Ik heb deze old timer sinds kort. Ben erg enthousiast, niet onhandig, maar nogal onwetend met trekkers.
Hoop dat iemand met kan helpen met de foto's die hier staan:
1drv.ms/1lKW0wB/
Foto 1 en 2
Dit onderdeel zit tussen de brandstoftank en het "brandstof-kijkglas". Er zit een heveltje aan. Wat doet dit onderdeel en wat doet dit heveltje. Hij lekt hier ook iets.
Foto 3
Wat is dit. Een sensor..?
Foto 4
Wat is dit. Niet de startmotor en niet een hydrauliekpomp dacht ik. Die meen ik nl. aan de andere kant te herkennen
Foto 5
Moet haast startmotor zijn.
Foto 6 en 7
Een groot mysterie. Dit wieltje kan draaien maar heb geen idee wat het doet
Foto 8 en 9
Wederom een mysterie. Deze schuifhendel (met alleen een moer erop) is kennelijk lang niet gebruikt want hij loopt heel zwaar. Wat doet dit
Foto 10
Voor de hefinrichting heb ik twee schuifregelaars. Een daarvan heeft een voor mij onbekende functie (er staat Extra Deep bij)Op de foto is het niet die met de zwarte knop maar de handel met een soort omgebogen lip als houvast voor de bediening (helder verlicht op foto)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick B-275 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
1/2, opvoerpomp,
3, toerenteller??
4, startmotor,
5, dieselpomp ,
6/7 bediening voor extra ventiel??
8/9,????
10, diepteregeling...
Foto 1/2 Opvoepompje. Waarom zit er een handeltje aan dat opvoerpompje..? Om handmatig diesel op te voeren..? Waarom zou ik dat nodig hebben..?
Foto 10 Diepte Regeling. Waarom zou ik dan nodig hebben. Met de andere handel kan ik de hef krijgen waar ik hem wil. Is dit bijv. bedoelt om de minimaal diepte in te stellen. Dus dat de hef met de hoofdhendel niet verder wil zakken als dat de tweede kleine hendel toelaat...?
Diepteregeling is inderdaad voor een minimale of maximale diepte in te stellen....
Moet je maar eens proberen als je iets in de hef hebt hangen...
En door het doen is toch de beste leerweg...
3 Waar zit die? Zou inderdaad de toerenteller kunnen zijn, zoals @boemrang zegt
4 Startmotor
5 Brandstofpomp
6+7 Is dat knopje in te drukken/uit te trekken? Ik vermoed namelijk dat dit de daalsnelheidsregeling is.
8+9 Laat ik over aan de kenners (@IHC-power?)
10 Diepteregeling/Trekkrachtregeling idd. Wellict zit daar ook nog de functie op, voor een hydrauliekventiel. Dat weet ik echter niet zeker, ben niet zo thuis in die Engelsen.
Linkje
Kuj niks aan doen. Oudere mensen zijn nu eenmaal niet zo snel meer
3 is met zekerheid de toerenteller. Is het systeem dat de tikjes krijgt om de kabel te laten draaien.
4 inderdaad starter
5 zoals gemeld, brandstofpomp
6+7 is een draaiknop, is deze niet om de hef te blokkeren ?
8+9 zoals ze ook al zeiden ???? bij mij staat op de jd 955 daar ongeveer een handrem en de cruise control. Maar lijkt mij in dit geval niet te kloppen. Chroom moertje geweest, lijkt mij dat er daar iets gestaan moet hebben.
10 zoals gemeld reeds
6+7 De draaiknop. Kan nu niet testen of die voor de hef is. moet eerst nog waterpomp monteren. Kan nog wel de letters SLOW herkennen. Hij is inderdaad iets rond te draaien en iets uit te trekken. Nog maar es proberen als hij weer loopt
Grootste probleem voor mij aan deze is, dat het een Brits product is. Hoe de hef werkt, punt 8/9 etc. ik weet het net niet precies. Zal niet zeggen, dat ik van de D-series alle ins en outs ken, maar ik ben daar ietwat bekender mee. En ik denk, dat dat voor zo'n beetje iedere IHC'er geldt.
3 is de haakse overbrenging van de toerenteller.
Voor 8/9 moet je even in de grill kijken, mss is het de koel jaloezie voor het afsluiten van de luchtstroom door de radiateur, soort extra temperatuur verhoging dus.
Iemand enig idee..? Een pomp..? Voor de hef..?
Helemaal goed.
8 en 9 hoort een zwarte bakelieten knop op ipv dat moertje. Deze handel zit vast bij de trekker die hier staat. Krijg er geen beweging in. Als ik het stangetje volg dan gaat ie onder naar de trekker naar de maaibalk aandrijving. Deze trekker heeft tussen koppeling en versnellingsbak onder de trekker poelies zitten, waar de maaibalk via v-snaren mee aangedreven werd. Ik denk dat het de inschakeling van die poelie is.
De kraantjes zijn inderdaad bedoelt voor het aftappen van het koelsysteem. Vroeger werd nogal eens alleen water in het koelsysteem gedaan. Uiteraard moest dit er 's winter uit afgetapt worden om kapotvriezen van het motorblok te voorkomen. [b]Let hier op A.U.B. en vul liefst het koelsysteem met koelvloeistof af.
De kraantjes "dichtplakken" met stijf vet kan.
Kennen jullie dat fitterskit of weet je zo een ander stijf vet dat ook bij een warmere motor niet direct weglekt...?
De kans is groot (afhankelijk van de mate van doorlekken) dat door (roest)slib uit de motor het kraantje wel dicht raakt.
(de B275 staat hier in stalling, is niet van mij)
Weer een mysterie minder
Het is wat te veel van het goede om voor zo'n druppelend kraantje speciaal iets aan te schaffen.
Eventueel dit:
wynns.nl/index.php/nl/…
Of er zit een andere dynamo op met wellicht een grotere poelie?
Met je elektriciteit moet je oppassen, de + zit aan het ijzer van de trekker (massa) Net andersom dan de meeste trekkers!
Nee, dit is de leiding die naar je oliedrukmeter in het dashboard gaat.
Nee, dit is de leiding die naar je oliedrukmeter in het dashboard gaat.
vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…
Anders:
Mevrouw van Schie in Amsterdam schijnt erg veel trekkerdocumentatie te hebben. (Het voelt misschien wat unheimisch, maar de dames in Amsterdam 'vreten je niet op' zolang je maar goed betaald ):
Mevr. M.C.M. van Schie Amsterdam.
Mail: landbouw@hetnet.nl
Tel.: 020-6164375 ('S avonds)