International 1455 XL - 1455 komt met hoog toerental in de vloeistof koppeling
De 1455 komt met hoog toerental in de de vloeistof koppeling terecht (de moter is gekieteld) kan er andere olie in zodat hij zwaarder wordt.of hoe is dit op te lossen.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Fendt schrijft HD-SAE 10 voor.
"Vulpunt" zegt niets.
Het aantal liters olie wat er in de vloeistofkoppeling zit is bepalend voor de p.k. die van de motor overgebracht moet worden.
Nee, dat is niet de bedoeling.
"Hoe meer olie er in zit, hoe 'stijver' de vloeistofkoppeling blijft aangrijpen. Voor trekkers met relatief weinig motorvermogen wordt minder liters olievulling voorgeschreven. Bij sterkere trekkers dus meer olie. Dit om de vloeistofkoppeling tot 1.200 motortoeren de kans te geven door te slippen.
Juist andersom! ATF heeft SAE80-90 waarden en zal veel te dik zijn om in de vloeistofkoppeling "rond te pompen". (vandaar het doorslippen bij hoger toerental).
En ook vooral de juiste (dunvloeibare) dikte.
Dus dat betekent dat een warm gedraaide trekker (=dunnere olie) beter/langer door zal moeten trekken?
gewoon vullen met de vulstop bovenin het sleufgat.
Ik adviseer je wel om er absoluut GEEN 80W90 in te gooien (dat komt niet goed) 10W30 word er voorgeschreven en dat voldoet prima. Trekkers met 350+ pk gaan ook goed vooruit die zo gevuld zijn.
Als de vullingsgraad van de vloeistofkoppeling in overeenstemming is met het motorvermogen, dan zul je daar in de praktijk niets van merken omdat vanaf ongeveer 1.200 motortoeren de vloeistofkoppeling zich als vaste koppeling gedraagt en werkzaamheden vrijwel altijd bij hoger toerental plaatsvinden.
Ga je een dealer raadplegen, zou ik tenminste wel doen...
Als ik dit hele topic door lees staan er toch verschillende reacties, meningen en antwoorden op...
Je moet tenslotte zeker van je zaak zijn om het goed te doen...
Denk maar zo, voorkomen is beter dan genezen...
Kan het niet zo zijn dat de gewone koppeling slipt bij hoog toeren en hoog vermogen?
Op de produktadviessites (olie) staat dat er in een I.H.-1455 vloeistofkoppeling normaal gesproken 9,2 liter olie moet (ATF Dexron 11-D ). Je schrijft dat deze trekker opgevoerd is tot 300 p.k.. De oliehoeveelheid voor het standaardadvies zal hiervoor dus bij lange na niet toereikend zijn ( ik vraag me sowieso af of de vloeistofkoppeling tot 300 p.k. belast mag worden! ). Er zal dus aanzienlijk meer olie in moeten, wellicht bijna vol/tot maximum oliepeil.
P.S.: (Te) heet geworden vloeistofkoppelingen komt eigenlijk nauwelijks voor en 10 of meer ( ? ) liter heb je bij trekkertrek ook niet zo maar aan de kook.
Produktadvies:
kroon-oil.com/nl/producten/…
waarom zou een vloeistofkoppeling niet belast mogen worden dan 300pk???
hier in de buurt lopen een paar inters met vloeistofkoppeling die meer dan 300 pk hebben en met trekkertrek geen probleem hebben met de vloeistofkoppeling, en deze zijn gewoon normaal op peil gezet met standaard olie en hebben er absoluut geen probleem mee.
Dus al die onzin die hier word uitgekraamt van tot max vullen en dikkere olie... gewoon doen als je dat wil maar waarschijnlijk ligt het probleem ergens anders.
Pardon? "Onzin"? :?
Beter lezen A.U.B.!
Het topicprobleem, de oorzaak van de doorslippende vloeistofkoppeling, is nog steeds niet achterhaald. Laat staan dat er een adekwate oplossing voor gegeven is en iemand die zich uitgeeft als 'monteurtje' doet alle goedbedoelde suggesties van anderen af als onzin zonder zelf ook maar iets nuttigs bij te dragen? Pffft, ja dát is onzin!
kom op tt maar een keer praten
ik heb een agrisport staan met de origine vloeistofkoppeling
en die gaat er niet door
een inter 1455xl
vloeistofkoppeling kan veel meer hebbe als 300 pk
ik weet niet hpeveel pk onze 14 er heeft maar wel meer als 300
bij ons staat een inter 1455xl agrisport editie
Mijn bijdrage niet nuttig? Ga dan maar eens terug naar school en vraag hoe een vloeistofkoppeling werkt en wat er gebeurd als je zo'n ding maximaal vult(voor 100%). Zoals jij dat zelf hier voorstelt, of aanmoedigen om hem met 80W90 te vullen.
Als je zulke dingen doet ontstaat et meer schade dan je zelf wil.
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat een ORGINELE vloeistofkoppeling NORMAAL VULT met de normaal voorgeschreven olie deze meer dan genoeg vermogen over kan brengen. En het probleem van doorslippen waarschijnlijk ergens anders ligt.
Natuurlijk wil ik best wel geloven dat een vloeistofkoppeling tijdens trekkertrek een piek van 300 p.k. aan kan, maar daarmee is het topicprobleem nog niet opgelost.
Ga zelf maar terug naar school: Lezen (wie wat geschreven heeft) heb je in dit topic nog steeds niet goed gedaan.
heb het meerdere keren gelezen maar daar veranderd niks mee.
als jij je reacties een terug lees dan snap je miss waar ik op doel.
hoe een vloeistofkoppeling werkt hoeven ze mij niet meef te leren, heb in al mijn professionele jaren al zat van die dingen onderhanden gehad en gezien wat ze wel en niet kunnen.
Voorkomen is beter dan genezen....
En als de koppeling stuk gaat, kost het weer een hoop euro's...
Verschil is, Eurol Transfluid STF is een synthetische olie.
Aandachtspunt is de viscositeitsperformance:
eurol.com/nl/2-producten/…
Eurol Transfluid STF heeft overigens volgens de Eurol produktadviseur een onderschikte (alternatieve) aanbeveling voor gebruik in de vloeistofkoppeling:
eurol.com/nl/2-producten/…
zoiets werd al eerder verteld hier in een eerdere reactie. Maar ik kan je vertellen dat dit kleine beetje extra weinig uit maakt.