International 1455 XL - 1455 komt met hoog toerental in de vloeistof koppeling

De 1455 komt met hoog toerental in de de vloeistof koppeling terecht (de moter is gekieteld) kan er andere olie in zodat hij zwaarder wordt.of hoe is dit op te lossen.
arie k

Reacties

dx11
Dus met een te hoog toerental slipt hij door de koppeling? Alleen onder extreem zware belasting neem ik aan?
Arrie94
Ik heb wel eens gehoord van een paar neven die tandwielolie (80W90) in een Fendt 615 wilden gaan doen voor tt, maar of ze dat al gedaan hebben en of het werkt weet ik niet, zal wel niet.
arie k
Extreem wil ik nog niet zeggen eigenlijk maar wel onder belasting de hij komt eigenlijk eerder in de vloeistof als dat de moter terug zakt
Arrie94
@arie k Dus bij hoeveel toeren heb je 100% slip?
arie k
Toerenteller doet het niet maar hij zakt praktis niet terug
arie k
Volgens mij zit er nu gewone transmissie olie in. is die verkeerd hiervoor ?
Arrie94
Moet geen probleem zijn, maar als hij volgas door de koppeling gaat, kan het bijna niet aan de oliesoort liggen denk ik. Maar aan de platen of keerring... Hij lekt niet?
arie k
Er zit nu a.t.f. dexron 11d in
Arrie94
tractorfan.nl/topic/12532/ Zit hij nog tot het vulpunt vol?
Wimsumar
Beste Arie K:
Quote @arie k:
gewone transmissie olie

Fendt schrijft HD-SAE 10 voor.
arie k
Morgen vroeg ga ik de uitlaat eraf halen (hij is nu te warm) en dan ff t peil checken maar hij lekt niet dus ik ga er `van uit dat hij vol zit`
Wimsumar
Beste Arrie94:
Quote @Arrie94:
tot het vulpunt

"Vulpunt" zegt niets.
Het aantal liters olie wat er in de vloeistofkoppeling zit is bepalend voor de p.k. die van de motor overgebracht moet worden.
arie k
Sae 10 is die stijver als atf olie
Arrie94
@Wimsumar Je hoort m toch tot het vulpunt te vullen? Dan weet je dat hij vol zit...
arie k
Ik heb hem vorig jaar afgevuld met t vulpunt boven in t sleufgat
Arrie94
@arie k Doet het probleem zich al lang voor?
Wimsumar
Beste Arrie94:
Quote @Arrie94:
Dan weet je dat hij vol zit

Nee, dat is niet de bedoeling.
"Hoe meer olie er in zit, hoe 'stijver' de vloeistofkoppeling blijft aangrijpen. Voor trekkers met relatief weinig motorvermogen wordt minder liters olievulling voorgeschreven. Bij sterkere trekkers dus meer olie. Dit om de vloeistofkoppeling tot 1.200 motortoeren de kans te geven door te slippen.
arie k
We waren vanavond aan t testen omdat ik t idee had zins we hem gereviseerd hebben de moter niet terug zakt hij geeft nu schatten we 300 pk en loopt perfect
Wimsumar
Beste Arie K:
Quote @arie k:
sae 10 is die stijver als atf olie

Juist andersom! ATF heeft SAE80-90 waarden en zal veel te dik zijn om in de vloeistofkoppeling "rond te pompen". (vandaar het doorslippen bij hoger toerental).
arie k
Dus als ik t goed begrijp wimsumar meer olie erin doen
Arrie94
Daar was ik ook bang voor, dikke olie wordt minder makkelijk door de schoepen van de ene naar de andere plaat 'gegooid'.
Wimsumar
Beste Arie K:
Quote @arie k:
meer olie

En ook vooral de juiste (dunvloeibare) dikte.
arie k
Ga ik zeker doen maar hier zit zoveel kennis en ervaring en zeker de ervaring telt zwaar vandaar ik denk dat er meer personen zijn die aan t hobbyen zijn en tegen dit aan lopen.de kracht hebben we op een goede manier maar nu lopen we hier tegen aan.
Arrie94
Quote @Wimsumar:
En ook vooral de juiste (dunvloeibare) dikte.

