Hallo,
ik ben aan het kijken om een 4440 of een 4240s te kopen om wat eigen transport mee te doen met onze containerhaak, kleine grondkieper en dieplader voor midigraver. Nu rijden we met een 3640 maar we merken dat die toch pk's tekort komt. We waren nu aan het kijken achter een 4440 of een 4240s, nu was mijn vraag of het meevalt en wat er allemaal moet gebeuren als je een 4440 harder wilt laten rijden (had ergens al eens gelezen van eentje die 50-55km/h loopt. Kan zelf wel redelijk wat qua techniek dus de ombouw zelf zal niet een al te groot probleem zijn. Ik vroeg me nog af of de 4440 of de hydraulische 4wd ook mee remt( bij 4240s zit er een schijfrem op). En wat ik me ook nog afvroeg is of de achterbrugolie dan niet te warm gaat worden? Het is niet zo dat ik daar constant vol 50km/h mee ga rijden maar soms moet ik echt een eind weg en op een lange grote weg is het wel makkelijker dat ie sneller dan 32km/h kan.. Een 6000 serie kopen is geen optie, ik wil zowiezo terug een ouder type kopen omdat ik dat mooiere trekkers vind.
Bij voorbaat dank
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 4440 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bij de 4240 S weet ik niet hoe het zit, maar volgens mij kun je daar ook niet zo veel mee. Dan zit je nl wel met de 4 wd omdat het mechanisch is. Een 4430 heeft wel een turbo en kun je de hi-lo nog wel omdraaien.
Ik vind het comfort van onze 4240 nog wel heel erg tegen vallen als je moderne 6000 of 6010/20 series gewend bent.
Zijn inderdaad zeer mooie trekkers, ik denk alleen dat een 4440 nog redelijk wat compacter is, of scheelt dat niet zoveel?
Oke bedankt voor de info, als je met je 4240 rijd, remt die dan goed alleen op de achterwielen tegen die snelheid? En wordt de olie dan ook niet veel warmer dan anders?
Zo'n 4640 heb ik altijd wel mooi gevonden, zijn in USA ook liefhebberstrekkers en kosten daar ook serieus geld in goede staat, google maar eens....
ebay.com/itm/…
tractorhouse.com/list/list.aspx/…
@D832 Met een 4640 heb je wel wat meer trekker. Zijn wat langer en er zit ook meer ijzer in de kont. Onze 4240 is in vergelijking met modern materiaal ook maar een klein trekkertje. Ik weet alleen niet of je een 46 ook sneller kunt laten lopen. Daar hoor je niet zo vaak wat van
Ach die hobbelen ook wel maar dan ontkennen de rijders het niet, er zijn JD rijders die weigeren toe te geven dat inderdaad zonder voorasvering "het niet te harden" is..
Sowieso wel
Super zuinig
Haha, leuk voor in de brochure dat hij een mogelijk heeft om harder dan 25 te gaan
Ja , maar de onze lopen wel 42 en 44 bij 2350 en 2200 toeren , en nog zuinig
Maar wat je zegt van stuiteren klopt wel , zeker bij de oude op stugge pirelli 480s . maar de nieuwe op 600 michelin rijdt al een stuk beter !
De 44 heeft 92 mm steekassen, en de 46 100 mm.
Dat zal wel, maar zo'n ouder 40 serie is al helemaal geen comfortabel trekker en al helemaal niet als je die belachelijk hard wilt laten rijden.
Sommige delen zijn nog in ontwikkeling...
Werken nog met paard en wagen....
Maar inderdaad, waarom moet het altijd sneller en harder lopen, en straks krijgen we te horen, mijn tractor zuipt zoveel diesel, wat kan ik hier aan doen...
Werken nog met paard en wagen....
Hoe zou het gegaan zijn als ze eerder internet hadden uitgevonden dan gemotoriseerd vervoer?
Zaten we dan op paardenfan.nl met vragen als: "ik heb een wagen met Belgisch trekpaard, die rijd max. 10 km/h maar ik wil 50 km/h rijden, maar ik wil geen Arabisch volbloed kopen.
"Mijn paard eet teveel hooi, wat kan ik hieraan doen?"
"Ik ben bijna 16 en wil dan met een paard naar school, wie weet er nog een goed paard voor heel weinig geld?"
Of iemand vraagt welk paardenras het beste is en alle kinderen op paardenfan.nl noemen dat het ras op waar hun vader mee werkt....
Minder voeren...
Verder +1
Ik weet wel dat de 46 en de 4840 100mm steekassen hebben.
Even over dat "kansloze topics".
Ik stel deze vraag hier om informatie te krijgen over dit model van trekker van mensen hier die al eens iets soortgelijks hebben gedaan. Als ik kies een vrachtwagen of een nieuwere john deere te kopen had ik hier geen topic over gemaakt. Ik wil een oudere john deere kopen omdat ik deze mooiere trekkers vind en vind ze persoonlijker leuker rijden als de 6000 serie, en als het nie kan dan blijft ie gewoon 30 lopen. Had gewoon mooi geweest dat ie 40 had kunnen rijden op lagere toeren zodat ik niet de hele tijd met de gas vol open moet rijden om net 30 te halen.