Loonwerkers weer in negatief daglicht

Kreeg deze link van een bekende.
Er is weer een piepo die de loonwerkers afkraakt op niet realistische zaken.
En nota bene de eikel die het allemaal ff denkt te meleden huurt zelf geregeld trekkers in.
lees de link maar even

Deel dit topic

Reacties

JD 8530
Wat een eikels beginnen gelijk te piepen. Wat een zeikstengels!
Siebenga
Ze hebben 100% gelijk!
fendtvario930
Wa een stom gezeik over de tractoren dat moet de aannemer toch zelf weten die mensen gingen in het transport
WouterVerhoef
Ze hebben in de bouw zeker weer geen reed te doen dat zulke mensen daar weer over beginnen te zeuren.
Fendt615LSA
Deels hebben ze gelijk....

een trekker is gemaak om op het land tewerken en niet om er een dumper achter te hangen...
Loonwerker_Erwin
Ja maarja de regels zijn nou eenmaal niet anders, dus iedereen doet iets wat mag
Loonwerker_Erwin
Transportbedrijven zijn vrij om ook trekkers aan te schaffen als ze het oneerlijk vinden
JD 8530
Nou lekker goedkoop toch? dan motten die chauffeurs maar een trekkerrijbewijs halen dan is het heel simpel opgelost
Siebenga
Dat is toch de reinste ONZIN... oneerlijke concurentie KLAAR! Snel rijbewijs en nummerbord op de trekkers en we zijn er meteen van af
Koe
Daarom mag de transportsector daar wel over klagen... Ik kan het me goed voorstellen dat vrachtwagenchauffeurs hier pist over zijn
Loonwerker_Erwin
Nou siebenga denk niet dat het zo makkelijk ligt anders zat die zooi dr al 10 jaar op 😉
JD 8530
He mar ze denken toch dat er een TEKORT aan chauffeurs gaat komen?
Siebenga
Ik kan ook zo een trekker kopen met een dolly en er een koeltrailer achter hangen... Jaag ik ook overal naar toe! Het gaat er om dat je kilometerprijs met truck een keer zo hoog is als trekker met carier! Trekkers horen niet op het verharde!.. Er gaat een tekort aan chauffeurs komen omdat een beroeps chauffeur vanaf 1 april nog maar 48 uur mag werken... loonwerk kan zo weken 90 uur maken
WouterVerhoef
En bovendien die vrachtwagens doen tegenwoordig ook niks meer in de bouw als je ziet wat voor natte zooi je af en toe tegenkomt, dan staan de chauffeurs weer te wachten op een trekker die langs komt 😉
GROENEDEERE
@siebenga wat is er oneerlijk aan? behalve dat de trekker chauffeur geen opleiding hoeft te volgen?
veel goedkoper is een trkker ook niet dan een vrachtwagen
kemper
En daarnaast... een transport bedrijf kan zelf ook trekker met kipper aanschaffen!!
dakje
Kopen ze zelf toch ook een trekker, als hun vinden dat het goedkoper is snap niet dat ze een vrachtwagen kopen als dat zo duur is.
Er is niemand die zegt dat ze een vrachtwagen moeten kopen.
Siebenga
Dat is lulkoek kemper... dan ben je geen transport bedrijf meer maar een loonwerker
kemper
Hoezo siebje? wat maakt dat uit?...
jumpforjoy
Wat een gezeik: zo is er in België ook eens een mail / fax rondgestuurd naar transportbedrijven door FEBETRA omdat er een jongen van onder de 18 betrokken was in een ongeval. hij reedt een JD met dumper. juiste omstandigheden weet ik niet meer. nu is er sindsdien een rijbewijs G voor trekkers maar voor transport voor derden (loonwerk) heb je nog steeds rijbewijs CE voor vrachtwagens nodig. ook stond er in die brief dat het idd oneerlijke concurrentie is, allemaal juist als de heren grondwerkers niet allemaal zelf als eerste) trekkers zouden kopen voor hun grondtransport.

btw: een trekker mag in België maar 40 afwijking = /- 45. alles wat sneller kan is eigenlijk vrachtwagen, met dus ook andere regels. dit alles omdat die wetten in jaren niet meer zijn aangepast aan de huidige omstandigheden / trekkermodellen.
Siebenga
@Groendeere
Minimaal 19 jaar met chauffeursdiploma op zak + hoger loon + hogere afschrijving van machine + Witte Diesel + Verzekering / APK / wegenbelastig..
jd7710
Trekkers horen niet op het verharde? tjah je moet zelf weten wat je zegt maar dit slaat echt nergens op! @ siebenga
WouterVerhoef
Vond ik nou ook al.
Siebenga
Oke dan vind ik dat alle bedrijven in nederland maar polen naar nederland moeten halen... jullie zijn allemaal toch veel te duur...
kemper
Nou moet je kijken hoeveel polen er al in nederland lopen dus dat gebeurd al...
Siebenga
Snappen jullie nou niet dat de 2 belangrijkste sectoren elkaar zo kapot gaan maken? Polen komen kwa loon steeds dichter bij nederlanders dus dat voordeel is weg
John k
Tjee siebenga, slecht geslapen vannacht? of zit iets anders je dwars..............?
GROENEDEERE
@sieb over hogere aanschaffing ben ik het niet eens. een gemiddelde trekker die je in het werk ziet met een goede beco kost in aanschaf bijna evenveel en soms wel duurder dan een vrachtwaggel.
jij begint net over een dlooy achter de trekker hangen en een trailer erop. daarmee wijk je ook af van de feiten. het gaat wel voornamelijk over grondtransport.
En er zijn veel heel veel transport bedrijven die een trekker combinatie hebben
dombras
Ze hebben wel gelijk met de regels maar dat van de prijs daar kan de loonwerker niks aan doen (ookal hoop ik dat het nog even zo blijft met die regels)
jd7710
Ik snap je opmerking over dat polen niet echt.... leg me dat us even uit !
jumpforjoy
Oneerlijk in België is.

