geroemd qua degelijkheid, maar dan om de machines van 50 jaar terug... Is op TF wel eea over te vinden.

Quote @Wimsumar:
Zijn trekker is nog splinterjong. Daar mag nog niks aan mankeren.
Zoals @Hurli356 al zegt: kabelbreuk/-slijtage kan ook bij nieuwer materieel voorkomen. En de trekker is inderdaad iets minder oud, dan die van jou, maar dat heet niet, dat hij jong is...
JD92
@Wimsumar
Van een maaier maak ik een wokkel, wat is in hemelsnaam het verband met dit topic?

In het algemeen, ja het topic kan zo wel gesloten worden. Wat een simpele storing, een slecht contact, moet leiden tot een enorme discussie waarvan een kern ontbreekt. Nogmaals, ik als topicstarter voel mij geholpen door @zuidberg want het probleem is opgelost. Daar gaat het in dit topic toch om?
deeremeneer
Quote @JD92:
@Wimsumar
Van een maaier maak ik een wokkel, wat is in hemelsnaam het verband met dit topic?

In het algemeen, ja het topic kan zo wel gesloten worden. Wat een simpele storing, een slecht contact, moet leiden tot een enorme discussie waarvan een kern ontbreekt. Nogmaals, ik als topicstarter voel mij geholpen door @zuidberg want het probleem is opgelost. Daar gaat het in dit topic toch om?

Klopt dat van die maaier heeft hier totaal niks mee te maken. En ja dat je probleem is opgelost was de bedoeling ja. De enorme discussie was ook helemaal niet nodig maar ja ik vond ook dat ik het voor zuidberg op moest nemen gezien de reactie van Wim. Ik hoop dan ook dat @zuidberg de volgende keer dan ook weer net zoals nu reageert.
DESLAGERURRE
@JD92 verwijder al die onzinnige reacties maar .. 😉
deeremeneer
@JD92 Ik zou ook de reacties verwijderen die niks toevoegen maar het topic laten staan met de reactie van zuidberg. Mocht iemand dezelfde storing hebben heeft hij een duidelijke omschrijving van de expert zelf.
DESLAGERURRE
Juist ..
JD3010
Quote @deeremeneer:
Ik zou ook de reacties verwijderen die niks toevoegen
Dan blijven er niet veel over. 😉
DESLAGERURRE
@JD3010 maakt ook niet uit .. as de informatieven maar staan blijven ..
deeremeneer
Quote @JD3010:
Dan blijven er niet veel over.

Dat geeft niks toch?
JD3010
@deeremeneer Nee, was ook als grap bedoeld.
deeremeneer
JD3010
@deeremeneer Ik dacht dat je dat wel begrijpen zou. 😉
deeremeneer
@JD3010 Op zondag avond?? :? 😃
JD3010
@deeremeneer O, ben je er zo'n 1? Het hele weekend niet helder van geest. 😄
deeremeneer
@JD3010 Haha daar hoeft het vaak niet eens weekend voor te zijn.
JD3010
@deeremeneer Oei, dat klinkt ernstig.
Wimsumar
Beste Deeremeneer:
Quote @deeremeneer:
Ik hoop dan ook dat zuidberg de volgende keer dan ook weer net zoals nu reageert.

In een telefoongesprek met een vriendelijke meneer van de afdeling klantenservice (of liever gezegd, van de klanten-niet-service) werd mij verteld dat eindgebruikers nooit bij Zuidberg zullen worden geholpen (dan kon men wel 20 man in dienst nemen(!) ).
De servicemanager had hier zo niet mogen reageren (maar dit laatste zijn mijn woorden).
deeremeneer
@Wimsumar Wacht ff wil je nu zeggen dat je Zuidberg hebt gebeld?
Wimsumar
Beste Deeremeneer:
Quote @deeremeneer:
wil je nu zeggen dat je Zuidberg hebt gebeld?

Nee, natuurlijk niet. Andersom.
JD3010
Quote @Wimsumar:
(maar dit laatste zijn mijn woorden).

