Illustratie van:

John Deere 4440 - harder laten rijden

Hallo,
ik ben aan het kijken om een 4440 of een 4240s te kopen om wat eigen transport mee te doen met onze containerhaak, kleine grondkieper en dieplader voor midigraver. Nu rijden we met een 3640 maar we merken dat die toch pk's tekort komt. We waren nu aan het kijken achter een 4440 of een 4240s, nu was mijn vraag of het meevalt en wat er allemaal moet gebeuren als je een 4440 harder wilt laten rijden (had ergens al eens gelezen van eentje die 50-55km/h loopt. Kan zelf wel redelijk wat qua techniek dus de ombouw zelf zal niet een al te groot probleem zijn. Ik vroeg me nog af of de 4440 of de hydraulische 4wd ook mee remt( bij 4240s zit er een schijfrem op). En wat ik me ook nog afvroeg is of de achterbrugolie dan niet te warm gaat worden? Het is niet zo dat ik daar constant vol 50km/h mee ga rijden maar soms moet ik echt een eind weg en op een lange grote weg is het wel makkelijker dat ie sneller dan 32km/h kan.. Een 6000 serie kopen is geen optie, ik wil zowiezo terug een ouder type kopen omdat ik dat mooiere trekkers vind.
Bij voorbaat dank

Deel dit topic

Reacties

marco steyr
Hydro 4wd schijnt niks te wezen, te weinig rendement enz. Dus ga voor mechanische 4wd
3130ls
Hfwd remt niet mee.wel hebben ze een grote hydrauliek pomp
d832
Er staan 2 mooie 4640's op marktplaats. Lijken mij op het eerste gezicht wel de moeite waard als je er iets mee kunt.
3130ls
En een s heeft mechanische voorwiel aandrijving
Ritchie
Volgens mij heeft @mdoornekamp dat bij zijn 4240 gedaan. Bij een S is het denk ik niet mogelijk om 'm zo hard te laten lopen.
CHALLENGERfan
Volgensmij is het zoals @Ritchie zegt niet mogelijk om de S harder te laten lopen. De rest van de 40 serie kan dat als het goed is wel. Als dit te doen is met het het omdraaien van de hilo dan kan het alleen bij de trekkers met Quad Range.
mdoornekamp
@Ritchie Bij de 4240 kun je de Hi-Lo omdraaien. Bij een 4440 zit de hi-lo er al versneld in, die vertraagt extra in de eindvertraging. Moet je er andere trompetten in zetten. 4 wd is geen probleem dan omdat het hydraulisch is.

Bij de 4240 S weet ik niet hoe het zit, maar volgens mij kun je daar ook niet zo veel mee. Dan zit je nl wel met de 4 wd omdat het mechanisch is. Een 4430 heeft wel een turbo en kun je de hi-lo nog wel omdraaien.

Ik vind het comfort van onze 4240 nog wel heel erg tegen vallen als je moderne 6000 of 6010/20 series gewend bent.
JD4440
@d832
Zijn inderdaad zeer mooie trekkers, ik denk alleen dat een 4440 nog redelijk wat compacter is, of scheelt dat niet zoveel?
JD4440
@mdoornekamp
Oke bedankt voor de info, als je met je 4240 rijd, remt die dan goed alleen op de achterwielen tegen die snelheid? En wordt de olie dan ook niet veel warmer dan anders?
d832
@JD4440 Weet ik niet, ik heb alleen 4 cilinder jd's.
Zo'n 4640 heb ik altijd wel mooi gevonden, zijn in USA ook liefhebberstrekkers en kosten daar ook serieus geld in goede staat, google maar eens....
d832
Die 2 die al maanden te koop staan in NL voor 10 rooitjes zijn dan niet gek lijkt me.
mdoornekamp
De 4240 hfwd remt wel redelijk op de achterwielen. Voor heb je geen mogelijkheden natuurlijk om te remmen. Mijn remventiel geeft niet zo veel druk als nieuwere trekkers, maar dat kun je waarschijnlijk nog wel bijstellen. Mijn achterbrug olie wordt niet extra heet. Ik heb het peil wel vrij laag staan bij de onderste markering .

