Gisteren startte ik de david, om hem een paar meter te verplaatsen, en wat me opviel, dat hij hikkig stuurde, maargoed!
Toen ik later terug kwam lopen lag er olie onder de motor, dat kwam uit de ontluchtingsslang van de hydrauliekpomp van de stuurbekrachtiging.
De olie was pikzwart en stonk naar hydro olie..
Wat kan dit zijn? De tractor stuurde voorheen altijd super!!
Pomp aan het eind van latijn? te veel of te weinig olie? Filter verstopt?
alle nuttige reacties zijn van harte welkom!
Gr. Ruud
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 1212 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik denk dat de keerring uit het pompje lek is en dan lekt hij olie je motorblok in
ik weet even niet waar de ontluchting van de pomp zit? want heeft deze wel een ontluchting??
Er lekt zwarte olie uit het oliereservoir van de stuurbekrachtiging. Dan zou je zeggen dat er motorolie via de pomp het stuurbekrachtigingsysteem inlekt.
[url]partstore.caseih.com/us/parts-search.html/…]
Maar soms doen mensen er andere olie in (zoals motorolie) waardoor de keerringen wegvreten.
heb meteen groot onderhoud ingepland.
* motorolie verversen (10W40)
* motorolie filter vervangen
* kleppen controleren en evt. stellen
* brandstoffilters vervangen
* motor inwendig grondig reinigen
* kleppendekselpakking vervangen
* via carterpan de motor inspecteren
* nieuwe carterpanpakking
* olie (10W40) verversen brandstofpomp
* nieuwe accu (120aH)
* remvloeistof verversen
* stuurpomp reviseren (keerringen, pakkingen, olie en filter)
de AD4/55 motor heeft nu bijna 7500 uur gelopen, en verdiend, wat mij betreft een grote onderhoudsbeurt.!!
Hierbij mis ik in de opsomming het verstuivers testen en vervangen van koelvloeistof (+ eventueel spoelen blok en radiateur, slangencontrôle).
Vervangen van de accu vind ik minder dringend. (Dat kan iedere dag).