trekker vs. vrachtwagen
rode vs. witte diesel
geen vs. wel eurovignet
keuringen (APK), wegentaks, verzekering,
tegenwoordig AD-Blue in de vrachtwagens, al begint dat ook al bij trekkers.

het scheelt hem toch wel wat per kilometer hoor.

maar de enigsten die hier baat bij hebben zijn de mannen van Financiën, de staat dus, want die gaan de trekkers weer meer belasten, maar geen voordelen voor vrachtwagens maken hoor
Siebenga
Jah dat de meesten hier als een kip zonder kop lopen te praten! En ja chauffeursdiploma he! Als trekkers straks de snelweg op mogen moet er rap wat gebeuren
fendt-412
Als consument/ondernemer wil je je zaakjes toch zo goedkoop mogelijk geregeld hebben?

Een boer is ook agrarisch ondernemer geworden, kunnen die transportbedrijven zich ook wel aan gaan passen. Kunnen toch een trekker kopen als dat goedkoper is voor de kortere afstanden? ik hou ze niet tegen.

En er rijden hier trouwens al zat polen in het rond, in duitsland is het nog erger. Nederlanders willen het werk over het algemeen niet meer doen, en die polen willen wel kilometers vreten. Doe je niets tegen. Neem aan dat jij niet 100euro voor een vracht meer gaat dokken omdat er een nederlanders voor komt rijden omdat hij meer per km wil hebben. Als die polen teveel gaan verdienen komen er wel mensen nog verder uit het oosten, oekrainers ofzo.
t6010plus
Koek lul lul koek!!!
kemper
Nou siebje als je het allemaal zo erg vind... ga er dan maar wat aan doen...
WouterVerhoef
Nogmaals die transportbedrijven kunnen zelf ook trekkers kopen als ze menen dat dat goedkoper is, maar dat doen ze ook niet.

Vind dit gezeik nergens op slaan.
GROENEDEERE
@sieb hoe kom je er nu weer bij dat de trekkers op de snelweg komen. kan een ding wel stellen als het gaat gebeuren dat zul jij er ook gretig gebruik van maken ongeacht het tegengas je hier geeft
Siebenga
Een trekker kan naast het dumperen ook ploegen... Een truck niet 😉 Tuurlijk is het slimmer om met een trekker te gaan rijden als dat goedkoper is.. Maar zo maken wij elkaar ALLEMAAL kapot.. Helemaal nu straks in april die 48 urige werkweek ingevoerd wordt in de transport sector! Kan je beter over B wegen 100 uur in de week rijden dan die lullige 48 uur met een truck!

@ wouter!
Je bent een transport bedrijf! Dan ga je niet over op trekkers met dumpers omdat dat een hele andere regel/wet geving is.. Als je hart bij een transport bedrijf ligt ga je niet over op trekkers

Ik geloof niet dat we hier uit gaan komen. Ik kan er namelijk ook niet op wachten dat er een APK en Rijbewijs 18 ingevoerd wordt bij trekkers! Dit kan gewoon niet langer zo
jumpforjoy
Siebenga heeft gelijk, maar daarom hoef je niet minder van trekkers gaan te houden. alleen hoeven ze der zo geen drama van te maken.

@GROENEDEERE:

stel dat de aanschaf evenveel kost, dan vervoer je met trekker en dumper meer dan een standaard 6x6 vrachtwagen (geen opleggeraanhanger) ,dus meer verdienen met trekker. = oneerlijke concurrentie, hoe je het ook draait of keert
kemper
Maar siebje jij vergeet wel een aantal dingen... zo lopen de dumpert op kortere afstanden en in moeilijkere omstandigheden waar een vrachtwagen niks te zoeken heeft of zelfs helemaal niet kan komen!
John k
Ja sieb, en als jij 50+ bent wil je nog meer dan 100 uur/week maken?
GROENEDEERE
@sieb ben jij ook loonwerker? je wilt toch ook aan het werk blijven?
RobDeutz104
Ben een echte trekkerman, maar vind het geen Gezeik, als je ze tegenwoordig zite rijden met die 3 assers, met meer dan 60 ton per combinatie, dus een overbelading waar je u tegen zegt, en als je dat doet met je vrachtwagen, en je wordt aangehouden, dan is dat een economisch delict, en zijn de boetes erg hoog! alleen vind ik dat het probleem nog steeds wordt veroorzaakt door de regering, want die doet er niks aan, maar eigenlijk is het te gek voor worden dat ze het allemaal maar op zijn beloop laten, en je kan ook wel zeggen dat ze dan zelf ook trekkers moeten kopen, maar dat vind ik zo'n makkelijk antwoord!
jd7710
Ik snap siebje ook wel een beetje.... vrachtwagen chauffeurs moeten overal aan voldoen. en loonwerkers die kunnen met bijna al het matriaal zo de weg op knalle... 48 uur? haha loonwerkers die kunnen zo 80 a 90 uur per week maken. en ze zijn meestal veel goedkoper gewoon oneerlijke concurrentie !
GROENEDEERE
Ijk over die 3 assers zeg ik ook het gaat soms even te ver. Maar het zijn veelal transport bedrijven die met zulke combinaties rijden. bijvoorbeeld oskam uit moordrecht
of loon op zand zo zijn er meerdere
Siebenga
Kemper daar maken ze zich niet druk om... het gaat over de weg gedeeltes
kemper
Ja tuurlijk dat van overbelading enzo dat mag niet en is oneerlijk makkelijk zat...
RobDeutz104
Soms met 3 assers gewoon 100 % overbelading per as op de weg!
Siebenga
Nou worden we het toch nog eens! transport bedrijven worden echt niet kwaad op bedrijven met trekkers die het grootste gedeelte in het land rijden... Ze worden vooral dwars geboomd door de bedrijven met carriers die van alles en nog wat 100den kilometers vervoer! Een truck heeft niks op het land te zoeken en kan er niet uit de voeten! Een trekker is niet echt een weg voertuig maar kan er goed uit de voeten!
kemper
Nja maar toch blijft het zo dat transportbedrijf zelf ook trekker met carrier aan kan schaffen... je moet soms ook beetje slim zijn in plaats van maar lopen klagen
jumpforjoy
Kmoet zeggen dat ze bij julie strenger zijn op gebied van overbelading, maar trekkerrijbewijs is er al enkele jaren in Belgie en APK nog veel langer.

denk dat het ook wel eens nodig is bij jullie
RobDeutz104
Net wat je zegt! als het nu transport is met een trekker, waarbij de lading uit het land, of in het land moet getransporteerd worden, waar je met een vrachtwagen niet kan komen, dan heb ik er vrede mee, maar als er bijv puinkorrel bij de breker wordt geladen, en op een depo, of een weg wordt gestort, wat met een vrachtwagen net zo best gaat, dan is het echt te gek!
Siebenga
Ik weet het wel zeker! Het gaat nergens over hier in nederland en ik snap niet waar de minister nou zo moeilijk over doet... Onze minister heeft het momenteel wat moeilijker met kilometerheffing enzo
RobDeutz104
Kemper, ik vind dat zo'n makkelijk antwoord! als een ander in te hard rijd, hoef jij het toch ook niet te doen, om maar een voorbeeld te geven!
jumpforjoy
@siebenga:

daar zijn we in Belgie gelukkig nog even van af.
Siebenga
Het gaat hier wel veranderen... Maar ik heb zo'n idee dat het weer een halve maatregel gaat worden zoals zo vaak in nederland
guy
Dat trekkers worden ingezet voor dat werk, volledig mee eens... Wij doen thuis ook transport, je hangt vast met armen en voeten, regels, regels, en nog eens regels.
jumpforjoy
Ja en al die regeltjes alleen maar om de staatskas te spijzen. wie weet wat al dat gedoe weer gaat kosten
willemjan
Wat een gezeur...
als er even geen werk voor hun is beginnen ze te meteen te piepen, laaten ze zelf trekkers+dumpers kopen zodat hun ook weer mee mogen doen. natuurlijk wel voor een scherpe prijs!!!!!
guy
Dat lost het probleem niet op, want het is echt een probleem...
jumpforjoy
Dan is er weer meer concurrentie en moet het uurloon van zo een trekker omlaag en verdienen de loonwerkers weer niets meer en gaan die weer zeuren 😃, zo blijf je bezig
JD-6830
Ik vind t maar jaloers gezeur.
jumpforjoy
Ja iedereen wil MEER MEER MEER. maar als iedereen evenveel wil werkt het ook niet, das een mooie gedachte, maar in het echt wil het niet. Marx dacht dat ook toen hij het communisme ontdekte
guy
Jaja jaloers gezeur, iedereen gelijk voor de wet, tis oneerlijke concurrentie. Je hebt het aan dat soort dingen te danken dat ja vanaf 16 een rijbewijs moet gaan halen voor de trekker, anders was er nooit sprake van!
knetterbiele
Neulerieje
hermanjohndeere
Ik moet wel zeggen dat ik het compleet eens ben met siebenga. kijk maar naar de tachograaf, die hebben trekkers niet. het zou ook bijna onmogelijk zijn, maar dat scheelt al ongeloofelijk veel in de prijs
knetterbiele
Dan wot iej toch trekkershaufeur
Siebenga
Egoisme! Maarja ze vergeten even dat ook zonder de transport sector nog alles stil staat! Dan denken ze misschien no farmers no food maar de transport sector is minstens zo belangrijk anders kan je al die producten zelf opvreten
guy
Dat ze eens al dezelfde regels van de transporteurs invoeren bij loonwerkers?? de helft valt er al van tussen....
husky
Tja je wel een beetje gelijk siebenga,maar het is natuurlijk wel een uitkomst voor een hoop loonwerkers om het personeel aan het werk te houden in de wintermaanden...
guy
Farmers moeten op een boerderij werken siebren, niet op de weg...
jumpforjoy
@hermanjohndeere