@D832 Met een 4640 heb je wel wat meer trekker. Zijn wat langer en er zit ook meer ijzer in de kont. Onze 4240 is in vergelijking met modern materiaal ook maar een klein trekkertje. Ik weet alleen niet of je een 46 ook sneller kunt laten lopen. Daar hoor je niet zo vaak wat van
JD3010
@mdoornekamp Op de 4020 hebben we ook een remventiel gehad, die blokkeerde bijna zo hard remde die. Dan lag je met je buik tegen het stuur. Die is toen wel aangepast.
radium45
@JD4440 Je neemt trompetten van een 4040 en dan loopt hij vlot 50. Maar ik zou een andere trekker kiezen dan een 4440 voor transport, het zijn gigantische zuipschuiten. Ik heb er jaren 1 gehad en op transport verbruikte die altijd 2 x zoveel als een Fendt 612 met hetzelfde werk.
mdoornekamp
@radium45 Passen die trompetten ook op een 46 dan? De steekassen van de kleinere types zijn toch dunner?
radium45
@mdoornekamp steekassen van een 44 en 46 zijn hetzelfde, van een 40 zijn ze idd dunner.Weet wel dat de trompetten zo van een 40 op een 44 passen.
Van een 4240s kun je de hilo omdraaien, dan loopt deze ook tegen de 50. Dit is goedkoper dan andere eindvertragingen. Indien je andere eundvertragingen zoekt voor een 4440 harder te laten lopen kan ik je daarmee helpen
MR T
@PascalStruijs4440 weet jij nog eindvertragingen liggen van een 4040?
groeten theo
@MR T Nee, jij hebt smalle eindvertragingen nodig met een steekas diameter van 86mm. Ik heb ze wel maar gebruik ze zelf. Verder weet ik er geen te koop momenteel. 4040, 4240 (S), 4230, 4430, 4020 hebben deze gemonteerd gehad dus daar zou je naar kunnen zoeken
valmet6400power
Sowieso geen 6000 serie kopen voor transport, stuiter hokken..
mdoornekamp
@valmet6400power ja dat klopt. vooral zonder vooras vering. Wel vreemd waarom deze wel hobbelen en sommige andere merken niet van die leeftijd
valmet6400power
@mdoornekamp

Ach die hobbelen ook wel maar dan ontkennen de rijders het niet, er zijn JD rijders die weigeren toe te geven dat inderdaad zonder voorasvering "het niet te harden" is..
rickjd
@valmet6400power
Sowieso wel 😃

Super zuinig
valmet6400power
@rickjd

Haha, leuk voor in de brochure dat hij een mogelijk heeft om harder dan 25 te gaan 😃
rickjd
@valmet6400power
Ja , maar de onze lopen wel 42 en 44 bij 2350 en 2200 toeren , en nog zuinig 😃

Maar wat je zegt van stuiteren klopt wel , zeker bij de oude op stugge pirelli 480s . maar de nieuwe op 600 michelin rijdt al een stuk beter !
Gerwinb
@radium45 De steekassen van een 46 zijn dikker dan een 44.
De 44 heeft 92 mm steekassen, en de 46 100 mm.
radium45
@Gerwinb Kan, mijn 44 had ook 100 mm assen. Of dit toeval is dat er al eens wat verwisseld is durf ik niet te zeggen.
walker1
Quote @valmet6400power:
Sowieso geen 6000 serie kopen voor transport, stuiter hokken..

