Kreeg deze link van een bekende.
Er is weer een piepo die de loonwerkers afkraakt op niet realistische zaken.
En nota bene de eikel die het allemaal ff denkt te meleden huurt zelf geregeld trekkers in.
lees de link maar even
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
een trekker is gemaak om op het land tewerken en niet om er een dumper achter te hangen...
veel goedkoper is een trkker ook niet dan een vrachtwagen
Er is niemand die zegt dat ze een vrachtwagen moeten kopen.
btw: een trekker mag in België maar 40 afwijking = /- 45. alles wat sneller kan is eigenlijk vrachtwagen, met dus ook andere regels. dit alles omdat die wetten in jaren niet meer zijn aangepast aan de huidige omstandigheden / trekkermodellen.
Minimaal 19 jaar met chauffeursdiploma op zak + hoger loon + hogere afschrijving van machine + Witte Diesel + Verzekering / APK / wegenbelastig..
jij begint net over een dlooy achter de trekker hangen en een trailer erop. daarmee wijk je ook af van de feiten. het gaat wel voornamelijk over grondtransport.
En er zijn veel heel veel transport bedrijven die een trekker combinatie hebben
trekker vs. vrachtwagen
rode vs. witte diesel
geen vs. wel eurovignet
keuringen (APK), wegentaks, verzekering,
tegenwoordig AD-Blue in de vrachtwagens, al begint dat ook al bij trekkers.
het scheelt hem toch wel wat per kilometer hoor.
maar de enigsten die hier baat bij hebben zijn de mannen van Financiën, de staat dus, want die gaan de trekkers weer meer belasten, maar geen voordelen voor vrachtwagens maken hoor
Een boer is ook agrarisch ondernemer geworden, kunnen die transportbedrijven zich ook wel aan gaan passen. Kunnen toch een trekker kopen als dat goedkoper is voor de kortere afstanden? ik hou ze niet tegen.
En er rijden hier trouwens al zat polen in het rond, in duitsland is het nog erger. Nederlanders willen het werk over het algemeen niet meer doen, en die polen willen wel kilometers vreten. Doe je niets tegen. Neem aan dat jij niet 100euro voor een vracht meer gaat dokken omdat er een nederlanders voor komt rijden omdat hij meer per km wil hebben. Als die polen teveel gaan verdienen komen er wel mensen nog verder uit het oosten, oekrainers ofzo.
Vind dit gezeik nergens op slaan.
@ wouter!
Je bent een transport bedrijf! Dan ga je niet over op trekkers met dumpers omdat dat een hele andere regel/wet geving is.. Als je hart bij een transport bedrijf ligt ga je niet over op trekkers
Ik geloof niet dat we hier uit gaan komen. Ik kan er namelijk ook niet op wachten dat er een APK en Rijbewijs 18 ingevoerd wordt bij trekkers! Dit kan gewoon niet langer zo
@GROENEDEERE:
stel dat de aanschaf evenveel kost, dan vervoer je met trekker en dumper meer dan een standaard 6x6 vrachtwagen (geen opleggeraanhanger) ,dus meer verdienen met trekker. = oneerlijke concurrentie, hoe je het ook draait of keert
of loon op zand zo zijn er meerdere
denk dat het ook wel eens nodig is bij jullie
daar zijn we in Belgie gelukkig nog even van af.
als er even geen werk voor hun is beginnen ze te meteen te piepen, laaten ze zelf trekkers+dumpers kopen zodat hun ook weer mee mogen doen. natuurlijk wel voor een scherpe prijs!!!!!
en het risico om een overtreding te begaan
kheb een kameraad die zegt dat ie al 3 keer is tegengehouden voor trekker rijbewijs. in de zomer rij ik tachtig kilometer samen met vrienden met een hele karaveena? komen de flikken tegen en doen ons nog niet eens stoppen
Trekkers zijn soms beter geschikt voor vervoer naar bouwplaatsen, ze kunnen nu eenmaal van de weg zo de bagger in.
Zie niet in wat ze hier moeilijk doen, als je met een vrachtwagen niet kan concurreren, koop dan ook trekkers met dumpers, probleem opgelost.