en het risico om een overtreding te begaan
Siebenga
Boven een bepaald gewicht/snelheid gewoon zelfde regels als transportsector invoeren op de weg! Zijn we in 1 klap van dit gezeur af
guy
Kost je 500 euro per min dat je teveel rijd!!! zelf al mee gemaakt!!
guy
Volledig mee eens siebren!!!!!!
fendtinterfan
Ik vind wel dat als je echt vervoer gaat doen met dieplader ofzo, moet je wel een vrachtwagen met oplegger rijbewijs hebben hoor!
jumpforjoy
Ja dat van die snelheid heb ik al gezegd: maar hier is geen enkele flik (politie, wout, ..) die wat zegt, want ze weten der zelf nx van
guy
Ze weten zelf niks over het tractorrijbewijs....
JD-6830
Maar wat willen ze nou dan.. dat zij minder regels krijgen? want dat gebeurt toch niet, de trekkerbestuurder zou eerder meer regels krijgen.
Siebenga
Dat willen ze ook! Gewoon zelfde regels!
jumpforjoy
Wie guy? de flikken idd.

kheb een kameraad die zegt dat ie al 3 keer is tegengehouden voor trekker rijbewijs. in de zomer rij ik tachtig kilometer samen met vrienden met een hele karaveena? komen de flikken tegen en doen ons nog niet eens stoppen
guy
Neen dat niet, gewoon zoals siebren zegt, wie niks met landbouw te maken heeft dezelfde regels als vrachtwagens
KHD Deutz-Fahr
Ik heb geen trek in een nummerbord, ik wil gewoon met 50 ton de weg op, zonder nummerbord.
Trekkers zijn soms beter geschikt voor vervoer naar bouwplaatsen, ze kunnen nu eenmaal van de weg zo de bagger in.

Zie niet in wat ze hier moeilijk doen, als je met een vrachtwagen niet kan concurreren, koop dan ook trekkers met dumpers, probleem opgelost.
eddie
Vind ik nie maar goed daar zijn de meningen over verdeelt blijkbaar
guy
Ze doen enkel mannen stoppen die vervoer doen voor derden, daarom hebben ze zo'n zogezegd rijbewijs ingevoerd. Als ze mij doen stoppen mogen ze mij in den bak steken, ie zit toch vol! belgie draait toch al zo vierkant
jumpforjoy
Idd: dumperen = transport, ploegen of zaaimachine, ... is landbouw
guy
@ KHD makkelijk gezegd als gedaan als het een crisis is he...........
jumpforjoy
Ja ze moeten zelfs naar nederland voor gevangenissen, heb in P-magazine artikel over gelezen: kost gewoon weer hopen geld en nutteloze tijd
RobDeutz104
KHD, omdat mensen dan de wet overtreden, vind jij dat anderen dat ook maar moeten doen!
jumpforjoy
Als het opbrengt lukt het allemaal guy
jumpforjoy
Der is een wet, dus ze overtreden die niet. dat is het probleem
KHD Deutz-Fahr
Dan krijg je allemaal van die regels, en controles om te bepalen, of je agrarisch, of voor de bouw bezig bent. Niemand zit daar op te wachten.
guy
Oh, daar is nog geen oplossing voor.. hopelijk word er eens iets gedaan tegen die trekkers met hun dumpers, wij vergaan achter de regels, belastingen, vergunningen, en die tractoren hebben niks nodig! rijden op rode diesel, hoeven maar 1x naar de keuring enz...
jumpforjoy
Toch wel, die met de vrachtwagens, dan zeuren ze niet meer
eppie
Beetje flauw gelul allemaal welke loonwerker maakt er nou 80uur in de bouw per week ik ken ze niet!!!trekker goedkoper valt ook wel mee rode diesel is miss wel goedkoper maar een trekker verbruikt weer bijna het dubbele als een vrachtwaggel!!! banden van een trekker branden er 2keer zo snel af en zijn zeker 2 keer zo duur en als je dezelfde kuubs mee wilt nemen kom je aan een investering die duurder is als een vrachtwagen!! dus zik zie niet veel in die valse concurentie!!
guy
@ KHD, als boer heb je niks te zoekn op een bouwwerf, dus ik zie daar gene problemen in
jumpforjoy
We rijden thuis ook met dumper hoor, maar profiteren zolang het kan
KHD Deutz-Fahr
Welke wet overtreden, rob? Overheid schiet zelf tekort, er word geen wet overtreden.
jumpforjoy
Als er een wet voor was zou niemand met dumper rijden
guy
Je mag eens komen luistern naar wat wij allemaal nodig hebben om goederen over de weg te transporteren, ge zult op uw gat vallen
eppie
En een goede loonwerker heeft ook gewoon zijn transport vergunningen, wij tenminste wel! maar ik ben opzich ook wel voorstander van rijbewijs en kenteken dan haal je de beunhazen er wel uit
eppie
Zoals wat dan guy??
guy
Die kan je toch op je 1 hand tellen, een loonwerker met een vergunning voor vervoer
Siebenga
Makkelijker gezegd dan gedaan... Wat moet er op die trekker met dumper zitten dan als die transport bedrijven dat aanschaffen... Chauffeurs zijn chauffeurs die willen niet trekker rijden... en al willen ze het wel ze hebben papieren, diploma's voor trucks.. Worden dure uurloontjes dan en kunnen ze nog niet concureren met die andere snuiters
RobDeutz104
De overheid schiet zeker te kort ja, zijn we het daar over eens, maar als je ziet wat er voor tonnages gereden wordt met 3 asseers, met een asbelasting waar je u tegen zegt, dan over treed je wel de wet, want als je je aan de wet gaat houden, neem je veel ste weinig mee!
KHD Deutz-Fahr
Slaat allemaal nergens op, loonwerkers vullen de gaten met werk op de bouwplaats.

