De inschakeling van de frontaftakas gaat moeizaam, als de aftakas dan eindelijk is ingeschakeld geeft het scherm van de fronthefbediening stroring E1 aan. De aftakas schakelt zichzelf ook weer uit op willekeurige momenten. Ik heb de stekkers achterop de tandwielkast even gecontroleerd, deze lijken in orde. Iemand toevallig een idee wat stroringscode E1 beteked? Dit is in bijbehorende documentatie niet te vinden.
Alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zuidberg Fronthef ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
als ik het zo uit mijn hoofd had geweten had ik je het vertelt.
Wat dacht je van ons....
Wat dacht je van ons....
Je MAG hier reageren, het MOET niet
Daarom, ik geef het gewoon heel netjes aan, voor er misverstanden komen.....
Dit heb je zo niet op school geleerd.
Je moest eens weten wat ik allemaal geleerd heb op school...
Ha ha, de rest heb ik ook op de lagere school geleerd, zelfs zo nu en dan luisteren en respect voor mekaar te hebben....
Zo, daar heb je niet van terug.....
Heb ik welleens gehad (bij een wat oudere zuidberg pto, zonder bedieningskastje nog).
Die ging ook op willekeurige momenten uit en kon je daarna ook weer gewoon inschakelen.
Kwam er bij toeval achter omdat de vicontrol ook wat raar deed en die zat op dezelfde voeding aangesloten. Nieuwe stekkertjes erop en nooit weer problemen mee gehad.
Storing E1 is een electrische storing. Het betekend dat de controller (het kastje waar de Pto mee gestart wordt) geen signaal van de toerental sensor krijgt. Dit betekend veelal niet dat de toerental sensor defect is maar dat er ergens een storing in de kabel naar de toerentalsensor zit of dat de stekker verbinding storing geeft. Het kan zelfs zo zijn dat de storing in de controller zit. Wat je zou kunnen proberen is om de toerentalsensor eens los te koppelen. Het kan zijn dat je de tandwielkast dan gewoon weer kunt gebruiken. Je hebt dan alleen geen toerentaluitlezing. Wanneer dit niet het geval is zul je de bekabeling en stekkers moeten nalopen. Voor overige vragen zou ik je willen verwijzen naar de dealer.
Met vriendelijke groet,
M. Kelder
Servicemanager Zuidberg
Met vriendelijke groet,
X. XXXXXX
Servicemanager
Niet bepaald een klantvriendelijk antwoord van een servicemanager. Pfffffffft.
Op je 'Zuidberg frontaftakas' getrapt ?
Nogmaals, het is toch geen antwoord van een SERVICEMANAGER?
Die zou hartsgrondig vloekend (achter de schermen) moeten reageren in de trend van: Dit mag niet gebeuren. Stuur op die zooi, we zoeken het uit tot de bodem (Dhr Kelder, what's in a name ). Je krijgt nieuw. En excuses dat de foutcode/herstelmogelijkheid niet in de gebruikershandleiding staat.
Is nog niet goed wakker, kan soms gebeuren....
Als de Engelse, Amerikanse, Canadese bevelhebbers een kleine 70 jaar geleden hadden gezegd "Och, trek maar een draad los en/ of zoek maar een dealer'', dan hadden we nu op Schlepperfreunde.de gezeten.
Dusssss...... dit slaat echt weer helmaal nergens op.
Zou de leeftijd toch mee gaan spelen....
Daar heb je helemaal gelijk aan!
Op de website staat: "Wij zijn ons ervan bewust dat tevreden klanten de basis zijn van ons bestaan en streven daarom naar 100% betrouwbaarheid".
Dan is de inzet van de servicemanager heel goed
waardeloos.
zuidberg.nl/nl-nl/over-zuidberg/
Op deze 5 mei bevrijdingsdag wil ik gerust toegeven dat het 35 jaar geleden niet best gesteld was toen de Nederlandse veiligheid van mijn militaire inzet afhankelijk was. Een in rang meerdere zou zo hard niet hebben kunnen 'blaffen' dat ik (zoals het grootste gedeelte van de toenmalige lichting soldaten) aan het front ging vechten. Nee, in dat geval zou het camouflagepakkie terstond uitgaan, om net zo makkelijk bij moeders thuis 'de storm af te wachten'. Kijk, in die tijd waren we liever levende Rus dan dooie Nederlander. Desalniettemin, heel veel respect voor al diegenen die in de Tweede wereldoorlog het leven (al dan niet gedwongen of vrijwillig) hebben gelaten voor onze vrijheid nu. Ieder zou er een voorbeeld aan kunnen nemen. Iemand die zichzelf als "servicemanager" benoemt/heeft laten benoemen is met inzet als bovenstaand omschreven voor mij gewoon een waardeloze kl@@tz#k!
