Hallo
Ik heb een david brown 1490 gekocht die moet worden opgeknapt.
Nou heb ik een dump valve hendel die niet aangesloten is .
waar moet die op aangesloten worden.Kan niet ontdekken waar die heen moet.bij voorbaat dank
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 1490 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het zou kunnen dat dit dan een drukloze retourolieleiding is.
AANVULLING:
Als ik me niet vergis zit er op deze serie David Brown standaard 1 enkel- en 1 dubbelwerkend regelventiel.
Wellicht dat je op het enkelwerkende ventiel nu (onterecht) een aansluiting "mist".
Bij auto met turbo dan krijg een mooie fluit
maar op een diesel heeft dit een nadelig effect omdat je dan nog langer moet wachten op turbodruk.
Hendel gaat naar een ventiel welke rechts in de achterbrug geschroeft zit, aan de bovenkant van de achterbrug, in lijn met de steekassen uit de bak.
Dumpvalve zit rechts naast ventielenblok, voor de selector trekkracht/ diepteregeling.
Makkelijkst erbij te komen is het door het rechter achterwiel eraf te halen, dan heb je er goed zicht op en kun je er goed bij.
Jouw verhaal klopt helemaal ik heb het achterwiel er af gehaald
en de cabine iets hoger getild .Ik kreeg toen zicht op een plaatje vastgezet met 2 schroeven heb ik losgehaald en kon toen op de plaats waar ik de dump valve vermoedde 2 grote schroeven zien waarschijnlijk zitten daar de kleppen onder
een voor heffen en een voor dalen maar geen dump valve.
Dan zit er geen dumpvalve in...
Dumpvalve zit normaal gesproken in het plaatje geschroeft, en drukt op 1 van de onderliggende ventielen (dacht de voorste)..
Mocht je interesse in een dumpvalve hebben, wss heb ik er nog wel 1.
Interesse in zoverre: ik zou graag weten wat het voordeel van een dumpvalve is, wat kun je er mee?
Is in dit geval een soort snellos functie voor de hydrauliek. Is een bypass voor de in hoeveelheid regelbare olie retour.
Heeft absoluut niks met een turbo dumpvalve te maken en is alleen te monteren op een DB tractor, aangezien het een extra functie op het DB selectamatic ventielenblok is..
Ja, dat begrijp ik. Maar wat heeft het voor zin werktuigen in de hef extra snel te laten zakken/op de grond te laten vallen?
Of, zoals je noemde, een kieper sneller te laten dalen. Als dat te snel gaat, slaat de slangbreukbeveiliger dicht. :?
Dump valve:
[url]partstore.caseih.com/us/parts-search.html/…]
Ik heb het idee dat het bij de mijne ook gebeurd vandaar het blinde plaatje.