Dat heb je al eerder laten weten.
deeremeneer
@Wimsumar Zuidberg heeft jou gebeld??
Wimsumar
Beste JD3010:
Quote @JD3010:
eerder laten weten.

Ook in het telefoongesprek.
Wimsumar
Beste Deeremeneer:
Quote @deeremeneer:
Zuidberg heeft jou gebeld??

Ja, vindt je het gek?
deeremeneer
Quote @Wimsumar:
Ja, vindt je het gek?

Nee ergens niet eens.
Tom VB
Nogmaals hulde dus voor Zuidberg ! Gaan de confrontatie niet uit de weg en laten zich niet afzeiken door één TF lid.
Wimsumar
Beste Deeremeneer:
Quote @deeremeneer:
niet eens.

Dat we het in dat gesprek niet eens werden zal geen nader toelichting behoeven. Hopelijk doen ze wel wat met m'n opmerking dat als de eindgebruiker een foutcode (als in dit topic) op het display krijgt dat dan in de handleiding staat dat dan de bedrading gecontroleerd moet worden (als het werkelijk zo simpel is).
De aangeboden rondleiding op de fabriek heb ik afgewezen: ik heb geen Zuidberg apparatuur en heb ook niet het plan iets aan te schaffen.
Tom VB
Quote @Wimsumar:
De aangeboden rondleiding op de fabriek heb ik afgewezen

Met wie heb je precies gesproken in Ens ?
deeremeneer
Quote @Wimsumar:
Dat we het in dat gesprek niet eens werden zal geen nader toelichting behoeven

Nee daar kijk ik echt niet raar van op nee.
Boemrang
@deeremeneer Er zijn grenzen natuurlijk... 😃
Wimsumar
Beste Tom VB:
Quote @Tom VB:
wie

Ik had de radio nog aan en moest nodig schijten dus die naam is niet tot me doorgedrongen.
deeremeneer
@Wimsumar Wow gaat het wel allemaal goed met je?
Tom VB
@Wimsumar
Ja ja. Duidelijk.
Wimsumar
Beste TomVB:
Quote @Tom VB:
Ja ja.

Het doet hier totaal niet ter zake die naam te noemen.
Tom VB
@Wimsumar
Nee duidelijk, helder verhaal Wim.
Net zoals het niet terzake deed die man voor rotte vis en dergelijke uit te maken toch?
GD tuning Garyp
Stopt de soap zometeen of kan ik er nog 1tje opentrekken?

Genieten 😎
GD tuning Garyp
Eigenlijk meer om te janken maarja
Boemrang
@GD tuning Garyp Heb je een handdoek nodig!!!! 😉
Wimsumar
Beste TomVB:
Quote @Tom VB:
helder

Laat helder zijn als de Zuidberg-servicemanager als Zuidberg-servicemanger het probleem hier had mogen oplossen had hij als goed servicemanager niet naar de dealer door mogen verwijzen. Met de kennis van toen was hij daar in mijn ogen in gefaald.
Helder is nu dat de eindgebruiker niet op de Zuidbergservicemanger terug kan vallen voor service maar hiervoor op de dealer is aangewezen.
GD tuning Garyp
@Wimsumar Als een pak melk koopt en thuis blijkt het bedorven te zijn gaat u toch ook terug naar de supermarkt in plaats van naar de boer waar de melk vandaan komt?
Tom VB
Quote @Wimsumar:
helder is nu dat de eindgebruiker niet op de Zuidbergservicemanger terug kan vallen voor service maar hiervoor op de dealer is aangewezen.

