Goedemorgen mensen,
Ik heb gister mijn brandstofpomp terug gekregen na revisie en heb nog een vraag over de afstelling.
Ik begrijp dat begin inspuiting van pomp op 12 graden voor BDP moet staan. wat is nu precies 'begin inspuiting'?
Als ik een buisje aansluit op 1ste verstuiverleiding van de pomp is begin inspuiting dan het moment dat diesel begint te stijgen of het moment dat het ophoudt van stijgen...?
Dank weer,
Caspar
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 432 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Laat het klepje ook mooi zitten en draai de pomp totdat de
brandstof van de 1ste cil. begint met inspuiten, brandstof komt omhoog in je wartel (de verstuiver leiding aansluiting)
welke is het het juiste inspuitmoment: begin of einde van dieselafgifte door pomp...?
Eigenlijk is dat hetzelfde (alleen technisch met andere middelen uitgevoerd).
Bij methode IHC-Power kan de diesel vrij doorstromen als de plunjer van de brandstofpomp onderin staat. Het vrij doorstromen stopt als de plunjer van betreffende element aan de daadwerkelijke persslag begint. Dan blijft de laatste druppel hangen.
In een doorzichtig "opkomertje" (doorzichtig buisje) is het begin van de inspuiting het moment dat je de brandstof in dit buisje ziet gaan stijgen.