Veel boeren jongens, zoals ik beunen ook bij, met tuintjes leeg halen, en puin ophalen, dan word ik straks ook aan de kant gezet. En veel jonge ondernemers beginnen met zulke klusjes. Dat moet mogelijk blijven.
jumpforjoy
Ze zijn weer wat strenger op lading vastmaken.

onder bouwstenen bevoorbeeld moet een rubberen mat en vastgeriemd ook al staan ze in een bak. en nog zo wel dingen.
waarom rijden er eigenlijk nog van die vrachtwagenonderstellen rond in Belgie als aanhanger.
eppie
Tja dan moeten ze daar maar op gaan controleren, er zijn net zoveel voordelen als nadelen te noemen om met een trekker te transporten
guy
Vergunning voor vervoer ( meer dan 20 000 euro voor inschrijving op 1e voortuig), belastingen, taxen, ieder jaar ene enorme strenge keuring, verplichte bijscholingen, vast hangen aan de tachograaf met torenhoge boets bij overtreding enz....
bert8210
Gaat toch allemaal beetje te ver, hier zie je al trekkers met stortbeton rondrijden, als het echt nat is geraken ze niet verder dan vrachtwagens en het meeste zitten ze toch op de weg. Ben zeker niet groen maar wat met het milieu, de boeren maar inspanningen leveren voor een groener milieu en dan beginnen ze in de bouw zo, halleluja
eppie
Nou ik weet wel zeker dat ik als loonwerker dezelfde uren maak als vrachtwagenchauffeur dat mijn loon beter is
Siebenga
60 kilometer met een trekker met carrier rijden of 60 kilometer met een truck! Wat denk jij dat duurder is?
eppie
Met een trekker is duurder
jumpforjoy
3 asser mag in belgie 27 ton meehebben dacht ik.

MTM van de combi 42 ton? en in nederland
Siebenga
Waarom rijden er nog carriers? Denk je dat een loonwerker geld bij legt?
claasenfendtfan
Wat zou jou vader als veehouder willen dan met eventueel mesttransport?
Als een trekker per kilometer de helft kost. Je bent dan toch niet gek om een transportbedrijf met vrachtwagens te bellen als iemand anders het goedkoper kan.
Zo zit de markt inelkaar, goedkoopsten overleven. En dat de transportbedrijven het momenteel lastig hebben door crisis kan ik je helemaal gelijk in geven.
KHD Deutz-Fahr
Hebben die truckers niet gewoon veel te veel regels? Laat ze daar maar eens wat aan doen!
guy
Binnen een beetje zie je tractoren met frigo opleggers rijden, waar eindigt da?
eppie
Die vergunningen in belgie zijn misschien anders dan hier in nederland maar hier ben je geen 20000 euro kwijt
RobDeutz104
Ken iemand, rijd altijd met 3 assers, maar heeft nu toch een 8x8 daf gekocht!
jumpforjoy
@ eppie rij jij dan trekker en vrachtwagen zodat je de kosten zelf kent?
Siebenga
Zal het nog sterker vertellen KHD... truck mag straks maximaal 48 uur werken in de week... En moet elk jaar verplicht 35 uur bijscholen om de papieren te mogen houden
eppie
Omdat die cariers ook in de landbouw worden gebruikt en de loonwerker er het hele jaar werk voor willen hebben gaan ze er ook mee de bouw in!!
guy
Chauffeurs hebben tevele regels idd, mijn schoonbroer is ermee gestopt, was het beu met al die regels!! hele dagen zitten rekenen om toch maar niet te lang te rijden
eppie
Heb bij een bedrijf gewerkt dat ze bijde had ja
GROENEDEERE
@sieb eb reken maar dat ze eroverheen gaan.
guy
En wie betaalt al die bijscholingen? de bazen weer
Siebenga
Snap het punt van jullie loonwerkers wel... Alleen we maken elkaar zo helemaal kapot! Hoe voel jij je morgen als je baas je aan de kant zet voor een pool die goedkoper is per uur
jumpforjoy
Dus die hebben toch ook van die trekkers geprofiteert dan, anders reden ze enkel vrachtwagen.
eppie
Die 35 uur bijscholing is volgens mij in 5jaar of heb ik dat helemaal mis
guy
Binnen een paar jaar gaan wij naar polen gana werken.. zij maar gerust
KHD Deutz-Fahr
Omdat de truckers te veel regels hebben, moet de loonwerker er aan geloven. Zo krom heb ik ze lange tijd niet meer gezien.
claasenfendtfan
In dat geval zwaar kloten. Maar wat wil je er aan doen? grenzen dichtgooien?
Als consument wil je toch een zo goedkoop mogelijk product.
Denk dat de oplossing ver te zoeken is.
guy
35 u bijscholing is ieder jaar, in belgie
Siebenga
Sorry ep! inderdaad!
eppie
Nee in de landbouw kun je nou eenmaal niet zonder trekkers
jumpforjoy
Wij naar polen? nergens nog, veels te duur zijn we en we willen niet meer werken hier in het westen
GROENEDEERE
@sieb voor een goedkope pool zijn we bij ons niet bang. allen bij ons krijgen een opleiding machinist of loonwerker. VCA. en de baas zit op school voor beroeps goederen vervoer
guy
De lasten liggen veel te hoog
eppie
Als het echt op transporten aankomt en dan moet je ook naar de kuubs kijken hoeveel ze meenemen dan kunnen trekkers gewoon niet tegen vrachtwagens aan
jumpforjoy
Even tussendoor guy:

kben medisch technieker in ziekenhuis. wij halen soms nederlanders binnen om de klusjes op te knappen die we niet gedaan krijgen
interman
Ach jongens, komt tijd komt verandering, vroeger was in elk dorp ook een kruidenier, bakken, schoenmaker etc.
de een zijn dood is het ander zijn brood.
guy
Ja, tis ver gekomen zeg ik
jumpforjoy
Vrachtwagen met oplegger neemt meer mee ja, maar gewone vrachtwagen niet hoor.
eppie
Guy: ik ken de regels in belgie natuurlijk niet maar hier in nederland denk ik echt dat het zo zit!!
KHD Deutz-Fahr
Er staat duidelijk in het bericht, vaak kosten vrachtwagens veel meer omdat ze simpel weg het bouwterrein zonder rij platen niet op kunnen. Vind iemand het dan gek, dat er zoveel trekkers rond rijden?
jumpforjoy
En die oplegger graakt niet door de prut, al neemt die meer mee, dusja, heb je nog een trekker nodig
KHD Deutz-Fahr
@jumpforjoy
Nederlanders naar Belgie, andersom gebeurt het ook, in ons dorp hebben belgen het riool gereviseerd. Niet negatief bedoelt.
jumpforjoy
Wel geslaagde topic, vlug enkele pagina's vol
eppie
Een gewone vrachtwagen neemt altijd wel 20kuub mee! je moet al wel een carrier hebben wil je hetzelfde meenemen moet je zien wat zo'n ding in aanschaf kost veel meer als een vrachtwagen
jumpforjoy
Dan gaan we zo door KHD, das nog een leuke samenwerking 😃
tractorquintentje
Hier is 90procent van ons dorpje nederlandse bevolking 😛
jumpforjoy
20 kuub op gewone vrachtwagen?!? dan krijgt hij de bak niet omhoog. das iets van een 35 ton op een 6x6 fzo? gek man?
zwaar overladen hoor
jumpforjoy
Grensgeval dan tractorquintentje, maar nx mis mee hoor. das omdat de huizen hier goedkoper zijn
KHD Deutz-Fahr
Mijn broer word vaak verhuurd aan een bedrijf dat paardenbakken maakt. De helft van de tijd werken ze in Belgie. En dan vinden mensen het gek dat er zoveel files staan 😃.
jumpforjoy
Onze garagepoort is geinstaleerd door een nederlandse firma. hier in de buurt zit zelfs een nederlandse boer alsk me niet vergis? heeft gele platen met zwarte letters op de trekker, is dat niet om met trekker op de weg te mogen in Belgie?
eppie
Ik ga dan wel van een 8bij8 uit
TomH
Makkelijk zat de een zijn dood is de ander zijn brood.
jumpforjoy
Das nog zwaar genoeg, als dat op een oplegger ligt zit die vol
KHD Deutz-Fahr
Ja als het een Nederlandse trekker is, en die trekker rijd in Belgie of Duitsland, moet er een GV kenteken op, grens verkeer.
eppie
Volgens mij wel ja alleen de trekkers in de grensstreken hebben kenteken om de grens over te mogen
eppie
In nederland mag je 50ton wegen
superluc
Als ze vindden dat het zo goed gaat met tractoren dat ze er zelf dan een kopen
ipv te lopen zeiken
jumpforjoy
Wat gaat er in zo een dumper (joskin trans KTP 22/55) =22 ton =22:1,7 (ton per kuub)=13 kuub en een vrachtwagen 8x8 zal niet veel meer zijn
jumpforjoy
Kdenk dat we er uit zijn, was een leuke discussie. tot morgen jongens 😉
eppie
Nou hier nemen de meeste vrachtwagen toch wel bijna 20kuub mee en de trekkers met dumper tussen de 10 en 14 kuub
eppie
Oke tot de volgende keer!!
Emiel
Dit zeg ik ook al een poosje, dat trekkers oorspronkelijk agrarisch zijn en er tegenwoordig maar vreemde dingen achter worden gehangen. je kon dr op wachten dat er zo'n uitspatting zou komen. Ik geef ze gelijk, maar ze moeten niet louter de overheid het op laten lossen. Net als in het artikel wordt gezegt mogen ze zelf ook trekkers inzetten, zoek zulk soort alternatieven dan ook aub.
Siebenga
Goede uitlating vind ik Emiel! Jij brengt het al heel anders maar je weet wel waar je over praat! Ik vind gewoon dat er snel wat aan de regelgeving moet gebeuren
Emiel
Dank je sieb.
ik geloof trouwens wel dat we moeten oppassen met onze transporteurs want op de lange afstand wil je niet van trekkers afhankelijk zijn.
ik bekijk het ook, tot morgen
interRick
Wat regelgeving ben ik het wel met je eens siebenga. is te zot voor woorden dat iemand van 16 jaar legaal met 50 ton over de weg mag, ook al denken mensen van 16 dat ze goed kunnen rijden....

