Illustratie van:

Deutz D50 - hef problemen.

Laatst een topic gehad over de hefmanchet. hier zit nu een nieuwe in. alles weer in elkaar. maar het probleem is nog niet verholpen. als de olie warm word kan hij de machine niet tillen. en als je op de weg rijd doet ie elke keer de hef omhoog en dan weer omlaag waar kan dit nog aan liggen.

Deel dit topic

Reacties

brauheist
Hydropomp denk ik dan... waar heb je de manchet uiteindelijk gevomde?
marwin1987
In duitsland bij hlo erzatsteile service
marwin1987
Maar kan het niet in het regelblok zitten dat hij daar ergens de olie laat lopen op de een of andere manier want eerst is er niks aan de hand als je hem gebruikt.
johndeere920
Is het niet heel simpel te dunne olie? Omdat je zegt dat probleem zicb voor doet met warme (dus dunnere) olie.
marwin1987
Ik zat zelf te denken aan de hefregeling dat daar iets binnen in niet goed zit
KubotaB6001
Dat hij minder heft met warme olie is alleen te verklaren door slijtage van de pomp. Te dunne olie is praktisch onmogelijk, er mag namelijk SAE10, SAE20 of SAE30 in afhankelijk van de buitentemperatuur.
Bij het op de weg rijden, stijgt de hef dan zodra je gas geeft en zakt ze van zodra je de gas lost? of is dit onafhankelijk van het motortoerental?
marwin1987
Hij stijgt inderdaad als je er niks in hebt als je op toeren komt en zakt als hij weer zakt in toeren
KubotaB6001
Dan is het aanzuigfilter (te) vuil. Dit vind je links onder de stoel onder het ronde dekseltje met 3 M6-boutjes. Even schoonmaken in de diesel of desnoods vervangen en je probleem zou opgelost moeten zijn. Althans dat van de hef die op en neer gaat.
marwin1987
Aha oke en wat kan het probleem zijn dat hij de machine niet meer kan tillen als hij warm word. want als hij niet meer kan tillen word het regelblokje rechts ook warm deze kun je dan ook haast niet meer aanraken.
KubotaB6001
Als de olie warm wordt neemt de viscositeit af, en als de pomp dan ook wat slijtage heeft lekt de dunnere olie makkelijker weg tussen de tandwielen van je hydrauliekpomp. Je bouwt hierdoor minder druk op, waardoor je hefcilinder minder kracht kan ontwikkelen en de machine dus niet opgetild krijgt. Omdat de olie dus als het ware wegsmoort wordt hij snel warm omdat hij door kleine openingen geperst wordt. Dit verklaart ook waarom je regelventiel rechts zo warm wordt volgens mij.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D50 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
6