In dit geval moet ik je volkomen gelijk geven, wordt een serieus antwoord geven en dan komt er iets over de 5 mei Bevrijdingsdag....
Sorry Wim, normaal ben je serieus en behulpzaam maar deze redenering slaat echt helemaal nergens op. Ik had veel respect voor je kennis en kunde maar kan je nu echt niet meer volgen. Volgens mij ben je het spoor volledig bijster...
Er zijn maar weinig bedrijven zoals ZUIDBERG die de moeite nemen om hier serieus op in te gaan en zich kwetsbaar op stellen om iemand hier op het net te helpen.
Ik zeg HULDE voor de reactie van @Zuidberg laat ander fabrikanten hier een voorbeeld aan nemen.
Trouwens, de storing verholpen ?
Dank voor uw reactie, de volgende ochtend heb ik inderdaad even contact opgenomen met de dealer. Deze vertelde mij hetzelfde over betreffende storing. Inmiddels heb ik waarschijnlijk een kabelbreuk ontdekt en is de storing verholpen.
Groet,
JD92
Mooi opgelost door @Zuidberg een dikke +
2 dingen:
Punt 1: Ondanks dat het trekkermerk in de topicopening is genoemd heeft het niets met jullie favoriete trekkermerk te maken. (Schrale) troost voor u.
Punt 2: wie wil er nou afhankelijk zijn van een fronthef/-aftakas welke door een onduidelijke/onbeduidende electrostoring onbruikbaar wordt?
De gebruikershandleiding beschrijft de storing niet en kennelijk ook niet hoe eventueel bij storingen toch één en ander is te omzeilen en gebruik toch mogelijk is. Zelf de servicemanager (met de nadruk op manager) is vaag in het aandragen van de oplossing en verwijst tot overmaat van ramp (mijn grootste ergernis) naar de trekkerdealer. Bij "Zuidberg" zullen ze ongetwijfeld zeggen dergelijke storing nog noooooooooooit meegemaakt te hebben. Nou, dan des te meer reden voor de servicemanager himself de onderste steen boven te halen, het naadje van de kous te vinden of wat dies meer zij. Er staat 'iets over 100% op hun website, nietwaar?
Beter lezen A.U.B.. Zo hoefde jij je niet aangesproken te voelen.
Waarvoor heeft Zuidberg dan een (klantenservice) servicemanger?
Sorry, was niet de bedoeling. (Heb er even "en/of" van gemaakt ).
Nogmaals sorry Wim, maar ik kan je gedachtengang echt niet volgen. Wat heeft Deere hier in hemelsnaam mee te maken dan ?
Even voor de duidelijkheid, Zuidberg is een fabrikant en werkt volgens mij uitsluitend met dealers en wederverkopers. M.a.w. zij verkopen niet rechtstreeks aan eindgebruikers. Zodoende zijn deze dealers ook verantwoordelijk voor het oplossen van enige storingen als die zich voordoen zoals dat kan gebeuren bij ieder merk fronthef, trekker, machine of ander gebruiksartikel. Nogmaals het is lovenswaardig en klantvriendelijk dat @Zuidberg deze TF-er probeert verder te helpen. Hij verdient jouw verder waardeloze commentaar in deze absoluut niet in mijn ogen. En Wim, een keer toegeven dat je het verkeerd gezien/begrepen hebt doet je verder geen kwaad hoor, je word er echt niet minder van.
Dat schreef ik toch: niets. (In tegenstelling tot anderen hier wil ik even laten blijken mijn humeur/humor niet te verliezen )
Maar wat moet een fabrikant/Zuidberg met een servicemanager ? Dan kunnen ze 'm beter ontslaan, dan kunne de hef-/aftakassystemen ook honderden goedkoper.
Wim, een keer toegeven dat je het verkeerd gezien/begrepen hebt doet je verder geen kwaad hoor, je word er echt niet minder van.
Toegegeven, mijn "felheid" is ingegeven door een recente zeer slechte ervaring met aftersale/ klantenservice (van overigens niet specifiek landbouwgerichtte toeleveranciers (2)). In documentatie en bij de verkoop hunzelf "over het paard tillen" en na installatie (met n.b. vooruitbetaling) van de apparatuur (basisinstallatie voor brand- inbraakalarm) zo gezegd onbereikbaar, van niets weten en niet zoals belooft terugbellen.