Zucht ... tsja schijnbaar voor sommige mensen moeilijk te begrijpen maar ik had het je in bovenstaand verhaal ook al proberen duidelijk te maken. Succes ermee.
Wimsumar
Beste GD Tuning Garyp:

Quote @GD tuning Garyp:
thuis blijkt het bedorven

Punt 1: Zo lang ben ik nooit onderweg. 😃
Punt 2: Ik koop geen melk. (Heb zelf in de tank). 😃

MAAR: Je kunt wél de klacht deponeren/bespreken bij de klantenservice van de zuivelfabrikant!
Bovendien moet er een code op het pak staan waarmee is te achterhalen van welk melkveebedrijf de melk afkomstig is.
GD tuning Garyp
@Wimsumar Gaat even om het idee :lol:
Boemrang
Quote @Tom VB:
Zucht ... tsja schijnbaar voor sommige mensen moeilijk te begrijpen

Wees gerust, dit probleem komt helaas zeer vaak voor....
JD3010
@Tom VB wanneer gaan we dan naar Zuidberg voor de excursie?
deeremeneer
Quote @Wimsumar:
Laat helder zijn als de Zuidberg-servicemanager als Zuidberg-servicemanger het probleem hier had mogen oplossen had hij als goed servicemanager niet naar de dealer door mogen verwijzen. Met de kennis van toen was hij daar in mijn ogen in gefaald.
Helder is nu dat de eindgebruiker niet op de Zuidbergservicemanger terug kan vallen voor service maar hiervoor op de dealer is aangewezen.

Laat dan ook helder zijn dat dit jouw mening is en niet een feit.
SJB533
Quote @deeremeneer:
Ik zou ook de reacties verwijderen die niks toevoegen maar het topic laten staan met de reactie van zuidberg.

Zullen we de eer maar aan ons zelf houden, niet?

@JD92
Zou je de reactie van @Zuidberg willen markeren als beste reactie? Is handig voor het geval iemand anders diezelfde storing krijgt 😉
Tom VB
@JD3010
Roept u maar....
JD3010
@Tom VB morgen? Misschien zijn er wel meer liefhebbers. Ik weet er van die niet wil. 😉
Wimsumar
Beste Deeremeneer:
Quote @deeremeneer:
een feit.

Beter lezen A.U.B..
Het bovenste in mijn mening, het onderste een feit.
deeremeneer
@Wimsumar Ik kan heel goed lezen maar je begrijpt best wat ik bedoel.
Boemrang
@deeremeneer Ken je ook het gezegde over gratis en voor niks naar school geweest!!!!
Komt hier anders wel goed van pas.... 😉
Wimsumar
Beste Deeremeneer:
Quote @deeremeneer:
Ik kan heel goed lezen maar je begrijpt best wat ik bedoel.

Het eerste is jouw mening, het laatste een feit. 😉
deeremeneer
@Wimsumar Ik ben blij dat je dan toch weet wat het verschil tussen je mening en een feit is.
Zuidberg
Beste TractorFan-gebruikers,

Allereerst zijn wij verheugd te lezen dat de storing van @JD92 is verholpen, uiteindelijk was dat ons doel met het plaatsen van onze reactie. Maar onze goedbedoelde reactie heeft door één persoon nogal wat stof doen opwaaien en enkele uitlatingen van @Wimsumar vonden wij bijzonder ongepast. Kritiek op Zuidberg hebben mag absoluut, het niet eens zijn met ons verkoop- en distributiekanaal natuurlijk ook, maar onze collega’s uitmaken voor ‘rotte vis’ vinden wij te ver gaan.

Om die reden hebben wij de telefoon gepakt en persoonlijk contact gezocht met de persoon. Wij hebben hem uitgelegd hoe onze werkwijze is, hoe ons verkoop- en distributiekanaal in elkaar steekt en verteld dat wij zijn beschuldigingen richting onze collega, op persoonlijke titel, ongepast en onacceptabel vinden. Verder hebben wij hem uitgelegd dat wij als producent onmogelijk alle storingen van eindgebruikers zelf kunnen oplossen (ter info: sinds de oprichting van ons bedrijf hebben wij wereldwijd 240.000 fronthefsystemen geleverd). Mede hierdoor maken wij gebruik van een dealernetwerk. Forums zoals TractorFan bieden ons de mogelijkheid om inzicht te krijgen in gebruikerservaringen en om gemakkelijk en snel een advies te geven aan eindgebruikers bij dergelijke storingen. Op deze manier trachten wij, als extra aanvulling op ons dealernetwerk, de eindgebruiker te helpen en adviseren. Mocht ons advies op het forum helaas niet het gewenste resultaat opleveren, dan is ons advies om via de gebruikelijke weg contact op te nemen met de dealer.

