Illustratie van:

Mc-Cormick B-275 - Wie weet wat dit allemaal is....?

Ik heb deze old timer sinds kort. Ben erg enthousiast, niet onhandig, maar nogal onwetend met trekkers.

Hoop dat iemand met kan helpen met de foto's die hier staan:

1drv.ms/1lKW0wB/

Foto 1 en 2
Dit onderdeel zit tussen de brandstoftank en het "brandstof-kijkglas". Er zit een heveltje aan. Wat doet dit onderdeel en wat doet dit heveltje. Hij lekt hier ook iets.

Foto 3
Wat is dit. Een sensor..?

Foto 4
Wat is dit. Niet de startmotor en niet een hydrauliekpomp dacht ik. Die meen ik nl. aan de andere kant te herkennen

Foto 5
Moet haast startmotor zijn.

Foto 6 en 7
Een groot mysterie. Dit wieltje kan draaien maar heb geen idee wat het doet

Foto 8 en 9
Wederom een mysterie. Deze schuifhendel (met alleen een moer erop) is kennelijk lang niet gebruikt want hij loopt heel zwaar. Wat doet dit

Foto 10
Voor de hefinrichting heb ik twee schuifregelaars. Een daarvan heeft een voor mij onbekende functie (er staat Extra Deep bij)Op de foto is het niet die met de zwarte knop maar de handel met een soort omgebogen lip als houvast voor de bediening (helder verlicht op foto)

Deel dit topic

Reacties

Boemrang
@rdol hopelijk heb je hier iets aan, ik kan er ook langs zitten maar verwacht het niet.... 😉
1/2, opvoerpomp,
3, toerenteller??
4, startmotor,
5, dieselpomp ,
6/7 bediening voor extra ventiel??
8/9,????
10, diepteregeling...
rdol
@Boemrang Dank zover 😄

Foto 1/2 Opvoepompje. Waarom zit er een handeltje aan dat opvoerpompje..? Om handmatig diesel op te voeren..? Waarom zou ik dat nodig hebben..?

Foto 10 Diepte Regeling. Waarom zou ik dan nodig hebben. Met de andere handel kan ik de hef krijgen waar ik hem wil. Is dit bijv. bedoelt om de minimaal diepte in te stellen. Dus dat de hef met de hoofdhendel niet verder wil zakken als dat de tweede kleine hendel toelaat...?
Boemrang
@rdol Het opvoer pompje is er voor als je hem droog rijdt, zal hij toch ontlucht moeten worden..
Diepteregeling is inderdaad voor een minimale of maximale diepte in te stellen....
Moet je maar eens proberen als je iets in de hef hebt hangen...
En door het doen is toch de beste leerweg... 😄
SJB533
1+2 is inderdaad een opvoerpompje voor de brandstof
3 Waar zit die? Zou inderdaad de toerenteller kunnen zijn, zoals @boemrang zegt
4 Startmotor
5 Brandstofpomp
6+7 Is dat knopje in te drukken/uit te trekken? Ik vermoed namelijk dat dit de daalsnelheidsregeling is.
8+9 Laat ik over aan de kenners (@IHC-power?)
10 Diepteregeling/Trekkrachtregeling idd. Wellict zit daar ook nog de functie op, voor een hydrauliekventiel. Dat weet ik echter niet zeker, ben niet zo thuis in die Engelsen.
erik9831
Ik heb geen link waar ik kan kijken ...
Boemrang
@SJB533 Ben je me alweer te snel af... 😃
SJB533
@Boemrang
Kuj niks aan doen. Oudere mensen zijn nu eenmaal niet zo snel meer 😃
Boemrang
@SJB533 Dank u voor het compliment... 😃
erik9831
1+2 zoals al gemeld is
3 is met zekerheid de toerenteller. Is het systeem dat de tikjes krijgt om de kabel te laten draaien.
4 inderdaad starter
5 zoals gemeld, brandstofpomp
6+7 is een draaiknop, is deze niet om de hef te blokkeren ?
8+9 zoals ze ook al zeiden ???? bij mij staat op de jd 955 daar ongeveer een handrem en de cruise control. Maar lijkt mij in dit geval niet te kloppen. Chroom moertje geweest, lijkt mij dat er daar iets gestaan moet hebben.
10 zoals gemeld reeds
erik9831
@SJB533 je bent maar zo oud als je jezelf voelt ... 😃
rdol
@SJB533

