International 1255 XL - 1255xl ombouwen naar 1455xl

Is het mogelijk/te doen om in een international 1255xl een blok van een 1455 te plaatsen?
1255inter

Reacties

deeremeneer
Zit daar niet dezelfde motor in dan?

(edit oh nee niet zie ik)
valmet 8500
Kun je dan niet beter gewoon een 1455 kopen
1255inter
@valmet 8500 nou heb een 1255, en kan aan een 1455 motor komen vandaar..
valmet 8500
Oke doet die 1255 het niet meer dan
rubenv
Andere vooras moet er dan ook onder
mc-cormick-ihc
@rubenv hoeft niet
dx11
Als je goedkoop aan een goed blok kan komen is het het proberen altijd waard.
MF 2725
14 heeft toch ook een vloeistofkoppeling en de 12 niet?
1255inter
@MF 2725 zijn allebei geleverd met zowel platen als vloeistof koppeling
SJB533
12 heeft een andere bak, dan de 14...
EA_MF
Waarom zou je het in vredesnaam willen?
case-inter
Dan vern**k je jezelf toch?
claasfan
Laat de 12 gewoon een 12 koop dan een 14
Als de prijs mee valt altijd doen, je kan het zo weer door verhandelen. Of je geeft je moter van de 12 even een paar beste slingers om de pomp dan heb je ook een14 😃
dx11
@Deutz 8006spezial als je de pomp een slinger geeft krijg je zomaar nog geen halve liter extra cilinderinhoud
SJB533
@dx11
Om en nabij 700 cc zelfs 😉
DaanHaar
@1255inter, versnellingsbak van 1455 is van ander type (zwaarder). Verder is het wellicht verstandig om ook even na te denken over de waarde van de trekker als je deze over een paar jaar wilt verkopen. De waarde door al het ombouwen wordt er niet hoger door terwijl je nu wel veel kosten hebt. Trekker is ook niet origineel meer.
DaanHaar
Als je graag sleutelen wilt is het misschien financieel beter om het blok van de 1455 te kopen en er een 1455 bij te kopen met kapot blok (dus lage koopprijs).
deutzman8006
@deeremeneer de motor is vergeleken met een 1255 2.5 cm langer als ik het goed heb. Dat is het enige vergelijkings punt
jordi 1455
Quote @DaanHaar:
k niet o
in de 14 ligt ook een zwaardere hefbak in.
KubotaB6001
De versnellingsbak in een 1455 is een ZF T3450HD, heavy duty uitvoering, terwijl een 1255 een ZF T3445 heeft, duidelijk minder gedimensioneerd. Ook heeft een 1455 een zwaardere vooras, een ZF APL 3054 (10-gaats steek) terwijl een 1255 een ZF APL 3052 of 3050 had (8-gaats steek). Je doet wat je zelf wil maar denk eraan dat dit allemaal met een bepaalde reden zo uit de fabriek gekomen is.
IH214d
14 is ook langer dan een 12, meen 15 cm. en een ander moederblok vooraan, al is het versnellingsbakverhaal natuurlijk veel meer doorslaggevend om het niet te doen.
SJB533
Quote @KubotaB6001:
Ook heeft een 1455 een zwaardere vooras, een ZF APL 3054 (10-gaats steek) terwijl een 1255 een ZF APL 3052 of 3050 had (8-gaats steek
Nee hoor!
KubotaB6001
@SJB533 is dat dan bij de Franse versies zo? Ze hebben mij dat toch zo uitgelegd
SJB533
@KubotaB6001 Tot aan 1983 hadden ze beide dezelfde vooras. Toen de 40 km/h transmissie ingevoerd werd, kwam er op de 1455 XL inderdaad ook een tiengaatssteek vooras
KubotaB6001
@SJB533 Ook op de 30 kmh versies?
1255inter
Kijk hier kan ik wat mee! Bedankt voor de info voor zover, de reden voor mij om het te vragen is omdat de 1255 een originele 40 bak heeft (dan bedoel ik echte inter kleuren) en die zie je niet tot bijna niet in een 1455, of schrikbarend duur. Dus vandaar mijn vraag.
SJB533
@KubotaB6001
Ja, volgens mij wel. Maar dan enkel bij de XL's. De 1455 voor de export heeft trouwens geen 40 km/h-versie, voor zover ik weet...
@dx11 weet ik, maar dan heeft ie wel de pk's 😛
dx11
@Deutz 8006spezial idd. en een deutz zal het allebei niet woden
@dx11 nou precies, dat is praat 😃
koen-hanomag
Laat hem mooi origineel, iedereen wil een 14, dan heb je iets anders met je 12, ze sterven zo uit wcht zonde!!!!
Dus als je echt een 14 wil, koop er dan een en verkoop je 12, dat is ook nog minder werk!!
inter-Eric
@1255inter ik heb wel belang bij die motor van die 1455.....
jordi 1455
Als je 1255 ombouwt tot een 1455 dan zijn versnellingsbak problemen gegarandeerd, de constructeurs van IH hebben niet voor niets de Heavy duty versie van de ZF T3445 gekozen.
Arrie94
@jordi 1455 3450HD tegenover de 3445 😉 Als de bak van een 12 niet meer aankan is het ook troep, maar als er een DT402 in komt vraagt dat erom om geschroefd te worden, dus je hebt wel gelijk.
jordi 1455
@Arrie94 3445 kan een DT 402 niet aan, Eicher had net als IH een 3450HD in in zijn 145pk trekker gebouwt, dat lijkt mij voldoende bewijs dat een 3445 145pk niet aan kan, want anders had de 1455XL wel 3445 bak.
Fendttrisixfan
@jordi 1455

Zo'n 3444 kan gemakkelijk meer aan...
CHALLENGERfan
Reken maar dat je iets mooiers en originelers hebt dan dat je weer met de zoveelste 1455 aankomt... Laat em gewoon origineel, of gooi wel dat blok dr in, maar gaat niet met stickers en andere details lopen kloten.
redeagle14
@1255inter

Het grote verschil in de bak is dat de 3450HD een dubbele planetaire eindvertraging heeft en voorin de bak dus versnelt wordt om zo het grotere vermogen over te brengen. En zelfs dan zijn ze nog zwak, zeker bij opschroeven van de motor en voller gieten van de vloeistofkoppeling.
selten
@jordi 1455
De 3445 liggen in veel tractoren. Die kunnen een kleine 450pk wel hebben. De 3450HD kan +-700pk hebben.
selten
@1255inter
Als het bij het koppelingshuis past is het de moeite waard. Anders kun je altijd nog beslissen t stuk tussen bak en koppelingshuis te vervangen. Dan zal het nooit een groot probleem geven.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1255 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!