Dus dat betekent dat een warm gedraaide trekker (=dunnere olie) beter/langer door zal moeten trekken?
Valtra-Fordpower
ATF heeft een veel dunnere viscositeit dan 80W90 olie hoor.... Transmissie olie is veel dikker.
monteurtje
@arie k

gewoon vullen met de vulstop bovenin het sleufgat.
Ik adviseer je wel om er absoluut GEEN 80W90 in te gooien (dat komt niet goed) 10W30 word er voorgeschreven en dat voldoet prima. Trekkers met 350+ pk gaan ook goed vooruit die zo gevuld zijn.
Wimsumar
Beste Arrie94:
Quote @Arrie94:
warm gedraaide trekker (=dunnere olie) beter/langer door zal moeten trekken?

Als de vullingsgraad van de vloeistofkoppeling in overeenstemming is met het motorvermogen, dan zul je daar in de praktijk niets van merken omdat vanaf ongeveer 1.200 motortoeren de vloeistofkoppeling zich als vaste koppeling gedraagt en werkzaamheden vrijwel altijd bij hoger toerental plaatsvinden.
Boemrang
Quote @arie k:
ga ik zeker doen??????

Ga je een dealer raadplegen, zou ik tenminste wel doen...
Als ik dit hele topic door lees staan er toch verschillende reacties, meningen en antwoorden op...
Je moet tenslotte zeker van je zaak zijn om het goed te doen...
Denk maar zo, voorkomen is beter dan genezen...
hakkert6
Arie weet je zeker dat de slip in de vloeistofkoppeling is?
Kan het niet zo zijn dat de gewone koppeling slipt bij hoog toeren en hoog vermogen?
arie k
Zoals ik t begrijp moet er dunne olie in. dus denk ik net als bij een hydrolic systeem wat zwaar belast wordt dat ik hem t beste met dunne moterolie af moet vullen omdat die hogere temperaturen kan hebben en beter kan verwerken.ben je t er mee eens wimsumar
arie k
Dan had de trekker allang in brand gestaan martijn hij blijft staan en de temperatuur loopt op
IH214d
En de trekker met de voorwielen op een bultje grond zetten met afvullen? Dan komt je vulpunt hoger te liggen, en krijg je meer olie, dus houd de vloeisofkoppeling langer vast.
IH214d
En de trekker met de voorwielen op een bultje grond zetten met afvullen? Dan komt je vulpunt hoger te liggen, en krijg je meer olie, dus houd de vloeisofkoppeling langer vast.
Wimsumar
Beste Arie K:
Quote @arie k:
t beste met dunne moterolie af moet vullen omdat die hogere temperaturen kan hebben en beter kan verwerken

Op de produktadviessites (olie) staat dat er in een I.H.-1455 vloeistofkoppeling normaal gesproken 9,2 liter olie moet (ATF Dexron 11-D ). Je schrijft dat deze trekker opgevoerd is tot 300 p.k.. De oliehoeveelheid voor het standaardadvies zal hiervoor dus bij lange na niet toereikend zijn ( ik vraag me sowieso af of de vloeistofkoppeling tot 300 p.k. belast mag worden! ). Er zal dus aanzienlijk meer olie in moeten, wellicht bijna vol/tot maximum oliepeil.

P.S.: (Te) heet geworden vloeistofkoppelingen komt eigenlijk nauwelijks voor en 10 of meer ( ? ) liter heb je bij trekkertrek ook niet zo maar aan de kook.

Produktadvies:

kroon-oil.com/nl/producten/…
monteurtje
@Wimsumar

waarom zou een vloeistofkoppeling niet belast mogen worden dan 300pk???
hier in de buurt lopen een paar inters met vloeistofkoppeling die meer dan 300 pk hebben en met trekkertrek geen probleem hebben met de vloeistofkoppeling, en deze zijn gewoon normaal op peil gezet met standaard olie en hebben er absoluut geen probleem mee.
Dus al die onzin die hier word uitgekraamt van tot max vullen en dikkere olie... gewoon doen als je dat wil maar waarschijnlijk ligt het probleem ergens anders.
Wimsumar
Beste Monteurtje:
Quote @monteurtje:
onzin

