Aftakas inschakelen case inter 956 xl
He ik moet volgende week met een case inter 956 gaan gieren bij mijn buurman maar heb zelf nog nooit gegiert of geereden op een case inter dus ik vroeg me af hoe je de aftakas in moet schakelen van een 956 xl
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
We goed opletten hoe hij het doet....
Gemakkelijker kunnen we je het niet maken....
en daaarom mot ik bij hem gieren
Allemaal mooi en aardig deze opsomming, en je heb hier volkomen gelijk in...
Maar er komt toch nog iets meer bij kijken, de bemester bedienen, hoe hard ga ik rijden, wel toerental ga ik nemen, hoeveel M2 ga ik uitrijden...
Dus er komt wel iets meer bij kijken dan alleen de aftakas inschakelen, en niet onbelangrijk, wanneer zet ik de ton op zuigen of op persen.....
Maar er komt toch nog iets meer bij kijken, de bemester bedienen, hoe hard ga ik rijden, wel toerental ga ik nemen, hoeveel M2 ga ik uitrijden...
Dus er komt wel iets meer bij kijken dan alleen de aftakas inschakelen, en niet onbelangrijk, wanneer zet ik de ton op zuigen of op persen.....
Ik zal wel een zeiker lijken nu, maar het is toch complete waanzin om iemand die nog nooit gegierd heeft of zelfs op de betreffende heeft gereden, om die zonder begeleiding te laten gieren?
Dat laatste is overigens meestal wel aangegeven op de tank.
Dat zal ik zeker niet ontkennen....
Daarom gaf ik ook al aan, er komt meer bij kijken dan alleen de aftakas inschakelen.....
En het lijkt mij vrij sterk dat de buurman op vakantie gaat en dan een jongen van 15 jaar die nog niet hier mee gewerkt heeft de vrijhand geeft om te gaan gieren....
Ik zou zeggen, laat dat ding staan en blij er van af, of onder begeleiding gaan werken....
.....en zet je bij heen en weer rijden van/naar het land/laadplek de aftakastoerenkeuzehendel weer in neutraal. Daarna doe je de handkoppeling weer naar voor (om overmatige slijtage aan de aftakaskoppeling te voorkomen).
Let ook op inschakelen van het aftakastoerental dat je niet per ongeluk de "1.000" inschakeld!
Dat gaat niet zo makkelijk, want er zitten 2 stompen op die ondingen
Met 2 zes-spiebaan-stompen of is de "1.000" met 21 splines?
In praktijk gebeurt dat praktisch nooit. Daarnaast: om iedere 3 minuten met de hendels te trekken, is ook wat overdreven, niet. Aan het eind van de werkdag en tijdens de koffiepauze is het zeker een aanbeveling.
Aantal spiebanen verschilt, maar de bovenste is 540, de onderste is 1000. Enige wat wel fout zou kunnen gaan: in de neutraal willen drukken van de voorkeuze, en dan bijgeluiden krijgen
@ford8630power
Is dat standaard op een 956XL? Want niet iedere XL heeft een dubbele aftakasstomp.
Klopt
En zoals @SJB533 al zei, de hendel rechts naast het dashboard. die wijst eigenlijk zichzelf.
Het kan ook zijn dat de aftakas niet is ingeschakeld.
Dan zit er een hendeltje links achter de stoel (achter de hefinrichting-console). Dit hendeltje moet je dan even verzetten. Als ik het goed heb moet je die naar je toe halen..
Trouwens, je moet er niet gaan trekken. Er zit een soort ring onder de knop die je omhoog kan trekken met je vingers. Dan kan je hem naar je toe halen.
Groet'n Jacco
Klopt geheel.
Het is geen overbodige luxe een nieuwe I.H.C.-chauffeur de juiste gebruiksuitleg te geven.
Klopt ook wel, maar in praktijk werkt het niet bij veel trekkers. De XL-typen sowieso niet. (Neem van me aan, ik weet precies waar ik over typ )
Qua aftakas inderdaad niet erg. Zijn andere punten, waar ik de XL-serie wel als beste trekker uit halverwege de jaren 1980 durf te plaatsen.
Onderhoudskosten?