Wij hebben in het telefoongesprek Winsumar persoonlijk uitgenodigd voor een kennismaking en rondleiding binnen ons bedrijf. Wij willen hem graag met eigen ogen laten zien dat de quote “Wij zijn ons ervan bewust dat tevreden klanten de basis zijn van ons bestaan en streven daarom naar 100% betrouwbaarheid in onze processen, onze leveringen en onze afspraken” welke op onze website staat vermeld en waarnaar hij refereert op dit forum niet voor niets op onze website staat. Helaas heeft hij onze uitnodiging om persoonlijk contact te maken in plaats van vanachter een schermp te communiceren, niet geaccepteerd en heeft hij ook geweigerd om excuus aan te bieden aan onze collega. Wat ons betreft is de discussie hiermee gesloten.

Gezien de positieve reacties van de overige forumleden, waarvoor dank overigens, zullen wij in de toekomst waar mogelijk, ons advies blijven geven en onze expertise delen op TractorFan. Wij vinden het namelijk belangrijk én zinvol dat op dit forum gebruikers van Zuidberg-producten van goed advies kunnen worden voorzien.

Met vriendelijke groet,

Wichert van Norel
Marketeer
Zuidberg Frontline Systems BV
Hurli356
@Zuidberg TOP! Dit noem ik inderdaad service en meedenken met de eindgebruiker. Bovendien is dit ook creatief omgaan met HET sociale medium in de agrarische wereld: TF!

Hulde voor het meedenken hier op deze site!
Boemrang
@Zuidberg
Dit verhaal komt TF zeker ten goede, in een woord "Klasse gedaan"
Ook het weer woord wat we nu allemaal hebben en kunnen lezen "Klasse"

Zelfs @Wimsumar uitnodigen voor een bezoek op het bedrijf "Klasse"
Dat hij er geen gebruik van maakt "Jammer" en excuses aanbieden ook "Jammer"

Hopelijk mogen we nog velen antwoorden van eventuele vragen tegemoet zien...

Ik sta er volledig achter jullie antwoord....
radium45
@Zuidberg Goed gehandeld. Top reaktie. Kunnen veel bedrijven die wel stiekem alles volgen maar verder niet aktief zijn hier, een voorbeeld aan nemen.
JD3010
@Zuidberg In 1 woord HULDE.
TurnMeLoose
@Zuidberg Prima reactie!
Favorit614
@Zuidberg goeie (re)actie.
Top dat jullie met hem in gesprek zijn geweest.
Dat ie niet in jullie uitnodiging in gaat zegt mij al genoeg.
deeremeneer
@Zuidberg Wederom een zeer nette reactie. Ik hoop dat @wimsumar eindelijk inziet dat hij te ver is gegaan. Verder ben ik blij dat jullie de volgende keer weer gewoon reageren.
NHtvt135
Ik werd zojuist door een mede tf'er op dit forumtopic gewezen. Heb mij er even voor gezet en de discussie van voor tot achter gelezen. Ik ben dus gestart met lezen en na een paar reacties staat het antwoord er al bij, hoe vaak maak je het nou mee dat een bedrijf rechtstreeks op een forum reageert en met een oplossing komt! Als je dan wat verder leest zie je dat de betreffende persoon reageert en dat hij precies heeft gedaan wat de betreffende persoon van Zuidberg had gezegd te doen en dat het probleem verholpen is. Probleem opgelost en topic gesloten zou je denken. Als alle problemen zo zouden worden opgelost geen enkel probleem zou je denken! Nu is er in dit topic al een pagina of 10 besteed aan een zinloze discussie over een zinnetje dat de beste man van Zuidberg naar @Wimsumar zijn mening niet had mogen zeggen op die manier. Nou dit slaat volgens een schip van andere leden helemaal nergens op, en dit is ook zo. Om een lang verhaal kort te maken: het is gewoon jammer dat sommige mensen het zo moeilijk vinden om "sorry" te zeggen en toe te geven dat ze fout waren. Dit is tegenover @Zuiberg ook zeer ongepast en onredelijk. De laatste reactie van Zuidberg hierboven laat blijken dat zij er voldoende aangedaan hebben om @Wimsumar te overtuigen van hun bedoelingen en dat ze hem zelfs uitnodigen in hun fabriek. Jammer dat zo'n aanbod word geweigerd (ik zou het graag zelf wel eens gaan bekijken bij Zuidberg). Ik vind de werkwijze van Zuidberg uitermate bevredigend en ik hoop dat het bedrijf zo zal blijven doorgaan met het beantwoorden van problemen bij hun producten op desbetreffende forum's.
Alle lof voor Zuidberg!
mauricedexta
Ik zou zelf ook bijna zn reactie plaatsen , lijkt me wel leuk keer bij zuidberg kijken. 😉
Tom VB
@Zuidberg : Hulde.
@Wimsumar : baas boppe baas. Jammer hoor, gemiste kans.
JD3010
Quote @mauricedexta:
Ik zou zelf ook bijna zn reactie plaatsen , lijkt me wel leuk keer bij zuidberg kijken.

