Illustratie van:

Mc-Cormick D 432 - inspuitmoment brandstofpomp

Goedemorgen mensen,

Ik heb gister mijn brandstofpomp terug gekregen na revisie en heb nog een vraag over de afstelling.

Ik begrijp dat begin inspuiting van pomp op 12 graden voor BDP moet staan. wat is nu precies 'begin inspuiting'?

Als ik een buisje aansluit op 1ste verstuiverleiding van de pomp is begin inspuiting dan het moment dat diesel begint te stijgen of het moment dat het ophoudt van stijgen...?

Dank weer,
Caspar

Deel dit topic

Reacties

IHC-power
Het klepje van de eerste verstuiver moet je wel eerst uit de pomp halen. Daar een zwanenhalsje op, en dan bereik je begin inspuiting wanneer de diesel stropt met stromen. De laatste druppel moet dus aan de zwanenhals blijven hangen, en er niet meer vanaf vallen.
CormickD432
@IHC-power Dat begrijp ik niet helemaal... je kan toch ook aan de uitgang/ verstuiverleiding van de pomp zien wanneer dieselafgifte begint en stopt? waarom is het nodig hiervoor de plunjer uit de pomp te halen?
IHC-power
@CormickD432 zonder klep kan de diesel vrij stromen.
Fendttrisixfan
Staan toch gewoon merktekens op de tandwielen ook normaal?
Wimsumar
Beste CormickD432: Zoals je zelf al in de topicopening omschrijft is de goede werkwijze. (Begin stijgen = begin inspuiting).
joop-same
@IHC-power NIET JE PLUNGER maar je pers ontlast klepje en dan klopt het verhaal.
Laat het klepje ook mooi zitten en draai de pomp totdat de
brandstof van de 1ste cil. begint met inspuiten, brandstof komt omhoog in je wartel (de verstuiver leiding aansluiting)
IHC-power
@joop-same klopt, dat klepje bedoelde ik inderdaad. Zo hebben wij er hier al tientallen geregeld.
CormickD432
@joop-same ok dan snap ik em (persklep ipv plunjer). maar in de omschrijving van IHC-Power staat "begin inspuiting wanneer de diesel stropt met stromen" terwijl Wimsumar aangeeft "(Begin stijgen = begin inspuiting)".

welke is het het juiste inspuitmoment: begin of einde van dieselafgifte door pomp...?
Wimsumar
Beste CormickD432:
Quote @CormickD432:
in de omschrijving van IHC-Power staat "begin inspuiting wanneer de diesel stropt met stromen"

Eigenlijk is dat hetzelfde (alleen technisch met andere middelen uitgevoerd).
Bij methode IHC-Power kan de diesel vrij doorstromen als de plunjer van de brandstofpomp onderin staat. Het vrij doorstromen stopt als de plunjer van betreffende element aan de daadwerkelijke persslag begint. Dan blijft de laatste druppel hangen.

In een doorzichtig "opkomertje" (doorzichtig buisje) is het begin van de inspuiting het moment dat je de brandstof in dit buisje ziet gaan stijgen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 432 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
20