Illustratie van:

International 845 XL - Blijft in de achteruit vast staan

Reed met de trekker achteruit en nu blijft de pook vast staan in zijn achteruit de gewone versnelling werkt nog wel .iemand een idee wat ik er aan kan doen ?

Deel dit topic

Reacties

Hidde 97
Volgensmij moet je onder de cabine met een stok de versnellingspook weer terug duwen. Tenminste zo deed ik dat bij mijn inter
Dairy-Special
Als je door het rechterachterwiel kijkt vlak boven de brandstoftank zie je 4 stangen zitten. Deze moet je allemaal even gelijk zetten met een stuk ijzer door het wiel en dan is de versnelling weer los.
ihi845
Ik ga het meteen proberen
ihi845
Het werkt.. helaas gaat het schakelen wel moeilijk ze hebben met man en macht aan de pook getrokken mischien is er iets krom ?
brauheist
Jup om dat na te kijken moet de bak uit elkaar
RvM96
@brauheist
Wa'n onzin als t stangenstelsel vd pook krom is hoeft de bak niet uitrlkasr
Bart Ebbers
Wij hadden het af en toe met de inter maar dan moet je hem weer gelijk drukken met een pin.
de eerst 2 horen en het tweede paar hoort bij elkaar.
en dan kun je weer maar je moet niet aan de pook trekken maar gewoon meteen onder de cabine net boven de diesel tank voorzichtig recht drukken.
dat ze precies gelijk staan (die twee naast elkaar dan die wie vast staan) en dan is het weer een kwestie van goed schakelen anders heb je hem je hem er wel weer een keer uit liggen.
het zou waarschijnlijk een beetje slijtage zijn.
ihi845
Helaas is het nu te donker om te kijken of er iets krom is dat ga ik morgen doen .had dit nog nooit gehad en verschillende mensen hebben geprobeerd te hem los te krijgen .kan ik de trekker nu wel gewoon gebruiken of moet dit eerst goed gemaakt worden ? Heb ook iets gelezen over kunstof blokjes die versleten zouden zijn kan dat ?
brauheist
@RvM96 hij heeft t over moeilijk schakele lijkt me dat t probleem in de bak zit dan
rickrenault
@brauheist als een het schakel meganisme onder de cabibe verzet is schakelt het ook niet ligt
inter-Eric
@ihi845 hoeveel uur heft je trekker? dit is een bekend probleem bij die inters,somige mensen die met gevoel schakelen hebben hier geen last van,je kunt het schakelmechnisme vernieuwen,hier zijn setjes voor verkrijgbaar maar dit is niet goedkoop
sybren
Kunstof blokjes zitten in de types met lange poken.
Gewoon goed het H patroon volgen, dan is er niks mis mee.
ihi845
De trekker heeft 6200 uur ,helaas is al wel te zien dat dat stangetje wat naar de versnellingsbak loopt krom is dus die zal weer recht moeten ,als ik dat schakelmechanisme wil vervangen moet dan de cabine er af ???
demuywo
Hallo allemaal, ik begin bij veelvuldig wisselen van vooruit lage versnelling naar achteruit problemen te krijgen dat ik hem moeilijk terug in lage versnelling krijg. Ik heb ook al zitten zoeken rond de dieseltank maar ik vind die stangetjes niet echt... nog tips ivm locatie?
demuywo
Gevonden, maar zoals ik dat zie kan ik daar weinig aan doen of zien...

(klik om te vergroten)

brauheist
@demuywo volgensmij moet je bij die stangen zijn als die vast blijft zitten, zoals jij het beschrijft klinkt het als slijtage, waarvoor wissel je eigen veelvuldig van hoog naar laag?
demuywo
Neenee, wisselen tussen vooruit laag en achteruit, bijvoorbeeld bij klepelmaaien in boomgaard. Toen viel het nog mee, toen ik hooi aan het persen was op een klein perceel verslechterde het nogal... we zullen het volgende keer wel ondervinden zeker... de versnellingen zelf gaan als in de boter...
brauheist
@demuywo heb je de bak olie al gepeild?
demuywo
@brauheist ja, doe is goed.
labella
@demuywo als de groepenpook ongesynchoniseerd moet je 100% stil staan anders wil die niet schakelen.
+1
tractorquintentje
@demuywo Hierboven wordt er gesproken over de oude versie van International, met de korte poken.
Jij hebt er een met lange poken.
Als hij niet soepel schakelt tussen voor en achteruit, zal dat vermoedelijk eerder in de versnellingsbak zitten dan in de poken.
Deze poken krijgen op termijn ook wel meer en meer speling, maar het zoet schakelen zit hem meer in de synchro's volgens wat ik weet.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 845 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
3