Gewoon even een keer aan ze vragen, dat zullen ze veel fijner vinden. 😄
Boemrang
@Tom VB Ik had onderhand wel een reactie verwacht, ook dat blijft achterwegen....
Enne die rondleiding had ik zeker aan grepen, maar wie zijn wij... 😃
Tom VB
@Boemrang
Ja het is moeilijk je fouten toe te geven blijkbaar. Maargoed dat is allemaal reeds eerder gezegd. Het is voor hemzelf vooral jammer. Ik bezie zijn reacties nu in een heel ander daglicht.
Boemrang
Quote @Tom VB:
Ik bezie zijn reacties nu in een heel ander daglicht.

Ik denk dat de meeste dit nu wel zullen doen.....
DESLAGERURRE
@Tom VB geen wonder as ze in friesland aan die bijnaam komen .. stugge friezen :lol:
DESLAGERURRE
Maaruuh .. zuidberg .. hulde ..
Tom VB
Quote @DESLAGERURRE:
stugge friezen

Daar kan ik je alszijnde een van origine zuiderling wonende net onder de grens van friesland absoluut géén gelijk in geven.

Maaaaar : uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk 😃
SJB533
Quote @Tom VB:
Het is voor hemzelf vooral jammer

Zeg maar ronduit stom!
Tom VB
@SJB533Dat kan ook.
Boemrang
@Tom VB
+ 2 😃

Nu nog de verwachten reactie...
JD5620
Iedere gek zijn gebrek" iedereen mankeerd wel wat 😉 top van @zuidberg voor de goede servie kunnen veel bedrijven een voorbeeld aan nemen. Punt. Maar @Wimsumar geeft heel vaak zeer goede reacties, waar ik zelf en vele andere ledrn wat aan hebben. maar wim nu sla je de plank nu lelijk mis, jammer. 😞
steyr8090turbo
Ik denk dat ik ook een keer die mensen van @zuiderberg uit ga schelden als ik dan een rondleiding in de fabriek krijg aangeboden 😃
Boemrang
@steyr8090turbo Ha ha, was maar een eenmalige aanbieding, jammer maar helaas... 😄
radium45
Opvallend is wel dat Wim Z met stip op 1 staat in de lijst met best gegeven reakties. Of die lijst klopt niet 😛
@radium45 Hij denkt zelf iig wel dat ie de beste reacties geeft, dat scheelt al meer als de helft 😛
newholland6640
Quote @DESLAGERURRE:
wim wim wim .. als de mensen eens wisten waar jij woonde .. en jou bedrijf eens zouden zien ... (uitstraling )

Door zijn manier van reageren wordt er over gepraat, en heb ik er al wel genoeg over gehoord :lol:
Wimsumar
Beste JD92 en alle "Hulde"-t.f.-ers:
Quote @JD92:
contact opgenomen met de dealer. Deze vertelde mij hetzelfde over betreffende storing. Inmiddels heb ik waarschijnlijk(!) een kabelbreuk ontdekt en is de storing verholpen.

