Illustratie van:

Fendt 611 s - olie vloeistofkoppelin

Ik ben op zoek achter dikkere olie voor in mijn vloeistofkoppeling, nu is die gevuld met ATF olie. Het lijkt me ook dat je niet gelijk welke olie er kan ingieten voor de warmte eigenschappen en dergelijke, heeft iemand hier ervaring mee of advies?

Deel dit topic

Reacties

boer
Wij deden er altijd OK 4001 sae 10w in hele dunne olie met die specificatie even naa de oliehandel gaan
Fendttrisixfan
@boer
ik wil er net hele dikke in doen 😃
boer
Dat kan ook maar dan gaat die er niet meer door de vloeistofkoppeling
boer
Je kan er ook gewoon achterbrug olie 80/90 in doen kan geen kwaad alleen slipt die dan niets meer
Fendttrisixfan
Quote @boer:
alleen slipt die dan niets meer

dat is ook mijn bedoeling, maar 80w90 hebben we wel ergens staan, kan verder voor niks kwaad?
boer
Nee heb het in het verleden toen bij de plaatselijke fendt dealer werkte wel gedaan
Fendttrisixfan
@boer
waarom werd dit bij standaard fendt's dan gedaan?
Mc Fendt
@Fendttrisixfan

Zou die dikke olie er dan wel in circuleren als je er zulke dikke olie in doet?
Fendttrisixfan
@Mc Fendt

is net de bedoeling dat het niet circuleert en de vloeistofkoppeling star blijft
Wimsumar
Beste Fendttrisixfan:
Quote @Fendttrisixfan:
Quote @boer:
alleen slipt die DAN NIETS :? meer

dat is ook mijn bedoeling,

Wat is je bedoeling:
Dan slipt die niet meer?
of,
Dan slipt die iets meer?
valmet6400power
@Wimsumar

Hij moet blijven trekken, 2x zoveel pk als standaard voor op de trekkertrek en de koppeling geeft dat nu op blijkbaar 😄
valmet6400power
@Fendttrisixfan

Het is toch een 614? ????
Wimsumar
Beste Fendttrisixfan:
Quote @Fendttrisixfan:
dat het niet circuleert en de vloeistofkoppeling star blijft

Ook al doe je de vloeistofkoppeling geheel vol met olie, er is altijd weer een toerental dat deze kan doorslippen. De vullingsgraad bepaalt wél bij welk toerental slip op zal treden (hoe voller----hoe lager).

Vullen met dikkere olie lijkt mij sterk af te raden omdat deze olie te traag stroomt (al bij opstarten van de motor!) om een egale vloeistofverdeling door de vloeistofkoppeling te krijgen. Een ongelijke verdeling veroorzaakt onbalans/trilling.
Daarnaast geeft dikkere olie een steviger schuim waardoor de afdichtingen zwaarder belast worden.
boer
Wimsumar heb het bij meerdere trekkers gedaan en daarbij zijn er die meer dan 8000 uur hebben gedraait dat ok mee heb gemaakt en daarmee geen problemen dus dat voor een hebbie trekker die max 100 uur in een jaar draait is dit ook heel geen probleem
Fendttrisixfan
Quote @Wimsumar:
Wat is je bedoeling:
Dan slipt die niet meer?

dat hij niet meer slipt 😉
Fendttrisixfan
Quote @valmet6400power:
Hij moet blijven trekken

blijft wel trekken maar in de aanzet is hij dit weekend even aan het slippen geweest, en doe maar 3x de originele pk's 😃
Wimsumar
Beste Boer:
Quote @boer:
heel geen probleem

Okee. Fendttrisixfan gaat dan wat mij betreft z'n gang maar. (Ik zie er met 'boerenlogica' niets in).
Fendttrisixfan
@Wimsumar
kan het maar proberen, als de vloeistofkoppeling hierdoor stuk gaat haal ik ze er toch uit 😉
Wimsumar
Beste Fendtrisixxfan:
Quote @Fendttrisixfan:
haal ik ze er toch uit

Doe dat dan gelijk, dan houdt dat ding waarde.
Fendttrisixfan
Quote @Wimsumar:
Doe dat dan gelijk, dan houdt dat ding waarde.

het is goedkoper om ze te laten zitten
Fendt926Driver
Quote @Wimsumar:
Een ongelijke verdeling veroorzaakt onbalans/trilling.
lijkt mij ook dat als je er alleen dikkere olie in doet maar niet helemaal vol krijg je last met de middelpunt vliedende kracht. de olie blijft dan niet ergens in de schoepen verdeeld maar op een plek in de vloeistof koppeling en dat kon wel eens voor onbalans lijden.
heb er geen ervaring mee maar mijn gezonde boeren verstand zegt mij dat ik liever vol met atf had dan half vol met 80w90
maar wie ben ik om er over te oordelen
Fendttrisixfan
Quote @Fendt926Driver:
vol met atf had

dat heb ik nu al... dus moet wel iets doen
Arrie94
Is een koppeling van een 615 niets? (evt. met duospeed zelfs en die overbouwen?)
Fendttrisixfan
@Arrie94
heb al zitten denken aan achterbrug van 615 en zelfbouw 2-plaats koppeling met een zelfgemaakte as die rechtstreeks van motor naar koppeling loopt zonder de vloeistofkoppeling...

maar das voor als ik veel geld heb 😃

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 611 s ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
3