Illustratie van:

Fendt 514 C - voorasvering

Sinds kort heb ik een nieuwe sensor van de voorasvering geplaatst en de voorasvering fucntioneerde weer naar behoren. maar sinds een paar dagen deed de voorasvering ineens raar, als ik de vering opzet, pompt hij zich helemaal naar boven, zakt terug een beetje en pompt zich dan weer omhoog, en dit continu (enkel tijdens het rijden) wanneer ik de vering afzet, dan trekt hij zich helemaal naar onder, gaat weer iets omhooh en trekt zich weer naar onder, ook continu en tijdens het rijden. dit is zeer vervelend om te rijden en vraagt enorm veel pk's van de tractor. iemand enige ervaring met dit probleeem of weet wat de oorzaak is? want eenmaal als je die voorasvering gewoon bent kan je niet meer zonder 😛

Deel dit topic

Reacties

MaxxuM4ever
Zijn je stikstofbollen nog goed? Dat oppompen klinkt een beetje als lekkage in het olie gedeelte van de voorasvering.
Dr Fendt
Al naar een landbouwmechanisatie bedrijf gebeld? of eventueel je dealer?

dit kan inderdaad zeer vervelend zijn 😛
MrTerror
Ja de voorasvering werkte nog prima, dus stikstofbollen lijken me nog in orde. ma na dat ik de vering uit gezet had, is het probleem begonnen. maar een olie lek moet ik eens nakijken dan. maar geen idee waar ik het moet gaan zoeken dan.
MrTerror
@Dr Fendt ja heb niet veel vertrouwen meer in die mechanisatie bedrijven, ze breken je tractor verder af dan dat ze hem maken. motor was gereviseerd na dat de class kapot is gegaan, 200uren laten pompt hij het water door de radiator stop uit (wat normaal niet mag na 200uren) bleek dat er een bus scheef inzat. hebbe ze de motor helemaal opengegooid, volledig gevlakt nieuwe bussen en pistons gestoken. krijg je da tractor terug => 1: lekt mazout aan de pomp, 2: voorasvering sensor kapot, 3: smeert niet meer op een tuimelaar van de uitlaatklep. dit zou toch niet mogen na een revisie? voor dit probleem op te lossen zou de carter eruit moeten de vooras, de motor moet aan een magneer gehangen en omgekeerd zodat ze dit probleem kunnen oplossen. dat is een operatie van 3 dagen zeiden ze, wil niet weten wat dit gaat kosten aan werkuren alleen al als je telt aan 50€ per uur
Dr Fendt
lijkt me gewoon een fout van de dealer, en zoiets behoort netjes opgelost te worden..
MaxxuM4ever
Heb je ook foto's van je trekker?
MrTerror
@Dr Fendt ja dat is het probleem net, ze willen het wel oplossen, maar dan wel op onze kosten...
MaxxuM4ever
Als je er niet redelijkerwijs uit kunt komen met je dealer zou ik vragen aan de importeur om te bemiddelen in deze kwestie. Wordt idd een dure grap als je hun fouten moet gaan vergoeden, snap ook wel dat je het vertrouwen dan een beetje kwijt bent in deze dealer.
DANOONTJE POWERR
Bij MF moet je de voorasvering calibreren op het hoogste en laagste punt.
Misschien dat dat bij jou ook moet gebeuren?
Dr Fendt
@DANOONTJE POWERR
volgens mij is dat niet nodig bij deze voorasvering. de voorasvering gaat bij het oppompen naar maximale stand, en zakt dan tijdens het rijden naar de juiste stand.
en bij mijn weten gaat deze op druk/tegendruk.
josje
Je kunt de vooras calibreren maar weet de code niet meer uit mijn hoofd. maar dat de pot meter uit zijn bereik raak lijkt het ook niet echt op

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 514 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
4