Fendt 612 s

Hoeveel Pk is een Fendt 612s van 1973?
Klopt het type 612s bij dit bouwjaar of moet het LSA zijn?Wat betekend LSA eigenlijk?

Deel dit topic

Reacties

albert-fendt
Van dat bouwjaar klopt het dat het 612s is, deze heeft 125 pk
albert-fendt
L:cabine
S: gesinchroniseerde versnellingsbak
A: vierwielaandrijving
Fendt926Driver
Een 612 s van 1973 is altijd een s of sa
later werdt het een 612 sl met de vierkante neus en een deur en brede knipper/ breedte lichten in de spatborden
daarna een 612 ls met 2 deuren die naar voren open gaan en blikken dak en brede knipper/ breedte lichten
daarna een 612 ls met polyester dak en vierkante breedte/knipperlichten in de spatborden en deuren naar achter open
daarna een 612 lsa met polyester dak en vierkante knipper/breedte lichten aan de a stijl
appie1967
@albert-fendt doe maar 120pk
Fendttrisixfan
Quote @appie1967:
doe maar 120pk

doe maar 115 😉
walker1
Het worden steeds minder paardjes 😄
Janfendt820
En waar staat ci voor dan?
the fox
@Janfendt820 ik denk dat dit een goedkoper uitvoering is
albert-fendt
@Fendt926Driver de SL heb je ook nog, dat is degene met ijzeren dak en deurwn met scharnieren aan de voorkant volgens mij
+1
Fendt926Driver
Quote @albert-fendt:
de SL heb je ook nog
die staat ook genoemd na de s serie
albert-fendt
@Fendt926Driver oeps verkeerd gelezen, dan klopt je verhaal helemaal
Arrie94
Volgens de boeken 120 DIN en 130 SAE (of andersom), alles had 4wd, dus SA, behalve in '74, toen is er 1 2wd gemaakt.
appie1967
@Fendttrisixfan zoals @arrie94 het verteld is het 120DIN en 130SAE staat het ook op de folder ,en ja als die niet kloppen waar blijven we dan foto,s op folder,s is soms wat twijfelachtig
Fendttrisixfan
@appie1967

had al gezien dat hij idd gelijk heeft, dacht dat het zo was omdat een 611s 105pk heeft en een 614s 135pk, maar de 612s is dus een buitenbeentje
appie1967
@Fendttrisixfannou de 610 is nog erger eerst 85pk later met de uitlaat naast de motorkap en dus 226 motor 90pk daar kun je dus helemaal geen pijl op trekken
Arrie94
@appie1967 @Fendttrisixfan De mijne is helemaal een buitenbeentje, afgelopen week ben ik er achter gekomen dat er een kale TD228 in ligt, dus zeer waarschijnlijk ook een zwaardere krukas en alle extra's van een turbomotor.

Klopt het dat die kwa bouw tussen de TD226 en TD226-2 ligt? Omdat hij ook in de eerste 615's lag...? De nummers komen exact overeen met die van een Renault 145-14, maar zo'n 615 heb ik nog niet kunnen natrekken...
appie1967
@Arrie94voor zo ver ik weet zit er in de krukas geen verschil tussen 226 en 228 de zuigers zou wel kunnen een 228 is een industriemotor die zijn vaak wel zwaarder gebouwd ik heb wel gegevens zal het wel even opzoeken vanavond
Arrie94
@appie1967 Oke is goed, ben benieuwd
appie1967
@Arrie94 voor zover ik het kan zien zit er inderdaad geen verschil in de technische gegevens maar stop de 226 bij 135pk in de 228 bij 150 in die tijd het team up en down had toen ze nog renault reden ook 228 die zeiden ook al dat er eigenlijk geen verschil was dus kan er best verschil zitten in de legering van de zuigers dat vind je zo nergens ben ik bang voor
Arrie94
@appie1967 Oke bedankt, dan weet ik dat, en ook met onderdelen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
14