mijn mening is dat het geen oneerlijke concurentie is, iedereen heeft de keuze om met trekkers of vrachtwagens te rijden.

voor transportondernemers is de stap naar een trekker makkelijker dan voor loonwerkers de stap naar de vrachtwagens.
RooieRood
@ Siebenga, zelf zeker geen bedrijf thuis? Oneerlijke concurrentie? Er is niemand die de transport sector verbied om een trekkercombinatie te kopen hoor. Nee dat kan niet volgens jouw? want daar ligt hun hart niet... Nou dat is dan heel jammer voor die chauffeurs, ze hebben geen keuze. Of opdonderen of op de trekker. willen ze dat niet? dan bel je toch wat jongens tussen de 16-20 jaar!, -> plenty voordelen, goedkoop int uur, niet moeilijk doen over wat extra uren, en zelfs als ze met een oud schip de weg op moeten zijn ze al tevreden. Maar nee hoor Siebenga wil graag regelverzwaring.. Mischien kun je beter is solliciteren in Den Haag, daar zoeken ze nog wel is mensen die op de zelfde manier denken als jouw. Ondernemend Nederland zit in ieder geval niet op jouw te wachten, daar moet nog gewoon wat verdient worden door hard te werken. en met allerlei regeltjes, zoals jij die graag wilt, wordt dat er alleen maar moeilijker op.
Siebenga
tractorfan.nl/topic/6803/
Ik zit precies tussen de transport sector en de agrarische sector in... Misschien ben ik wat dat betreft wel breder georienteerd dan jij rooierod 😄 Ik vind het gewoon niet kunnen precies zoals die transport ondernemer zegt.. Het jaagt en doet maar.. enige kosten die een trekker met dumper heeft is gasolie afschrijving en uurloon. Truck betaald: Afschrijving wegenbelasting, verzekering (gediplomeerd?) personeel, Uren verantwoording, 48 uur, Tachschijf, witte diesel! Als dat meer naar elkaar toe getrokken wordt ben ik tevreden!
RooieRood
Tuurlijk heb jij er meer kijk op Siebenga, ik ben immers ook maar een dom keuterboertje.. Maar die transport sector interreseert die veiligheid en andere dingen ook geen flikker, zeer waarschijnlijk hadden ze ook liever geen toestanden gehad met rijtijden en tachografen, maar dat is hun nou eenmaal opgelegd. Jammer dan, ze kunnen altijd nog wat anders gaan doen. Ze moeten dan vervolgens niet andere sectoren zwart gaan maken omdat hun niet kunnen concurreren.
stuifzand
Wie deze topic ook maar heeft opgestart en er zo op reageerd als Siebinga heeft het verhaal niet goed gelezen. Het gaat hier niet om landbouw voertuigen maar om transport welke ook onder de transportsector vallen en dat zijn vrachtauto`s die door agrarische loonberijven worden ingezet. De loonbedrijven berekenen andere kosten dan een transportbedrijf en zij vinden dit oneerlijke concurentie.
Dat is het verhaal en wij als LMB en Loonbedrijf hebben hier dagelijks mee te maken.
Deze onozele topic dan ook zo snel mogelijk verwijderen.
Siebenga
Wat anders gaan doen... Egoist ben je dan dat zeker.. Maarja we zijn nederlanders he.... ik zeg niet dat je keuterboertje bent maar de lui die hier als hardst roepen dat het onzin is zijn egoistisch en denken niet verder dan hun eigen haggie... Transport sector zit inderdaad niet op die regels te wachten nee maar zij MOETEN.. en in de agrarische sector kan je maar gewoon wat aanmodderen EN DAT doet de transportsector pijn. Dat gevoel snap ik dan ook heel goed

