International 533 - remmen

Onze 533 remt maar aan een kant we hebben hem al proberen te stellen maar dat lukte wel alleen hij remt nog niet wat moeten we nu doen of lus halen
inter533

Reacties

1046
Denk dat et opereren wordt
pieter523
@1046
denk het ook
maar bij die valt het wel mee toch??
daar zitten ze buiten op, pak je er zo af
inter533
@pieter523 hoe moeten we dat dan doen
pieter523
@inter533
die zitten in een trommeltje tegen de bak aan voor de astrompet
dit deksel kunje er afpakken als de remstang los is
met een bol rubber er omheen
dan kun je waarschijnlijk meer zien, of ze zijn versleten of de keerring is lek dat ze vet zijn.
weet niet of de tree plank kan blijven zitten??
inter533
@pieter523 wat is de astrompet
1046
Denk dat je et beter een ander kan laten doen
pieter523
@1046
haha denk het ook ja 😄
old man jose
@pieter523
Kijk nou zelf eens wat je zegt:
""die zitten in een trommeltje tegen de bak aan voor de astrompet ,dan kun je waarschijnlijk meer zien of ze zijn versleten of de keerring is lek dat ze vet zijn""
""weet niet of de tree plank kan blijven zitten?? ""
"" denk dat je et beter een ander kan laten doen""
Je weet er net zoveel van als de topic plaatser:
Deze tractor heeft nl "schijfremmen"en die zitten in de astrompet.
Je hebt de klok horen luiden en weet nog niet eens wat de klepel is.

konedata.net/Traktorit/ih523.htm/
kijk maar eens hier dat weet je al meer.
En deze klus is niet zomaar 1.2.3. gedaan dat kost zweetdruppels.
brauheist
@old man jose die link van jou gaat nie over de 33 serie....
brauheist
@old man jose en de remmem zitten wel degelijk in n trommel kijk maar goed..tractorfan.nl/picture/780583/
Sanderzz
@old man jose

is bij deze trekkers een fluitje van een cent. trommels zitten tegen de bak aan. en daarin zitten de schijfremmen
SJB533
@brauheist Nou, dan heb ik een verrassing voor: bij de 4/5/6/7/833 staat ook "kuivat levyj.", dus droge schijfremmen, net als in de link van @old man jose. En iets zegt me, dat die in de trompet zitten.

De handrem zit achter dat deksel, als ik t goed heb, dat is hetgeen @pieter523 bedoelt. Ik ken echter maar 1 merk trekker dat op trekkers van die leeftijd dubbele handremmen toepaste, en dat was Eicher. Die hadden namelijk stuurremmen met hendels en een enkel rempedaal...
1046
@SJB533 zijn toch dezelfde achterbruggen net als de 24 serie
SJB533
@1046
Hoe bedoel je?
1046
@SJB533 de basis van de achterbruggen , van de 33er en de 24er zijn toch etzelfde, dus dan ook assen lijkt mij
SJB533
@1046
Nee, 24-serie heeft een veel grovere, volgens mij
1046
@SJB533 maar in beide gevallen zit et remgedeelte in de as verwerkt, en nie in een trommel lijkt mij
Stier69
Achterbruggen 33-serie en 24-serie zijn totaal verschillend.De remmen van de 24-serie zijn goeie (uit ervaring), de remmen van 33- serie zijn niet zo goed( ook uit ervaring). Het remsysteem van b.v.633 is ook flink afwijkend van costructie.Precies weten doe ik het niet maar bij het trekken aan de stang aan die trommel wordt er iets excentrisch tussen schijven in getrokken en dat zou dan moeten remmen. Maar ik moest met een 3 kuubs tankje toch enorm hard duwen.
case-5120
Bij mijn 633 zitten de remmen niet in de as verwerk maar ze zitten voor de as in een soort van trommel.
Gewoon treeplank eraf, asje van de rem eraf halen en dan kun je de trommel losbouten.
pieter523
@old man jose
@1046
@SJB533
die jij bedoelt niet nee maar dat is van de 523/24 serie's
die heeft ze in de astrompet en heeft ook de eindvertraging(planetair) buiten de bak de 23 en 33 hebben de eindvertraging in de bak en remmen op de as van het differentieel en niet de uitgaande as.
de 24 is zoizo zwaarder, in een oog opslag al te zien de 33 serie heeft 6 bouts flenzen en de 523/24 serie 8
423-1246
Volgens mij is het het zelfde als de 23 serie,
ff kijken bij 23 series is dacht ik vaker een topic van geweest
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!