Quote @JD92:
een simpele storing, een slecht contact

En? Doet ie het nog?
Om het maar met de gevleugelde uitspraak van Louis van Gaal te zeggen:
Ben ik nou zo slim?
Of zijn jullie nu zo d#m?
Kijk, bij "Zuidberg" zal ook op 1 of ander manier op de deur, of deurmat, of ontvangstbalie of waar dan ook staan:
Is u tevreden over Zuidberg-produkten?
Vertel het een ander.
Is u niet tevreden?
Vertel het ons
.

Welnu: Als door mijn reacties in dit topic + het telefoongesprek storingen als in de topicopening z.s.m. wél met behulp van de "storingsoplosserbijlage" van de gebruikershandleiding opgelost kunnen worden, dan is dat (ook) mijn verdienste! :).
Als (nog beter) door mijn reacties in dit topic + telefoongesprek technische wijziging aan de frontaftakas plaats vindt waardoor deze als gevolg van een onbenullige storing aan een toerentalsensor gewoon kan blijven functioneren, dan is dat ook mijn verdienste! :).
P.S.: Niet bepaald "gouden tips", maar toch goed voor een aanbieding voor een rondleiding. Kun je na gaan. 😎

Daarnaast wil ik wijzen op de ineens ontstane al te hoog gespannen verwachtingen in de relatie "Zuidberg" met eindgebruiker. In het telefoongesprek is mij nadrukkelijk verteld dat de eindgebruiker in principe voor vragen/storingen alleen naar de dealer kan. Mij is verteld dat "Zuidberg" pakweg liefst 20 man versterking nodig zou hebben om eventueel zelf de eindgebruikershelpdeskservice te doen. (zoveel kwaliteitsproblemen misschien? 😉 ).
Dat in laatste "Zuidberg" reactie de verwachting wordt gewekt o.a. op dit forum eindgebruikers bij bijvoorbeeld storingen te helpen is dus nieuw(s) voor mij en verbaast mij ten zeerste! Nu zijn er weinig "Zuidberg"-produkten (storings)topics (Goede kwaliteit wellicht? 😄 ) en zal "Zuidberg"-inmenging practisch niet gebeuren maar is het ook zakelijk gezien beter bij de leest te blijven en eindgebruikers uitsluitend op de dealer te laten terugvallen.

N.B.: Voor jullie gemoedsrust: ik hoef geen 'hulde'. 😉 Maar evenzo goed ook, wie mij hier oftopic/privé probeerde af te 'slachten', no hard feelings: je komt aan de beurt. 😃
Siebenga
Ik wil mij er wel aan branden

@Wimsumar ik vind jou behoorlijk vervelend in dit topic?

Probeer jij nou een bedrijf de les te lezen? Is wel een van jou grote hobby's om anderen de les te lezen maar hier heb jij je zelf van een lelijke kant laten zien! Een bedrijf wat je niet kent openlijk in kwaad daglicht zetten sjongejonge... Wees blij dat er producenten zich uberhaupt op deze site willen tonen! Kan de website tf ten goede komen!

Wat jij met je oude spullen en gedachtengang allemaal normaal vind is prima! Ieder zijn ding maar kan mij goed voorstellen dat iedereen klaar is met jou en je opmerkingen!
Boemrang
Quote @Wimsumar:
N.B.: Voor jullie gemoedsrust: ik hoef geen 'hulde'.

Deze zul je naar verwachting ook niet krijgen...
We hadden zeker een andere reactie van je verwacht, als jij het zo wilt doen, prima....
Toch de meeste tf'ers zullen het niet eens zijn met je uitspraken omtrent dit topic... 😛
bieske98
Kunt beter in een stacaravan gaan wonen
deeremeneer
Quote @Boemrang:
We hadden zeker een andere reactie van je verwacht

Ja eerlijk? Ik had eigenlijk juist wel zo'n reactie van hem verwacht.
Boemrang
Quote @deeremeneer:
Ik had eigenlijk juist wel zo'n reactie van hem verwacht.

