Hallo,
Ik heb bij mijn 423 het idee dat hij steeds sneller warm word.
Ik heb wel genoeg vloeistof in de radiator, moet ik dit in de thermostaat zoeken of ergens anders
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dit kan eventueel stof zijn dat overal tussen steekt, thermostaat die niet correct meer werkt, waterpomp, kanalen die ergens verstopt zitten.
vaak zitten ze vol met kalk ( ivm dat ze eerder veel met water gekoeld werden) vullen met een soda en dan de hogedruik spuit erin
Kijk, je 'hebt het idee' dat de motor steeds sneller warm wordt. Maar is dat ook wel zo?
Raakt de motor aan de kook?
Als je denkt dat de motor op z'n heetst is (zonder te koken) moet je de koelvloeistoftemperatuur eigenlijk een keer meten.
Ik weet het niet zeker maar op de meter zie ik dat hij warmer word dan eerst in een korte tijd, heb wel genoeg koelvloeistof in de radiator.
Dus vandaar de vraag wat het kan zijn!
Ik zal eerst wel eens de thermostaat testen dan kan dat al uitgesloten worden.
Dit gaat bij de nieuwe type internationals goed, bij de oudere heb je externe, waar 3 slangen op aangesloten zitten. Deze externes zijn overigens ook niet echt goedkoop.
Dit kan er namelijk voor gezorgd hebben dat waterkanalen dicht(er)zijn geworden door corrosie.
Want ook de waterkanalen in je cilinderkop kunnen dicht zitten