Neem mijn ervaring hiermee ter harte.
Klopt, ook reeds gezegd in mijn eerdere reactie. Beetje jammer dit.
Ik kan nog wel een rondleiding regelen voor hem bij Zuidberg wellicht steekt hij daar iets van op.
Nogmaals als de servicemanager van de fabrikant zich hier in de discussie mengt en doorverwijst naar de (trekker)dealer omdat hij het ook niet onomstotelijk weet, ben je voor mij geen knip voor de neus waard.
Discussie gesloten.
Juist door aan te geven wat het waarschijnlijk is laat hij merken dat hij het herkent en dat hij weet wat waarschijnlijk de oorzaak is.
Vanaf een beeldscherm is nu eenmaal niet alles te bepalen en dan ben je inderdaad op je dealer aangewezen.
Hou het effe gezellig hier.
Ik heb met gedegen onderbouwing aangegeven waar de Zuidberg servicemanager te kort is geschoten. Juist met zijn doorverwijzing naar de (trekker)dealer geeft hij schromelijk aan niet adequaat te kunnen/willen/mogen handelen naar gelang zijn functie. Als er ergens excuus weg mag komen...... :shock:
Maw: als er iets mankeert aan een machine, moet hij terug naar de fabriek? Waar is dan een dealer voor?
Vraag je liever af waar een servicemanager voor is!
Ik geef toch aan dat de Zuidberg-servicemanager niet naar behoren functioneert naar wat Koning Klant er van mag verwachten.
Waar zal een servicemanager voor zijn, bij een bedrijf dat niet in verkoop aan gebruikers af-fabriek doet? Hij doet in ieder geval wèl aan service!
met zulke figuren als jou er bij heb ik mijn bedenkingen ..
Niks onzin! Hij mengt zich met firmanaam en functie in deze discussie maar doet niet wat van 'm verwacht mag worden.
Lees de topic van maar eens begin af. Dan hoef ik niet in herhaling te treden.
Dus hij moet maar even persoonlijk langs komen en het euvel kosteloos komen repareren??
jij maakt er een probleem van .
Tsk tsk tsk..... je zakt steeds verder in het moeras Wim. Bied gewoon je terechte en oprechte excuses aan. Lijkt me niet meer als normaal in dit geval en we kunnen allemaal weer verder. Werkelijk waar zeldzaam wat een nonsens kraam je hier toch uit.
Voor een goed functionerend servicemanager mag niets te dol zijn als het opheffen van een storing niet adequaat uitgelegd kan worden als ook de gebruikersdocumentatie onvolledig blijkt.
Dat heeft ie toch gedaan ??
Al eerder uitgelegd : Zuidberg is een fabrikant en werkt met DEALERS
: Zuidberg - 2 dagen geleden
Goedemorgen,
Storing E1 is een electrische storing. Het betekend dat de controller (het kastje waar de Pto mee gestart wordt) geen signaal van de toerental sensor krijgt. Dit betekend veelal niet dat de toerental sensor defect is maar dat er ergens een storing in de kabel naar de toerentalsensor zit of dat de stekker verbinding storing geeft. Het kan zelfs zo zijn dat de storing in de controller zit. Wat je zou kunnen proberen is om de toerentalsensor eens los te koppelen. Het kan zijn dat je de tandwielkast dan gewoon weer kunt gebruiken. Je hebt dan alleen geen toerentaluitlezing. Wanneer dit niet het geval is zul je de bekabeling en stekkers moeten nalopen. Voor overige vragen zou ik je willen verwijzen naar de dealer.
Met vriendelijke groet,
M. Kelder
Servicemanager Zuidberg
Hoe kom je daarbij ?
Tsja daar zeg je me wat... Maar wie rijdt er dan ook Renault ??? Dan vraag je er gewoon om....
Bij een "vakman"servicemanager kruipt ook het bloed waar het niet gaan kan. Door inmenging in deze discussie had hij zijn functie kunnen bewijzen. De tekortkomingen heb ik reeds genoemd.
Dat zijn jouw woorden en pure aannames zoals je regelmatig doet hier op TF. En ik zal je eens wat vertellen Wim, die aannames van jou zijn echt niet altijd correct. Ondanks al je levenservaring waar je maar al te vaak mee schermt.
Lees de topicopening A.U.B..