Ik eerlijk gezegd ook, je hebt altijd een beetje hoop...
De meeste tf'ers zullen verlopig met hem klaar zijn....
newholland6640
Quote @Wimsumar:
ik hoef geen 'hulde'

Ook al zou je die wel willen, dan zou je hem echt niet krijgen hoor 😄
newholland6640
Quote @bieske98:
kunt beter in een stacaravan gaan wonen

Ja, huisje boompje beestje 😃 en een hoop troep :lol:
Hij heeft 2 stoelen nodig, 1 voor zichzelf en de ander voor z'n ego. Ongelooflijk dit.
newholland6640
Quote @MaartenMandemaker:
de ander voor z'n ego.

Dan heeft ie er aan 2 nog niet genoeg 😞
Wimsumar
Beste Siebenga:
Quote @Siebenga:
les te lezen

Precies: Lezen.
Lees de topicopening (waarin de stroring ehh,.... storing wordt beschreven) en de beide reacties van JD92 hoe het opgelost zou zijn.
Dan is het nog maar zeer de vraag of de storing verholpen is.
Siebenga
@Wimsumar ja is wel goed! Blijf in je zelf geloven "jongen" maar reclame voor de agrarische sector bent u niet! Kwa uitstraling van je bedrijf niet en al helemaal je gedrag op het world wide web niet! Ook al start je altijd netjes met "Beste"
Boemrang
Quote @Wimsumar:
Dan is het nog maar zeer de vraag of de storing verholpen is.

Zoals we hebben kunnen lezen is de storing wel degelijk verholpen, maar het grootste probleem blijft toch hangen bij de reactie van @Zuidberg dat een bepaald persoon zijn excuus niet wilt aan bieden....
En de meeste tf leden vinden dit dan ook zeer jammer dat niet gebeurt is, en we weten met z'n alle dat Wim zeer goede antwoorden kan geven, toch moet je dan ook een keer je excuus aan kunnen bieden.... 😉
Wimsumar
Beste Siebenga:
Quote @Siebenga:
uitstraling van je bedrijf

De "gemeente" was vanmiddag in aangrenzende wegberm aan het onkruidspuiten(!).
Zo beroerd kan het met de uitstraling dan niet zijn. 😄
Boemrang
Quote @Siebenga:
Blijf in je zelf geloven "jongen"

En er maar steeds er over heen blijven lullen....
Wil het gewoon weg niet in zien...
JD5620
Quote @Boemrang:
En de meeste tf leden vinden dit dan ook zeer jammer dat niet gebeurt is, en we weten met z'n alle dat Wim zeer goede antwoorden kan geven, toch moet je dan ook een keer je excuus aan kunnen bieden....
stuge Fries zullen we het daar maar op houden 😃
SJB533
@JD5620
Fries :? Heb ik wat gemist :?
JD5620
Quote @SJB533:
Fries
Wim komt uit Friesland bedoel ik en hij wil zijn fout niet toegeven dus is hij een 'stuge Fries' 😉
SJB533
@JD5620 Euh, een Marokkaan blijft toch ook een Marokkaan? Of hij nu in Casablanca of R'dam-Zuid woont... 😃
Nick421
@Wimsumar wat doe je moeilijk zeg? Een jongen vraagt hier iets over zijn probleem aan zijn tractor.
Dan is het uberhaupt al een heel mooi gebaar dat zuidberg zelfs de moeite neemt om hier zijn gebruikers te helpen!

Wat verwacht je dan van "tractorfan"?? dat hier de uitgebreidste en meest gecompliceerde antwoorden gegeven worden waardoor iedereen altijd uit zijn problemen komt?? Nee natuurlijk niet!!
Tis dan ook niks gek of raar, dat zuidberg verwijst naar de dealer als hij er met de gegeven tips alsnog niet uit zou komen.
Want moet zon man van zuidberg dan meer op een site als "tractorfan" ???
JD5620
@SJB533 da's waar 😃
SJB533
@JD5620
Dus om Wim nu Fries te noemen...

