Klepspeling

Ik ben bezig met een pomssen ddr schlepper.
Hier zit een luchtgekoelde V4 viertakt dieselmotor van VEB Cunewalde in. Type 4VD 8/8-2SVL.
Deze motor lijkt veel op een deutz motor
Nu wil ik de kleppen opnieuw stellen maar wie weet hoe ik achter de klepspeling kan komen en welke volgorde moet ik aanhouden.
Het is een V4 luchtgekoelde dieselmotor met 30 pk

Deel dit topic

Reacties

zandvliet-120
Bij en deutz is vaak de klepspeling 0,15
albert-fendt
Oudere motoren is 0,15 eigenlijk altijd goed, volgorde staat soms op het onderblok, anders kun je daar zelf uitzoeken door de motor rond te draaien en kijken in welke volgorde de kleppen gaan 'tuimelen'. vaak is het 1-3-4-2
HanomagR228
Werkt het stellen van een V motor dan hetzelfde als van een lijnmotor?
ValtraStisch
Ja dit is gelijk, dan is hij het best in balans.
als je een lijnpomp hebt dan kun je ook de brandstofleidingen loshalen.
als je de motor ronddraait dan zie je wanneer hij inspuit.
op moment van inspuiten zijn de kleppen altijd gesloten.
twand2505
Eerste op tuimel derde stellen tweede op tuimel vierde stellen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0