Dat zal wel, maar zo'n ouder 40 serie is al helemaal geen comfortabel trekker en al helemaal niet als je die belachelijk hard wilt laten rijden.
+2
walker1
Sowieso vind ik het altijd al van kansloze topics. Elke week is er hier wel iemand die een oldtimer heeft of wilt, maar er ook minimaal 50 km/h mee wilt rijden. Voor transport hebben ze vroeger ooit eens vrachtwagens uitgevonden en als je dan toch perse transport met een trekker wilt doen, voor het geld van een oude 6 cilinder JD 40 serie, wat volgens mij wel gewilde oldtimers zijn, koop je ook wel een jongere en modernere trekker die beter geschikt is voor transport.
Boemrang
Quote @walker1:
Voor transport hebben ze vroeger ooit eens vrachtwagens uitgevonden

Sommige delen zijn nog in ontwikkeling... 😃
Werken nog met paard en wagen....
Maar inderdaad, waarom moet het altijd sneller en harder lopen, en straks krijgen we te horen, mijn tractor zuipt zoveel diesel, wat kan ik hier aan doen... 😉
+11
walker1
Quote @Boemrang:
Sommige delen zijn nog in ontwikkeling...
Werken nog met paard en wagen....

Hoe zou het gegaan zijn als ze eerder internet hadden uitgevonden dan gemotoriseerd vervoer?
Zaten we dan op paardenfan.nl met vragen als: "ik heb een wagen met Belgisch trekpaard, die rijd max. 10 km/h maar ik wil 50 km/h rijden, maar ik wil geen Arabisch volbloed kopen.

"Mijn paard eet teveel hooi, wat kan ik hieraan doen?"

"Ik ben bijna 16 en wil dan met een paard naar school, wie weet er nog een goed paard voor heel weinig geld?"

Of iemand vraagt welk paardenras het beste is en alle kinderen op paardenfan.nl noemen dat het ras op waar hun vader mee werkt....
+6
jammermaarhelaas
@walker1

Los van dit topic kan deze reactie wat mij betreft op de nominatie voor TF best ever reactie. 😃
+1
Huuuuub
@walker1
''Hoe kan ik mijn paard meer laten roken'' ben je nog vergeten
SJB533
@Huuuuub
"Flatuleren"
+1
JD2140
@walker1 wat een kansloze reactie.... deze tf´er wil z´n tractor voor de hobby, als dat type tractor hem super lijkt laat hem dan gewoon in z´n waarde. ieder heeft gewoon een eigen smaak kwa tractor!
Boemrang
Quote @walker1:
"Mijn paard eet teveel hooi, wat kan ik hieraan doen?"

Minder voeren... 😄
Verder +1 😃
Gerwinb
@radium45 Oke, die ben ik nog nooit tegen gekomen.
Ik weet wel dat de 46 en de 4840 100mm steekassen hebben.
+1
JD4440
@walker1

Even over dat "kansloze topics".
Ik stel deze vraag hier om informatie te krijgen over dit model van trekker van mensen hier die al eens iets soortgelijks hebben gedaan. Als ik kies een vrachtwagen of een nieuwere john deere te kopen had ik hier geen topic over gemaakt. Ik wil een oudere john deere kopen omdat ik deze mooiere trekkers vind en vind ze persoonlijker leuker rijden als de 6000 serie, en als het nie kan dan blijft ie gewoon 30 lopen. Had gewoon mooi geweest dat ie 40 had kunnen rijden op lagere toeren zodat ik niet de hele tijd met de gas vol open moet rijden om net 30 te halen.
OhDeere
@JD4440 ik ken iemand die zijn 4440 omgebouwd heeft van hfwd naar 2wd en hier de eindvertragingen van een 4040 aan gezet heeft. Deze tractor loopt 56... Als je mij een PB stuurt geef ik jouw zijn nummer.
JD2140
@JD4440 @Inter724 heeft zijn 4440 destijds ook omgebouwd. hij heeft er ook aardig wat mee op de weg gereden. hier zaten trompetten aan van een 4240 aan.
+1
Johndeeregek855
Groter tandwiel in tusse bak maar weet niet juis of past moet je wat uitmeten normaal groter er tussen en je kunt 60 toch halen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 4440 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
43
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
15