Hallo,
De pennen van de john deere 640A voorlader zijn versleten , ze zijn nog maar circa 29.5 mm dik en de bussen zijn 30 mm.
Is het een optie om zelf bij kramp (mypart.) een 30 mm staaf te kopen van een paar meter en ze op de juiste lengte te slijpen en net als de originele pennen een gaatje te boren voor de borging?
Zoja welk product moet ik kiezen op www.mypartspartner.nl? Want ik wil niet over een jaar weer opnieuw beginnen.
Ik zat te denken aan een van deze 2 mypartspartner.nl/do/action/…
Bvd
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere Voorlader ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Half werk heb je niets aan, ben je op de duur toch duurder uit...
Paar weken geleden onze moest de 6400 naar de dealer en heb ik de voorlader meegenomen en gevraagd of ze nieuwe pennen en bussen wouden bestellen dan zou ik ze er zelf in zetten
, kom ik thuis hebben ze er een paar busjes in een pakketje gedaan ... ga ik de oude pennen eruit slaan zijn het nog de verkeerde bussen ook.
Op de nieuwe bussen zit evenveel spelling als op de oude bussen dus het zijn de pennen die vervangen moeten worden.
Als ik gewoon hetzelfde staal koop wat ze voor pennen** gebruiken is het geen half werk want pennen zijn niks meer dan een ijzeren staaf.
Dat idee van jou is op zich niet verkeerd, maar waar ik tegen aan loop is het volgenden, koop je een zelf een geharde staaf waar je zelf aan gaat slijpen, boren en misschien ook nog lassen, dan gaat de kracht er weer uit door de warmte je je gaat krieren, dan heb je ook niets aan een geharde staaf ijzer...
Ik kan het mis hebben, maar dit heb ik wel geleerd op school vroeger.....
tja die gedachte klopt maar word niet de praktijk denk ik.
Die pennen zijn zon 30** cm lang en het draaipunt is alleen de binneste 10 cm. de buitenste 10 cm's draaien niet mee
Ik slijp alleen aan de buitenkanten en het gaatje zit op 2 cm van de buitenkant.
Lassen hoeft niet.
Kijk bedankt die stond al in me 2e link. ben ik voor 100 euro klaar en heb versleten pennen vervangen
Mot je wel goede boren hebben, die as heeft een hard buitenlaagje.
Een standaard boor zal niet werken, dus alweer een extra investering...
Moest laatst ook een paar pennen maken van dat materiaal, kneiterhard dat spul. Een standaard ´karwei patatboor´ zal niet gaan. En het liefst ook een beetje rocol gebruiken.
Ja bedankt , die staat als kwartiertje in me winkelwagen dankzij @unimogbommel
Maar bedankt voor de bevestiging en de moeite
Hoezo? hoe moet t anders.
Maar als ik eerlijk mag zijn, ik zie toch problemen verschijnen als je het zelf gaat doen, het is wel weer zo, niet geschoten is ook mis geschoten....
gaat je heel veel tijd kosten + dat je uiteindelijk weinig goedkoper uit bent.
die orginele pennen verslijt jij nooit weer. of ze moeten breken.
heb je al gevraagd wat het gaat kosten als je ze bij kramp laat maken?
Je pennen kunnen inderdaad wel speling hebben, daar zal geen twijfel over bestaan. maar je moet dan wel opletten dat de busjes dan ook niet aan vervanging toe zijn. Meestal zijn deze door de speling van de pennen een beetje uitgeslagen.
Zoals al eerder in dit topic verteld ik heb de originele besteld alleen niet gekregen
Krijg je grote ongelukken mee.
Voor eigen veiligheid absoluut origineel.
Onderschat de krachten niet op die pennen.
Nou terug geven en de juiste vragen. Zelf maken zie ik niet zo zitten. Jullie vergeten ook een essentieel ding trouwens.
Krijg je grote ongelukken mee.
Voor eigen veiligheid absoluut origineel.
Onderschat de krachten niet op die pennen.
Bedankt , die link die jij stuurde is C45 staal en is dat sterker/minder sterk als dat 42Cr MO4?
Overigens zijn al de pennen uit die groep langer dan ik die nodig heb, dus moeten ze alsnog ingekort worden.