6+7 De draaiknop. Kan nu niet testen of die voor de hef is. moet eerst nog waterpomp monteren. Kan nog wel de letters SLOW herkennen. Hij is inderdaad iets rond te draaien en iets uit te trekken. Nog maar es proberen als hij weer loopt
erik9831
@rdol Zou dan wel kunnen zijn, om je hef sneller en trager te laten werken. Want op de onderzijde lijkt mij Fast te staan.
SJB533
@rdol
Grootste probleem voor mij aan deze is, dat het een Brits product is. Hoe de hef werkt, punt 8/9 etc. ik weet het net niet precies. Zal niet zeggen, dat ik van de D-series alle ins en outs ken, maar ik ben daar ietwat bekender mee. En ik denk, dat dat voor zo'n beetje iedere IHC'er geldt.
case 745 xl
Ik heb ook een b275 maar de buitenste handel bij de bediening van de hef doet bij mij niks en is ook niet aangesloten.
rdol
Op foto 4 zien jullie in het motorblok een klein kraantje. Een dergelijk kraantje zit ook onder op mijn radiator. Beide kraantje laten water weglopen bij het openen en beide kraantjes lekken. Ik heb er eentje gedemonteerd en zie dat het hendeltje inwendig een soort koperen cylinder laat draaien in een koperen huls. Dat dit niet al die jaren zo goed waterdicht is gebleven vind ik nogal een wonder. Er is geen sprake van een pakking; het is dicht door de exacte passing van dat cylindertje in zijn huis. Tot nu toe dan.... Is die dicht te krijgen door een stevige vette smering/kit in de "passing" aan te brengen. Misschien zogenaamde fitterskit...?
old man jose
6+7 is hoogst waarschijnlijk om de daal snelheid in te stellen er staan pijltjes op met open en close.
3 is de haakse overbrenging van de toerenteller.
Voor 8/9 moet je even in de grill kijken, mss is het de koel jaloezie voor het afsluiten van de luchtstroom door de radiateur, soort extra temperatuur verhoging dus.
rdol
Op foto 1 en 2 zien jullie rechtsboven nog een "ding". Iemand enig idee...? Er gaan dikkere leidingen naar achteren toe. Die verdwijnen uit zicht ergens bij mijn stoel.

Iemand enig idee..? Een pomp..? Voor de hef..?
Wimsumar
Beste RDol:
Quote @rdol:
Een pomp..? Voor de hef..?

Helemaal goed.
AW217
6 en 7 op de draaiknop staat slow en fast ( heb even bij de B275 gekeken die hier in de schuur staat) Daalsnelheidsregeling van de hef denk ik.
8 en 9 hoort een zwarte bakelieten knop op ipv dat moertje. Deze handel zit vast bij de trekker die hier staat. Krijg er geen beweging in. Als ik het stangetje volg dan gaat ie onder naar de trekker naar de maaibalk aandrijving. Deze trekker heeft tussen koppeling en versnellingsbak onder de trekker poelies zitten, waar de maaibalk via v-snaren mee aangedreven werd. Ik denk dat het de inschakeling van die poelie is.
Wimsumar
Beste RDol:
Quote @rdol:
Beide kraantje laten water weglopen

De kraantjes zijn inderdaad bedoelt voor het aftappen van het koelsysteem. Vroeger werd nogal eens alleen water in het koelsysteem gedaan. Uiteraard moest dit er 's winter uit afgetapt worden om kapotvriezen van het motorblok te voorkomen. [b]Let hier op A.U.B. en vul liefst het koelsysteem met koelvloeistof af.
De kraantjes "dichtplakken" met stijf vet kan.
AW217
@rdol Rechtsboven op 1 en 2 is inderdaad je hydrauliekpomp voor de hefinrichting.
rdol
@Wimsumar @AW217 Dank voor de inspanning. Zal morgen es kijken waar dat stangetje heen gaat bij mij.

Kennen jullie dat fitterskit of weet je zo een ander stijf vet dat ook bij een warmere motor niet direct weglekt...?
Wimsumar
Beste RDol:
Quote @rdol:
weglekt...?

