John Deere 1120 - hef doet het niet meer

De hef van mijn 1120 doet het niet meer.
Zo lang ik hem heb, 1,5 jaar, zakte de hef altijd tijdens het werk, lastig bij maaien en harken met een acrobat. Ook jankte het altijd bij de handel van de hydrauliek en wanneer de trekker warm was ging de pomp van takketakketak als de trekker stationair draaide. Nu had ik van de week net van een JD monteur geleerd dat ik de weerstandsregeling moest verstellen, omhoog dus, weerstandsregeling uit dus. En ja hoor, de hef bleef staan, eindelijk goed kunnen harken. Maar dat duurde maar 5 minuten, toen viel de hef naar beneden en bleef daar. Er zit een Hi-Lo op en die doet het nog wel. Dus pomp niet stuk? Maar pomp kleppert niet meer en gejank in hydrauliekschakelaar is ook weg. Dus pomp bleef daar altijd druk op geven? Wat kan er aan de hand zijn? Valt wel op dat ik nu probleem heb terwijl ik voor het eerst de weerstandsregeling heb gewijzigd. Ik heb er ook net nog 2 liter olie bij gedaan. Maar waar zit toch die pijlstok? En wie weet wat er nu aan de hand is?
WytzeN

Reacties

Zwagemer
De pijlstok zit onder de hefbediening bijna tegen de achterastrechter.
erik9831
Als de hef zakt met gewicht in de armen, dan toont die op een lekage in het systeem zelf.

Je hebt de trekker al 1.5 jaar, je had al 1.5 jaar de tijd om hier iets aan te doen. Als er toch zoveel lawaai is/maakt, dan kan ik helemaal niet begrijpen dat je hier niets aan doet.

Kan zijn dat er intern iets kapot gegaan is ...
valmet6400power
Dat tikken van de pomp als ie stationair draait is gebruikelijk bij Joh Deere geloof ik, altijd met een beetje gas doen dus 😄
3130ls
@valmet6400power volgens mij zijn het de plunjers die je hoort tikken in de hydrauliek pomp.
WytzeN
Ja dat tikken zou een JD kenmerk zijn, nou dat was het ook!!
Ik bracht hem uiteindelijk maar naar de dealer, nou ja, ik was 500 meter op weg en toen brak de as tussen de motor en de hydrauliekpomp, sloeg ook nog even een gat in de radiateur, driedubbel pech dus. Wat bleek, de rubbers tussen de as en de motor, zitten in een soort klem, waren weggesleten, dat veroorzaakte dus het tikken. Daardoor zat er ruimte op de as, die was losgekomen van de as van de hydrauliekpomp, spie was er uitgeslagen. Ok deze as was beschadigd. De hef ging waarschijnlijk niet meer omhoog omdat de as al langer doorslipte? En waarom dit allemaal gebeurde is omdat de vorige eigenaar er een verkeerd ventielblok op had bevestigd, van een ouder type, dat steeds wat olie door liet waardoor de hydrauliekpomp nooit stopte, contstand druk leverde dus. Ales is nu weer gerepareerd voor een flinke duit, maar dan heb je ook wat. Ik had natuurlijk veel eerder naar de garage moeten gaan. Dus als je jou JD hoort takketakken, kijk dat snel naar deze as en rubbers. kan ik hier ook nog eeb foto bij opladen?
roni
Hallo
dat gejamer uit je versnellingsbak zijn mogelijk lagers die je hoort gieren.
mijn jd 1630 ligt op het moment uitelkaar mogelijk doordat de ventielen op de hefcilinder tegelijk bediend werden waardoor de pomp daar al zijn druk op kwijt kan en niet naar de smering van de bak. hierdoor gaan de lagers jammeren.
hierdoor is mogelijk dat je hef steeds zakt.
ook is de hefcilider van een john deere hopeloos. dit hebben ze met een o-ring gedaan deze zal altijd gaan draaien en uiteindelijk lekt deze na een paar keer op en neer.
dus waar je na kunt kijken is
wat doet de hef in de positie regeling (bovenste stand diepte regeling keuze)
hoe rijd de trekker nu??
blijf hier absoluut niet mee rond rijden anders kan het zijn (in mijn geval nu dus) dat een tandwiel geen smering krijgt en vast smelt aan een as waardoor hij ook niet meer wil rijden doordat hij dan in meerde versnellings tegelijk staat
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 1120 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!