Ok, en vertel me nu eens wat er volgens jou in een GEBRUIKERShandleiding zou moeten staan.
Alle storingscodes ?? Daar heb je toch een DEALER voor !? Tenzij je die het licht in de ogen niet gunt natuurlijk Wim ....
Ik reageer op T.F. als melkveehouder met mechanisatie-interesse. Niet als servicemanager.
Oooooh... nou ik denk dat je je roeping gemist hebt. Ik denk dat je een goede leraar had kunnen zijn, die moeten ook altijd persé gelijk hebben en zullen nooit hun fout toegeven. Wat zal jouw mechanisatie bedrijf blij met je zijn.
Succes ermee Wim, je hebt het mooi voorelkaar, deze servicemanager (en wss anderen) kijken voortaan wel uit voor ze hun vingers branden aan TF en/of mijnheertje Wim uit Sumar.
Ow ik heb het directe mobiele nummer van de SERVICEMANAGER in Waterloo.... en die komt dan vliegensvlug bij me thuis als er wat is.
Alle storingscodes ??
Inderdaad. En natuurlijk daarbij uitleg hoe te verhelpen en/of toe te passen handelingen om de storing te omzeilen om verantwoord gebruik toch mogelijk te maken.
Droom maar lekker verder Wim... volgens mij zit je op een andere planeet. Of hebben ze in Sumar Friesland geen mechanisatiebedrijven ? Of kom je daar nooit ? En hoezo dan niet ?
Zoiets heet niet een bedieningshandleiding maar een werkplaatshandboek. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
klopt .. friesland :lol:
Mijnheer gunt het plaatselijke mechanisatiebedrijf niks denk ik zomaar, antiphatie vermoedelijk.
Leuk, zomaar ? Of een nieuwe ophalen
Iets met spijker en kop. 100%
Ga je met dealer dan ofzo ? Of gewoon zelf ?
Wim, dat die oude troep van jou nu letterlijk met hamer en koudbeitel gerepareerd kan worden, a la. Maar met de hudge mogelijkheden van de trekkers en alles wat daar mee samenhangt is dat geen optie meer! Zag laatst toevallig een werkplaatshandboek liggen. Dik boek, en dat ging slechts over de hydraulica! Ga jij de firma @Zuidberg nu nog vertellen, dat ze alle voorkomende euvels, waar de gemiddelde boer beter mijlenver af kan blijven, in hun bedieningshandleiding moeten zetten? Daar heeft de eindgebruiker bar weinig aan, want die kan er beter afblijven. Ook ivm bijvoorbeeld garantie. (Ow: vergeten: dat hebben die oude dingen van jou niet, net als ook maar enige vorm van technische hoogstandjes...)
Van uitstraling kan ik niet vreten. Bovendien, het werkt veel ontspannender als het niet bepaald nieuw meer is. Trouwens, wat heb ik aan uitstraling als onverlaten het leven van z'n collega-R.M.O.-chauffeurs het leven zuur maakt door zonder aankondiging van komst bulten zooi bij mij op het erf te pleuren en vervolgens hier hoogmoedige toon tegen mij uitslaan? Over voor schut zetten gesproken, pfffffft.
Jongetje, jij was nog vloeibaar toen mijn auto er al in 2 jaar pakweg 20.000 km/j.r. op had zitten en nu nog steeds, ondanks diverse electrische gebreken, zonder noemenswaardig onderhoud/herstel en zonder 'bypasses' functioneert met "starten en lopen".
Wij ook ....
Ja en die topper is dan : @Zuidberg en de FLOPPER van de week : nu ja dat kan iedereen zelf wel invullen... want dat lijkt me meer als duidelijk.
Gezien de uitleg van @Zuidberg is dit echt wel de topper, tja en van @wimsumar echt de flopper.....
Maar je mag ook wel eens een fout toegeven als je er naast zit....
Hopelijk komt @Zuidberg toch wel weer terug om weer oplossingen te kunnen en willen geven....
heb verder nooit een rmo chauffeur gesproken over jou .. wij blijven discreet !en het punt is dat ik nu geen chauffeur meer ben tot mijn grote spijt .. dus ik snap jou tekst even niet !
We weten nu tenminste wel wat voor vlees we in de kuip hebben met betrekking tot bepaalde TF-ers met een bovenmatige interesse voor mechanisatie en met een giga bord voor zijn kop.... pfffff.
Ik weet het niet hoor, lekker met z'n allen tegen 1 persoon inhakken is misschien ook wel een flopper?