@ stuifzand
tractorfan.nl/topic/6803/

Wat zou jij er van vinden dat jij voor elke liter benzine een euro meer moet betalen dan de rest van nederland.. en nou niet stug zijn maar gewoon nadenken.. Dan voel jij je toch ook kut of niet dan? Nou zo voelt de transport sector zich over dit geheel
stuifzand
Dus je wilt ons omzeep helpen.Wij zetten ook vrachtauto s in
RooieRood
Tjah Nederlanders he, inderdaad en toevallig is het in nederland, en eigenlijk overal in de wereld zo. Wanneer je te duur bent val je er tussen uit. en wordt je werk overgenomen door een ander die het voor minder kan. zo werkt een economie. en dan kun je hoog of laag springen, en 1000 keer roepen dat je het zielig of oneerlijk vindt, thats how it works..
Siebenga
Sja.... Jij bent dan ook wss iemand die kenteken plicht en rijbewijs nergens voor nodig vind?
stuifzand
Zo is het RooieRood
Wij moeten inhuuren en dan is de transport zeer berijdwillig om aan onze eisen te voldoen.
Siebenga
Nouja in ieder geval vind ik dat er snel meer regels moeten komen voor trekkers op de weg.. Ik ga nu me nest in morgen vroeg dag
stuifzand
S. Nee wij houden ons aan de spelregels en wanneer je het verhaal goed leest ben je het met ons eens.
RooieRood
@ siebenga. In principe ben ik er niet voor nee, ik zie het alleen maar als een lastenverzwaring. Maar wat ik wel besef dat soms enige kunde van een trekkerchauffeur noodzakelijk is, en dat je dus niet iedereen zomaar ergens mee weg kan sturen.
shovel-joopie
Mensen kijk even bij het bericht dan kunnen jullie lezen van wat voor soort bedrijf het geklaag afkomstig is (onder reacties)
CaseCS130
Snap het punt wel dat Siebenga maakt. Op dit moment is er gewoon geen eerlijke concurrentie door het grote verschil in regelgeving tussen vrachtauto's en agrarisch materieel. Maar of de oplossing dan is om meer regelgeving in te voeren ben ik niet zo zeker van. Als er iets is waar dit land aan ten onder kan gaan is het wel door de bizarre overdaad aan regelgeving en controles die juist onze concurrentiepositie ten opzichte van omringende landen en de rest van de wereld verzwakt. Mijn voorstel zou in ieder geval zijn om het Europees aan te pakken zodat het speelveld gelijk blijft. En misschien betekent dat voor Nederland dan wel iets minder regels voor vrachtauto's en iets meer voor trekkers die zich tussen het vrachtverkeer mengen.
Siebenga
Amen
aalfredo
Niet zo drammen allemaal.
Voorbeeld
voor transport werk betaal je voor een drieasser(dumper) ongeveer 70 euro.
Voor dit bedrag heb je ook een 8x4ws.
Nemen allebei ongeveer evenveel mee.
geen probleem.
Aanschaf waarde zit ook niet veel verschil in.
Ongeveer 220.000euro.
Zo kun je nog wel effe doorgaan.
Voor elke klus kies je een passende machine.
Wat moet je nu met een vrachtwagen in het terrein????
Met een trekker van doetinchem naar amsterdam is ook niet echt verstandig??
Alles heeft zijn voor en nadelen.
Oplossing=Groot rijbewijs trekkers vanaf totaal gewicht 20ton(landbouw/wegenbouwmachines) belasting alle landbouw/wegenbouw machines tenzij het aantoonbaar is dat men met deze machines niet op de weg komen.
maartendankers
Zou een oplossing zijn. Er moet in iig een moeilijker trekker "rijbewijs" komen want dit is wel zo makkelijk.
Siebenga
Ik dram niet over trekkers op het terrein.. wel op carriers op de weg 😉 nouja kwaad kwaad.. ik kan me de woede van transportsector voorstellen... maar dat is echt niet van nu daar zitten ze al jaren mee
aalfredo
Een graafmachine werkt ook goedkoper dan 30 man aan de bats alls je bijv. 500m3 moet verscheppen. gewoon met de tijd mee gaan en iedereem een stap voor zijn.
Boerenjongen16
Dan moeten transport bedrijven ook maar eens trekkers aanschaffen ? Als ze toch zo zeure
janrus
Ik wist het wel geef mij maar trekkers met een dumper, die komen overal.
1455ihpowerzz
Stelletje eikels, hebben ze weer iets om over te zeiken, ook zelf een trekker en een kieper als het zo oneerlijk is...
Fendt916
Wat een gezeur krijg je dr van als het rustig wordt in de bouw sector tuurlijk is met een trekker transporten niet goedkoper ten 1ste aanschaf waarde van een trekker en dumper is veel hoger banden zijn veeel duurder gasolie loopt een trekker gewoon 1 op 1 manuren kan mischien wel iets goedkoper zijn maar dat haalt niet aan en nu zijn er bedrijven die voor niks gaan werken om werk te houden daarom krijg je dit soort geneuzel
lasser
Werk voor een hele grote aannemer in rotterdam en als je daar de trekkers met dumpers onder de trechters vandaan ziet komen ben ik blij dat mn vrouw en kinderen veilig in een huisje op de heide zitten vet overbeladen de meeste nemen ook zand mee op de dissel geen millieu kleppen op de dumper bij vrachtauto wel verplicht boete 400 eurie voor het met open kleppen rijden de radio staat veelal op stand 89 en dit dondert met 50 kilometer door de stad zonder tacho rooie peut geen diploma,s zonder euro 4 of 5 motoren grote delen van rotterdam zijn onbereikbaar voor vrachtwagens van 3 jaar oud omdat de uitlaatgas emissies niet voldoen tractoren met dumpers ook oude rijden daar wel (of hebben jullie ook een roetfilter)de halve bevolking van een stad haat boeren want zo worden deze geurilla strijders toch gezien acosiaal rij gedrag kijk kij eens met mn trekker straalt bij de meeste van hun gezicht dit is oneerlijke concurentie in alle opzichten apk keuring boete voor overbelading boete voor te veel uren boete voor verliezen van lading enz en bij de tractoren?
ford8630power
Ik snap je punt. Gebruik in het vervolg wel punten en komma's, dat maakt het stukken beter leesbaar. 😉 Maar de ene loonwerker is de andere niet, er zitten ook hele nette tussen die de spullen WEL goed voor elkaar hebben met kleppen ed.
HekmanCase
Zow ik ben bijna gestikt onder het lezen.. 😛

maar er zijn idd loonwerkers die met koppen rijden dat je denkt van, WOOW schaam je je niet kapot?
Tom VB
Toch kan ik met er wel iets bij voorstellen dat er zo gereageerd wordt vanuit de transport sector. witte diesel en een groot rijbewijs en een APK kosten nu eenmaal meer.
FiatGek
Maak je niet druk, het transport met trekkers word toch wel strenger. kijk maar naar het treker rijbewijs dat wordt verhoogt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
200
DEELNEMERS
50
WEERGAVES
5