Illustratie van:

Fiat 70-90 - Pook "los"

Beetje te hard geschakeld met de versnellingspook. Nu zit hij "vast" in eerste versnelling in de bak terwijl de pook los kan bewegen ... Iemand een tip hoe ik dit weer goed kan krijgen?
Lijkt erop de de cabine omhoog moet om de deksel op de bak te openen, om zodoende de "vork" terug te duwen ...

Iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt voor de hulp.

Deel dit topic

Reacties

Henk
Waarschijnlijk een spanstift gebroken onder de versnellingspook,
Als je onder de cabine kijk bij de versnellingspook zie je een bakje zitten,
Deze losschroeven dan kom je bij de spanstift die gebroken is.
Gerton
Bedankt Henk. In bakje al gekeken, pook scharniert netjes op andere as die de bak in gaat daarom denk ik dat het probleem ìn de bak zit.
Henk
Gerton,

Dan zit inderdaad het probleem in de bak, hier zit door de gaffel
Ook een spanstift, dan moet cabine eraf.
Gerton
Das een beste klus dan ... Bedankt.
Cabine eraf, deksel los schroeven en dan kan ik er al bij of moet er meer gedemonteerd worden?
Henk
Ja, eerst deksel eraf, dan kan je er al bij, of de schakelbord is gebroken, heeft de trekker veel draaiuren
Gerton
Ja best veel draaiuren ... Heb jij tekeningen van de deksel en de schakelvork? Zit eraan te denken om stoel eruit te halen, bodemplaat open te slijpen om zo de deksel te openen, scheelt erg veel werk ivm cabine demonteren ...
fiatfan
Cabine demonteren is niet zon groof karwij als die optie die jij noemt. En alles is weer zo terug te monteren...
fiatfan
En je kan er veel beter bij..
Gerton
@fiatfan echt? Leek mij dat het demonteren van cabine ook inhield dat de hydrauliek handels en diverse andere bedienings stangen losgemaakt moeten worden evenals de kabelboom van/ naar dashboard? Is er documentatie van te vinden op internet? Tekening van de opbouw ofzo?
Bakker S
Heb zelf ook een 70-90 de cabine gedemonteerd. Had een probleem met de achteruit versnelling. Maar om de cabine te demonteren kun je alles zo loshalen. Kabelboom zit linksvoor op de cabine met stekkers. Rem en stuur leidingen +koelvloeistof loshalen. stuurleiding ff markeren (zodat je later de slangen weer juist aansluit). Denk ff om de dieselleiding en handgas en voetgaspedaal, Lift o matic kabel. Kabel koppelingspedaal en pto en handrem ff los. Voor de rest kun je de handels zo losmaken onder de cabine voor hef en hydroliek. Als je de cabine omhoog haalt, goed kijken of je niets vergeten bent. Dit is beter dan de cabine in te flexen. Kleine tip; als de cabine er af is moet je hem eerst ff schoon spuiten met de hogedrukspuit. werkt beter... Succes. Bij evt. vragen kun je je hier weer melden.
Gerton
@Bakker S Top, uitgebreid en duidelijk antwoord. Ga hem toch maar demonteren, hoop dat het wil vlotten. Als ik meer vragen heb meld ik me weer.
fiatfan
@Gerton komt vanzelf goed. zorg wel dat je een takel hebt of iemand met een loader of kraantje...
Gerton
Hahaha, omhooghouden met de hand is ook niet alles ... Bedankt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 70-90 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
12