Volgens mij is @Wimsumar helemaal geen verkeerde man, hij heeft alleen een licht kritische houding ten aanzien van vernieuwingen (electronica) die hij op een manier uit die je waarschijnlijk met een dikke knipoog moet lezen.
Geen probleem Joris, ik denk ook dat je zeker een punt hebt maar het zou hem bijzonder sieren als hij ook zijn tekortkoming in deze zou toegeven. Ik zou zeggen lees het maar eens helemaal goed door op een regenachtige middag
Geeft niks, dat loopt als rode draad door dit topic, maar dat terzijde.
Kijk, afgelopen zaterdag vond ik een over mijn land ronddwarrellende vrachtbrief welke behoorde bij een partij stalroosters die, tijdens mijn afwezigheid van huis, door een Buiterchauffeur voor de tanklokaaldeuren waren 'gedumpt'.
De bon is geparafeerd met de initialen D.S..
P.S.: Ik krijg inderdaad wel vaker 'klachten' van personen over de uitstraling die de internationaal groen-/bruingekleurde machine-uitstalling én de grootpakkenkuilbult welke men, al rijdende in de bocht die de weg op 100 meter afstand van m'n erf maakt, gedurende fractie van seconden voor ogen krijgt. Bij nader inzien valt het velen met de inhoud (niet alleen van de kuilpakken) weer reuze mee.
@Boemrang
Ja en die topper is dan : @Zuidberg en de FLOPPER van de week : nu ja dat kan iedereen zelf wel invullen... want dat lijkt me meer als duidelijk.
Hahahahah
Ja, denk er het jouwe van.
Van een maaier maakt JD92 een wokkel
Zijn trekker is nog splinterjong. Daar mag nog niks aan mankeren.
Van een maaier maak ik een wokkel, wat is in hemelsnaam het verband met dit topic?
In het algemeen, ja het topic kan zo wel gesloten worden. Wat een simpele storing, een slecht contact, moet leiden tot een enorme discussie waarvan een kern ontbreekt. Nogmaals, ik als topicstarter voel mij geholpen door @zuidberg want het probleem is opgelost. Daar gaat het in dit topic toch om?
Van een maaier maak ik een wokkel, wat is in hemelsnaam het verband met dit topic?
In het algemeen, ja het topic kan zo wel gesloten worden. Wat een simpele storing, een slecht contact, moet leiden tot een enorme discussie waarvan een kern ontbreekt. Nogmaals, ik als topicstarter voel mij geholpen door @zuidberg want het probleem is opgelost. Daar gaat het in dit topic toch om?
Klopt dat van die maaier heeft hier totaal niks mee te maken. En ja dat je probleem is opgelost was de bedoeling ja. De enorme discussie was ook helemaal niet nodig maar ja ik vond ook dat ik het voor zuidberg op moest nemen gezien de reactie van Wim. Ik hoop dan ook dat @zuidberg de volgende keer dan ook weer net zoals nu reageert.
Dat geeft niks toch?
In een telefoongesprek met een vriendelijke meneer van de afdeling klantenservice (of liever gezegd, van de klanten-niet-service) werd mij verteld dat eindgebruikers nooit bij Zuidberg zullen worden geholpen (dan kon men wel 20 man in dienst nemen(!) ).
De servicemanager had hier zo niet mogen reageren (maar dit laatste zijn mijn woorden).
Nee, natuurlijk niet. Andersom.
Dat heb je al eerder laten weten.
Ook in het telefoongesprek.
Ja, vindt je het gek?
Nee ergens niet eens.
Dat we het in dat gesprek niet eens werden zal geen nader toelichting behoeven. Hopelijk doen ze wel wat met m'n opmerking dat als de eindgebruiker een foutcode (als in dit topic) op het display krijgt dat dan in de handleiding staat dat dan de bedrading gecontroleerd moet worden (als het werkelijk zo simpel is).
De aangeboden rondleiding op de fabriek heb ik afgewezen: ik heb geen Zuidberg apparatuur en heb ook niet het plan iets aan te schaffen.
Met wie heb je precies gesproken in Ens ?
Nee daar kijk ik echt niet raar van op nee.
Ik had de radio nog aan en moest nodig schijten dus die naam is niet tot me doorgedrongen.
Ja ja. Duidelijk.
Het doet hier totaal niet ter zake die naam te noemen.
Nee duidelijk, helder verhaal Wim.
Net zoals het niet terzake deed die man voor rotte vis en dergelijke uit te maken toch?