De kans is groot (afhankelijk van de mate van doorlekken) dat door (roest)slib uit de motor het kraantje wel dicht raakt.
AW217
@rdol Bij jou schuift hij nog wel, kijk maar of het stangetje en hefboompje links langs het koppelingshuis beweegt, en kijk dan ook ff midden onder de trekker of er ook een dubbele poelie onder zit. Zoja, dan is het zeker de inschakeling van de maaibalk!
(de B275 staat hier in stalling, is niet van mij)
rdol
@AW217 Net toch even de schuur ingedoken en onder de trekker. Je hebt gelijk: de handelt bepaalt of een 4 voudige pully wel of niet draait. Die pully zit min of meer weggebouwd

Weer een mysterie minder
AW217
@rdol Mooi! de 275 die hier staat heeft vroeger wel een maaibalk gehad, maar zit er nu niet meer aan. Van de v-snaren aandrijving heeft de eigenaar me wel eens verteld.
rdol
@Wimsumar Zou maar zo es kunnen. Had nog even gegoogled op stijvere vetten en kom (zoals zo vaak) weer in een hele wereld terecht. Bijvoorbeeld dit artikel tribolex.nl/rbl2.html/.
rdol
@AW217 Heeft je B275 ook een waterpomp met bypass en 2 pullies net als die van mij...?. Dit omdat de riem die naar de dynamo gaat er bij mij niet op zat. Die heb ik bijgekocht en nou blijkt dat die riem na montage schuurt over de onderste wateruitgang van de waterpomp. De dynamo is iets te kantelen maar niet zo ver als zou moeten om die schuring te voorkomen. Dus of de pomp is iets anders dan het origineel of de dynamo is niet origineel of (niet uitgesloten) ik zie iets over het hoofd.
Wimsumar
Beste RDol:
Quote @rdol:
gegoogled

Het is wat te veel van het goede om voor zo'n druppelend kraantje speciaal iets aan te schaffen.
Eventueel dit:

wynns.nl/index.php/nl/…
AW217
@rdolHeb ff gekeken, snaar loopt inderdaad vlak langs wateruitgang, maar loopt niet aan. Je heb geen foto van je dynamo? Als je een iets langere snaar neemt, kan je dynamo dan nog niet ver genoeg omhoog kantelen zodat hij vrij loopt?
Of er zit een andere dynamo op met wellicht een grotere poelie?

Met je elektriciteit moet je oppassen, de + zit aan het ijzer van de trekker (massa) Net andersom dan de meeste trekkers!
rdol
@AW217 Goed idee, een langere snaar is wellicht een oplossing. Weet echter niet of dan de dynamo niet de motorkap in de weg zit omdat hij omhoog kantelt. Heb nu alles gedemonteerd dus kan het zo zelf niet zien. Morgen maar es kijken. Het is sowieso verdacht dat de dynamo niet aangesloten was. Eerst maar es zien of die het doet.
rdol
Op de eerste foto iets onder het midden en iets naar links, zie je (half onder de aanvoerleiding naar het opvoerpompje) nog een klein "ding" zitten. Dit element zit in/op het motorblok. Is dit een temperatuursensor...?
Wimsumar
Beste RDol:
Quote @rdol:
temperatuursensor...?

Nee, dit is de leiding die naar je oliedrukmeter in het dashboard gaat.
Wimsumar
Beste RDol:
Quote @rdol:
temperatuursensor...?

Nee, dit is de leiding die naar je oliedrukmeter in het dashboard gaat.
ronald73
Beste forumleden, heeft er dan niemand een oud instruktieboekje (of een kopie daarvan) over voor @rdol? Lijkt mij sterk dat niemand hier op dit forum wat heeft.
Wimsumar
Beste RDol: Van een Mc-Cormick B-250 en helaas in het Frans.

vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…

Anders:
Mevrouw van Schie in Amsterdam schijnt erg veel trekkerdocumentatie te hebben. (Het voelt misschien wat unheimisch, maar de dames in Amsterdam 'vreten je niet op' zolang je maar goed betaald 😉 ):

Mevr. M.C.M. van Schie Amsterdam.
Mail: landbouw@hetnet.nl
Tel.: 020-6164375 ('S avonds)
rdol
@Wimsumar Dank voor het zoeken. Frans is helaas ook niet mijn beste taal. Zal die mevrouw maar eens mailen. Als ik hem heb mag iedereen hem hebben
case 745 xl
@rdol ik zal even zoeken maar ik heb alle boeken inc een onderdelen lijst.
rdol
@case 745 xl Dat zou fijn zijn !. Ik heb er een stuk of 4 (allemaal digitaal) uitgezonderd dus het operators manual.
Inter844s1998
Weer iemand of heeft iemand onderdelen van de heffingdeksel mis een asje en een veer

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick B-275 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
41
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
7