Veel boeren jongens, zoals ik beunen ook bij, met tuintjes leeg halen, en puin ophalen, dan word ik straks ook aan de kant gezet. En veel jonge ondernemers beginnen met zulke klusjes. Dat moet mogelijk blijven.
onder bouwstenen bevoorbeeld moet een rubberen mat en vastgeriemd ook al staan ze in een bak. en nog zo wel dingen.
waarom rijden er eigenlijk nog van die vrachtwagenonderstellen rond in Belgie als aanhanger.
MTM van de combi 42 ton? en in nederland
Als een trekker per kilometer de helft kost. Je bent dan toch niet gek om een transportbedrijf met vrachtwagens te bellen als iemand anders het goedkoper kan.
Zo zit de markt inelkaar, goedkoopsten overleven. En dat de transportbedrijven het momenteel lastig hebben door crisis kan ik je helemaal gelijk in geven.
Als consument wil je toch een zo goedkoop mogelijk product.
Denk dat de oplossing ver te zoeken is.
kben medisch technieker in ziekenhuis. wij halen soms nederlanders binnen om de klusjes op te knappen die we niet gedaan krijgen
de een zijn dood is het ander zijn brood.
Nederlanders naar Belgie, andersom gebeurt het ook, in ons dorp hebben belgen het riool gereviseerd. Niet negatief bedoelt.
zwaar overladen hoor
ipv te lopen zeiken
ik geloof trouwens wel dat we moeten oppassen met onze transporteurs want op de lange afstand wil je niet van trekkers afhankelijk zijn.
ik bekijk het ook, tot morgen
mijn mening is dat het geen oneerlijke concurentie is, iedereen heeft de keuze om met trekkers of vrachtwagens te rijden.
voor transportondernemers is de stap naar een trekker makkelijker dan voor loonwerkers de stap naar de vrachtwagens.
Ik zit precies tussen de transport sector en de agrarische sector in... Misschien ben ik wat dat betreft wel breder georienteerd dan jij rooierod Ik vind het gewoon niet kunnen precies zoals die transport ondernemer zegt.. Het jaagt en doet maar.. enige kosten die een trekker met dumper heeft is gasolie afschrijving en uurloon. Truck betaald: Afschrijving wegenbelasting, verzekering (gediplomeerd?) personeel, Uren verantwoording, 48 uur, Tachschijf, witte diesel! Als dat meer naar elkaar toe getrokken wordt ben ik tevreden!
Dat is het verhaal en wij als LMB en Loonbedrijf hebben hier dagelijks mee te maken.
Deze onozele topic dan ook zo snel mogelijk verwijderen.
@ stuifzand
tractorfan.nl/topic/6803/
Wat zou jij er van vinden dat jij voor elke liter benzine een euro meer moet betalen dan de rest van nederland.. en nou niet stug zijn maar gewoon nadenken.. Dan voel jij je toch ook kut of niet dan? Nou zo voelt de transport sector zich over dit geheel
Wij moeten inhuuren en dan is de transport zeer berijdwillig om aan onze eisen te voldoen.
Voorbeeld
voor transport werk betaal je voor een drieasser(dumper) ongeveer 70 euro.
Voor dit bedrag heb je ook een 8x4ws.
Nemen allebei ongeveer evenveel mee.
geen probleem.
Aanschaf waarde zit ook niet veel verschil in.
Ongeveer 220.000euro.
Zo kun je nog wel effe doorgaan.
Voor elke klus kies je een passende machine.
Wat moet je nu met een vrachtwagen in het terrein????
Met een trekker van doetinchem naar amsterdam is ook niet echt verstandig??
Alles heeft zijn voor en nadelen.
Oplossing=Groot rijbewijs trekkers vanaf totaal gewicht 20ton(landbouw/wegenbouwmachines) belasting alle landbouw/wegenbouw machines tenzij het aantoonbaar is dat men met deze machines niet op de weg komen.
maar er zijn idd loonwerkers die met koppen rijden dat je denkt van, WOOW schaam je je niet kapot?