Genieten
Laat helder zijn als de Zuidberg-servicemanager als Zuidberg-servicemanger het probleem hier had mogen oplossen had hij als goed servicemanager niet naar de dealer door mogen verwijzen. Met de kennis van toen was hij daar in mijn ogen in gefaald.
Helder is nu dat de eindgebruiker niet op de Zuidbergservicemanger terug kan vallen voor service maar hiervoor op de dealer is aangewezen.
Zucht ... tsja schijnbaar voor sommige mensen moeilijk te begrijpen maar ik had het je in bovenstaand verhaal ook al proberen duidelijk te maken. Succes ermee.
Punt 1: Zo lang ben ik nooit onderweg.
Punt 2: Ik koop geen melk. (Heb zelf in de tank).
MAAR: Je kunt wél de klacht deponeren/bespreken bij de klantenservice van de zuivelfabrikant!
Bovendien moet er een code op het pak staan waarmee is te achterhalen van welk melkveebedrijf de melk afkomstig is.
Wees gerust, dit probleem komt helaas zeer vaak voor....
Helder is nu dat de eindgebruiker niet op de Zuidbergservicemanger terug kan vallen voor service maar hiervoor op de dealer is aangewezen.
Laat dan ook helder zijn dat dit jouw mening is en niet een feit.
Zullen we de eer maar aan ons zelf houden, niet?
@JD92
Zou je de reactie van @Zuidberg willen markeren als beste reactie? Is handig voor het geval iemand anders diezelfde storing krijgt
Roept u maar....
Beter lezen A.U.B..
Het bovenste in mijn mening, het onderste een feit.
Komt hier anders wel goed van pas....
Het eerste is jouw mening, het laatste een feit.
Allereerst zijn wij verheugd te lezen dat de storing van @JD92 is verholpen, uiteindelijk was dat ons doel met het plaatsen van onze reactie. Maar onze goedbedoelde reactie heeft door één persoon nogal wat stof doen opwaaien en enkele uitlatingen van @Wimsumar vonden wij bijzonder ongepast. Kritiek op Zuidberg hebben mag absoluut, het niet eens zijn met ons verkoop- en distributiekanaal natuurlijk ook, maar onze collega’s uitmaken voor ‘rotte vis’ vinden wij te ver gaan.
Om die reden hebben wij de telefoon gepakt en persoonlijk contact gezocht met de persoon. Wij hebben hem uitgelegd hoe onze werkwijze is, hoe ons verkoop- en distributiekanaal in elkaar steekt en verteld dat wij zijn beschuldigingen richting onze collega, op persoonlijke titel, ongepast en onacceptabel vinden. Verder hebben wij hem uitgelegd dat wij als producent onmogelijk alle storingen van eindgebruikers zelf kunnen oplossen (ter info: sinds de oprichting van ons bedrijf hebben wij wereldwijd 240.000 fronthefsystemen geleverd). Mede hierdoor maken wij gebruik van een dealernetwerk. Forums zoals TractorFan bieden ons de mogelijkheid om inzicht te krijgen in gebruikerservaringen en om gemakkelijk en snel een advies te geven aan eindgebruikers bij dergelijke storingen. Op deze manier trachten wij, als extra aanvulling op ons dealernetwerk, de eindgebruiker te helpen en adviseren. Mocht ons advies op het forum helaas niet het gewenste resultaat opleveren, dan is ons advies om via de gebruikelijke weg contact op te nemen met de dealer.
Wij hebben in het telefoongesprek Winsumar persoonlijk uitgenodigd voor een kennismaking en rondleiding binnen ons bedrijf. Wij willen hem graag met eigen ogen laten zien dat de quote “Wij zijn ons ervan bewust dat tevreden klanten de basis zijn van ons bestaan en streven daarom naar 100% betrouwbaarheid in onze processen, onze leveringen en onze afspraken” welke op onze website staat vermeld en waarnaar hij refereert op dit forum niet voor niets op onze website staat. Helaas heeft hij onze uitnodiging om persoonlijk contact te maken in plaats van vanachter een schermp te communiceren, niet geaccepteerd en heeft hij ook geweigerd om excuus aan te bieden aan onze collega. Wat ons betreft is de discussie hiermee gesloten.
Gezien de positieve reacties van de overige forumleden, waarvoor dank overigens, zullen wij in de toekomst waar mogelijk, ons advies blijven geven en onze expertise delen op TractorFan. Wij vinden het namelijk belangrijk én zinvol dat op dit forum gebruikers van Zuidberg-producten van goed advies kunnen worden voorzien.
