Langs de heflat loopt erg veel olie uit de brug. het zou mij logisch lijken dat hier een oliekeerring gemonteerd hoort te zijn. bij mijn dexta is dat niet het geval. ik ben inmiddels aan het zoeken geweest maar kan hier niets over vinden. hoort hier een oliekeerring in en zo ja waar kan ik die vinden?.
foto van buitenkant tractorfan.nl/picture/863372/
foto van binnenkant
tractorfan.nl/picture/863373/
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik heb dit nog nooit gehad/gezien, maar mij lijkt dat deze pen, waar de trekstang/heflat op zit, gewoon vastgetrokken zit in de achterbrug/trompet. Allicht met een conische passing.
Ik zou hem er van binnen naar buiten uittikken, de pen en de opening in de trompet goed reinigen en kijken of er nergens een breuk zit. En dan de boel even droog in elkaar passen, kijken of het goed aansluit. Lijkt alles in orde, dan gewoon weer monteren.
Heeft de moer aan de binnenkant misschien niet goed vast gezeten waardoor de pen zich los heeft gewerkt en kon daarom de olie erlangs?
ik zal het spul eens loshalen en nakijken. heb je nog een tip hoe ik erbij kan komen zonder de hydrauliek los te moeten halen. mijn handen zijn te groot voor het gat van de aftakas.
Nee, lijkt me dat dit de eenvoudigste manier zal zijn, je moet ook nog een sleutel op de moer kunnen zetten en een slag kunnen maken, en hopelijk lukt dat.
Ik zit te denken dat de olielekkage langs de montagerand van de achterastrompet en differentieelhuis wegkomt en dat de pen waar de hefarm op zit een met een draadeind vast (en lekvrij) in de achterbrug zit.
De lekolie trekt door het aangekoekte vuil omhoog.
In de Dexta Manual staat:
"The lower links (hefarmen) are fitted with ball joints (kogelscharnier) at both ends and the front ends are mounted on pins (pennen(!), dus geen doorlopende as) on the rear transmission housing.
P.S.: Ik kan helaas zo snel geen tekening vinden in de onderdelenboeken-downloads:
smallholderservices.co.uk/id25.html/
P.S.-2: Montage aftakasgaffel: pdf-blz 19:
smallholderservices.co.uk/sitebuildercontent/…