Pardon? "Onzin"? :?
Beter lezen A.U.B.!
Het topicprobleem, de oorzaak van de doorslippende vloeistofkoppeling, is nog steeds niet achterhaald. Laat staan dat er een adekwate oplossing voor gegeven is en iemand die zich uitgeeft als 'monteurtje' doet alle goedbedoelde suggesties van anderen af als onzin zonder zelf ook maar iets nuttigs bij te dragen? Pffft, ja dát is onzin!
belske
@arie k
kom op tt maar een keer praten
ik heb een agrisport staan met de origine vloeistofkoppeling
en die gaat er niet door
een inter 1455xl
belske
@Wimsumar
vloeistofkoppeling kan veel meer hebbe als 300 pk
ik weet niet hpeveel pk onze 14 er heeft maar wel meer als 300
bij ons staat een inter 1455xl agrisport editie
monteurtje
@Wimsumar

Mijn bijdrage niet nuttig? Ga dan maar eens terug naar school en vraag hoe een vloeistofkoppeling werkt en wat er gebeurd als je zo'n ding maximaal vult(voor 100%). Zoals jij dat zelf hier voorstelt, of aanmoedigen om hem met 80W90 te vullen.
Als je zulke dingen doet ontstaat et meer schade dan je zelf wil.

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat een ORGINELE vloeistofkoppeling NORMAAL VULT met de normaal voorgeschreven olie deze meer dan genoeg vermogen over kan brengen. En het probleem van doorslippen waarschijnlijk ergens anders ligt.
Arrie94
Sorry, ik dacht dat hij met transmissieolie dunne olie bedoelde, omdat een 1455 dunne olie in de bak heeft...
Wimsumar
Beste Belske:
Quote @belske:
vloeistofkoppeling kan veel meer hebbe als 300 pk

Natuurlijk wil ik best wel geloven dat een vloeistofkoppeling tijdens trekkertrek een piek van 300 p.k. aan kan, maar daarmee is het topicprobleem nog niet opgelost.
Wimsumar
Beste Monteurtje:
Quote @monteurtje:
wat er gebeurd als je zo'n ding maximaal vult(voor 100%). Zoals jij dat zelf hier voorstelt, of aanmoedigen om hem met 80W90 te vullen.

Ga zelf maar terug naar school: Lezen (wie wat geschreven heeft) heb je in dit topic nog steeds niet goed gedaan.
monteurtje
@Wimsumar

heb het meerdere keren gelezen maar daar veranderd niks mee.
als jij je reacties een terug lees dan snap je miss waar ik op doel.

hoe een vloeistofkoppeling werkt hoeven ze mij niet meef te leren, heb in al mijn professionele jaren al zat van die dingen onderhanden gehad en gezien wat ze wel en niet kunnen.
caseih1455
Ik heb er 12L Eurol Transfluid STF op zitten, werk mooi
arie k
@caseih1455 werkt de de vloeistof koppeling met die olie beter als met atf ?
Sanderford
@arie k ik denk dat het slimste is om ff met zundert volgende week met @belske te praten (als ik het goed zeg) is dat gudo verheijen die het zn spul toch goed voor mekaar!
Boemrang
@arie k Vraag het nou maar gewoon even na bij de dealer.....
Voorkomen is beter dan genezen....
En als de koppeling stuk gaat, kost het weer een hoop euro's...
Wimsumar
Beste Arie K
Quote @arie k:
beter als met atf

Verschil is, Eurol Transfluid STF is een synthetische olie.

Aandachtspunt is de viscositeitsperformance:
eurol.com/nl/2-producten/…

Eurol Transfluid STF heeft overigens volgens de Eurol produktadviseur een onderschikte (alternatieve) aanbeveling voor gebruik in de vloeistofkoppeling:

eurol.com/nl/2-producten/…
caseinter
Je kan ook de trekker aan de kant van de vulstop opkrikken, waardoor die scheef komt te staan zodat er meer olie in kan.
monteurtje
@caseinter
zoiets werd al eerder verteld hier in een eerdere reactie. Maar ik kan je vertellen dat dit kleine beetje extra weinig uit maakt.
timotje112
Gewoon meer in doen slipt ie minder
caseih1455
Na mijn mening werk het beter dan de atf olie.
henri
Atf of hytran vol gooien tot bovenkant sleufgat of iets hoger met een slangetje.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!