Met vriendelijke groet,
Wichert van Norel
Marketeer
Zuidberg Frontline Systems BV
Hulde voor het meedenken hier op deze site!
Dit verhaal komt TF zeker ten goede, in een woord "Klasse gedaan"
Ook het weer woord wat we nu allemaal hebben en kunnen lezen "Klasse"
Zelfs @Wimsumar uitnodigen voor een bezoek op het bedrijf "Klasse"
Dat hij er geen gebruik van maakt "Jammer" en excuses aanbieden ook "Jammer"
Hopelijk mogen we nog velen antwoorden van eventuele vragen tegemoet zien...
Ik sta er volledig achter jullie antwoord....
Top dat jullie met hem in gesprek zijn geweest.
Dat ie niet in jullie uitnodiging in gaat zegt mij al genoeg.
Alle lof voor Zuidberg!
@Wimsumar : baas boppe baas. Jammer hoor, gemiste kans.
Gewoon even een keer aan ze vragen, dat zullen ze veel fijner vinden.
Enne die rondleiding had ik zeker aan grepen, maar wie zijn wij...
Ja het is moeilijk je fouten toe te geven blijkbaar. Maargoed dat is allemaal reeds eerder gezegd. Het is voor hemzelf vooral jammer. Ik bezie zijn reacties nu in een heel ander daglicht.
Ik denk dat de meeste dit nu wel zullen doen.....
Daar kan ik je alszijnde een van origine zuiderling wonende net onder de grens van friesland absoluut géén gelijk in geven.
Maaaaar : uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk
Zeg maar ronduit stom!
+ 2
Nu nog de verwachten reactie...
Door zijn manier van reageren wordt er over gepraat, en heb ik er al wel genoeg over gehoord :lol:
En? Doet ie het nog?
Om het maar met de gevleugelde uitspraak van Louis van Gaal te zeggen:
Ben ik nou zo slim?
Of zijn jullie nu zo d#m?
Kijk, bij "Zuidberg" zal ook op 1 of ander manier op de deur, of deurmat, of ontvangstbalie of waar dan ook staan:
Is u tevreden over Zuidberg-produkten?
Vertel het een ander.
Is u niet tevreden?
Vertel het ons.
Welnu: Als door mijn reacties in dit topic + het telefoongesprek storingen als in de topicopening z.s.m. wél met behulp van de "storingsoplosserbijlage" van de gebruikershandleiding opgelost kunnen worden, dan is dat (ook) mijn verdienste! :).
Als (nog beter) door mijn reacties in dit topic + telefoongesprek technische wijziging aan de frontaftakas plaats vindt waardoor deze als gevolg van een onbenullige storing aan een toerentalsensor gewoon kan blijven functioneren, dan is dat ook mijn verdienste! :).
P.S.: Niet bepaald "gouden tips", maar toch goed voor een aanbieding voor een rondleiding. Kun je na gaan.
Daarnaast wil ik wijzen op de ineens ontstane al te hoog gespannen verwachtingen in de relatie "Zuidberg" met eindgebruiker. In het telefoongesprek is mij nadrukkelijk verteld dat de eindgebruiker in principe voor vragen/storingen alleen naar de dealer kan. Mij is verteld dat "Zuidberg" pakweg liefst 20 man versterking nodig zou hebben om eventueel zelf de eindgebruikershelpdeskservice te doen. (zoveel kwaliteitsproblemen misschien? ).
Dat in laatste "Zuidberg" reactie de verwachting wordt gewekt o.a. op dit forum eindgebruikers bij bijvoorbeeld storingen te helpen is dus nieuw(s) voor mij en verbaast mij ten zeerste! Nu zijn er weinig "Zuidberg"-produkten (storings)topics (Goede kwaliteit wellicht? ) en zal "Zuidberg"-inmenging practisch niet gebeuren maar is het ook zakelijk gezien beter bij de leest te blijven en eindgebruikers uitsluitend op de dealer te laten terugvallen.
N.B.: Voor jullie gemoedsrust: ik hoef geen 'hulde'. Maar evenzo goed ook, wie mij hier oftopic/privé probeerde af te 'slachten', no hard feelings: je komt aan de beurt.
@Wimsumar ik vind jou behoorlijk vervelend in dit topic?