Integratie is waarschijnlijk goed afgesloten. Of hij is 'cum laude' afgestudeerd in Friese gebruiken oid...
Boemrang
Quote @SJB533:
'cum laude' afgestudeerd in Friese gebruiken oid...

Als dat zo zijn dan plaatsen we er nog steeds grote vraag tekens er bij... 😉
deeremeneer
Wel komisch dat hij nu juist eigenlijk enorm reclame maakt voor Zuidberg door iedereen zo tegen zich in het harnas te jagen.
newholland6640
@deeremeneer

Juist, het positieve aan zuidberg word nu wel naar voren gebracht!
TurnMeLoose
Eigenlijk zouden wij een rondleiding moeten krijgen... 😉
SJB533
@TurnMeLoose
Is vast te regelen met @Zuidberg 😉
JD3010
Quote @TurnMeLoose:
Eigenlijk zouden wij een rondleiding moeten krijgen...

Kinderen die vragen........
Het is misschien wel een leuk idee.
radium45
Doe mij maar gewoon een gratis fronthefje dan...
Boemrang
Quote @radium45:
Doe mij maar gewoon een gratis fronthefje dan...

Er zijn er ook bij die meteen het onderste uit de kan willen halen.... 😃
radium45
JD3010
Quote @radium45:
Doe mij maar gewoon een gratis fronthefje dan...

Nogmaals. Kinderen die vragen......
radium45
@JD3010 ik vraag niet, doe alleen een suggestie. Zal ze dan verder ook niet lastig vallen met een bezoek van mij persoonlijk 😛
SJB533
Quote @radium45:
gratis fronthefje

Geen probleem, kan vast wel uit voor Zuidberg
Boemrang
Quote @radium45:
ik vraag niet, doe alleen een suggestie.

Een suggestie, kun je ook vergeten, je mag blij zijn als je kop koffie krijgt....
En tekst en uitleg natuurlijk... 😃
TurnMeLoose
Quote @JD3010:
JD3010 - 1 uur geleden
Quote @TurnMeLoose:
Eigenlijk zouden wij een rondleiding moeten krijgen...

Kinderen die vragen........
Het is misschien wel een leuk idee.

Je legt de interpretatie helemaal verkeerd, aangezien er zoveel TF-ers zijn die het wel goed bedoelen met problemen van anderen en juist degene die tegen de knie schoppen worden ''beloond''.

Heeft helemaal niks met kinderen die vragen te maken, gooide alleen het spreekwoordelijke balletje op.....
Boemrang
Quote @TurnMeLoose:
gooide alleen het spreekwoordelijke balletje op.....

En dat balletje is naar mijn menig goed aan gekomen.... 😉
hobbyboer
Quote @TurnMeLoose:
Eigenlijk zouden wij een rondleiding moeten krijgen...

Als je daar een keer wil rondkijken is dat geen probleem: Bij @Zuidberg hebben ze regelmatig een opendag. Dan mag iedere gek zo naar binnen lopen, ze lieten mij er zelfs in 😉
SJB533
Quote @hobbyboer:
ze lieten mij er zelfs in

Ja, jou, maar dat is geen wonder. Je woont in dezelfde gemeente, dus wellicht is het handig om je te vriend te houden 😃
hobbyboer
@SJB533 En misschien ook wel een beetje omdat ik ook 2 setjes @Zuidberg hef/pto in gebruik heb... onee dat heb ik niet verteld, maar misschien konden ze dat zien omdat ik er niet al te snugger uit zie... 😉
JD3010
Ja ja, zo bedoelde je het.
Quote @TurnMeLoose:
gooide alleen het spreekwoordelijke balletje op.....
ik ook. 😉
JD3010
@hobbyboer Ze durven je gewoon niet weg te sturen. 😄
Boemrang
Quote @JD3010:
Ze durven je gewoon niet weg te sturen. :)

Anders hadden wij weer in moeten grijpen.... 😃

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zuidberg Fronthef ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
275
DEELNEMERS
30
WEERGAVES
16