Probeer jij nou een bedrijf de les te lezen? Is wel een van jou grote hobby's om anderen de les te lezen maar hier heb jij je zelf van een lelijke kant laten zien! Een bedrijf wat je niet kent openlijk in kwaad daglicht zetten sjongejonge... Wees blij dat er producenten zich uberhaupt op deze site willen tonen! Kan de website tf ten goede komen!
Wat jij met je oude spullen en gedachtengang allemaal normaal vind is prima! Ieder zijn ding maar kan mij goed voorstellen dat iedereen klaar is met jou en je opmerkingen!
Deze zul je naar verwachting ook niet krijgen...
We hadden zeker een andere reactie van je verwacht, als jij het zo wilt doen, prima....
Toch de meeste tf'ers zullen het niet eens zijn met je uitspraken omtrent dit topic...
Ja eerlijk? Ik had eigenlijk juist wel zo'n reactie van hem verwacht.
Ik eerlijk gezegd ook, je hebt altijd een beetje hoop...
De meeste tf'ers zullen verlopig met hem klaar zijn....
Ook al zou je die wel willen, dan zou je hem echt niet krijgen hoor
Ja, huisje boompje beestje en een hoop troep :lol:
Dan heeft ie er aan 2 nog niet genoeg
Precies: Lezen.
Lees de topicopening (waarin de stroring ehh,.... storing wordt beschreven) en de beide reacties van JD92 hoe het opgelost zou zijn.
Dan is het nog maar zeer de vraag of de storing verholpen is.
Zoals we hebben kunnen lezen is de storing wel degelijk verholpen, maar het grootste probleem blijft toch hangen bij de reactie van @Zuidberg dat een bepaald persoon zijn excuus niet wilt aan bieden....
En de meeste tf leden vinden dit dan ook zeer jammer dat niet gebeurt is, en we weten met z'n alle dat Wim zeer goede antwoorden kan geven, toch moet je dan ook een keer je excuus aan kunnen bieden....
De "gemeente" was vanmiddag in aangrenzende wegberm aan het onkruidspuiten(!).
Zo beroerd kan het met de uitstraling dan niet zijn.
En er maar steeds er over heen blijven lullen....
Wil het gewoon weg niet in zien...
Fries :? Heb ik wat gemist :?
Dan is het uberhaupt al een heel mooi gebaar dat zuidberg zelfs de moeite neemt om hier zijn gebruikers te helpen!
Wat verwacht je dan van "tractorfan"?? dat hier de uitgebreidste en meest gecompliceerde antwoorden gegeven worden waardoor iedereen altijd uit zijn problemen komt?? Nee natuurlijk niet!!
Tis dan ook niks gek of raar, dat zuidberg verwijst naar de dealer als hij er met de gegeven tips alsnog niet uit zou komen.
Want moet zon man van zuidberg dan meer op een site als "tractorfan" ???
Dus om Wim nu Fries te noemen...
Integratie is waarschijnlijk goed afgesloten. Of hij is 'cum laude' afgestudeerd in Friese gebruiken oid...
Als dat zo zijn dan plaatsen we er nog steeds grote vraag tekens er bij...
Juist, het positieve aan zuidberg word nu wel naar voren gebracht!
Is vast te regelen met @Zuidberg
Kinderen die vragen........
Het is misschien wel een leuk idee.
Er zijn er ook bij die meteen het onderste uit de kan willen halen....
Nogmaals. Kinderen die vragen......
Geen probleem, kan vast wel uit voor Zuidberg
Een suggestie, kun je ook vergeten, je mag blij zijn als je kop koffie krijgt....
En tekst en uitleg natuurlijk...
Quote @TurnMeLoose:
Eigenlijk zouden wij een rondleiding moeten krijgen...
Kinderen die vragen........
Het is misschien wel een leuk idee.
Je legt de interpretatie helemaal verkeerd, aangezien er zoveel TF-ers zijn die het wel goed bedoelen met problemen van anderen en juist degene die tegen de knie schoppen worden ''beloond''.
Heeft helemaal niks met kinderen die vragen te maken, gooide alleen het spreekwoordelijke balletje op.....
En dat balletje is naar mijn menig goed aan gekomen....
Als je daar een keer wil rondkijken is dat geen probleem: Bij @Zuidberg hebben ze regelmatig een opendag. Dan mag iedere gek zo naar binnen lopen, ze lieten mij er zelfs in
Ja, jou, maar dat is geen wonder. Je woont in dezelfde gemeente, dus wellicht is het handig om je te vriend te houden
Anders hadden wij weer in moeten grijpen....