Balen rijden met international 744

Hee,,

ik had een vraag. zou je lange afstanden kunnen rijden met een international 744 met kleine pakjes stro? hoeveel pakjes kan ik er dan ongeveer op hebben als de remmen goed zijn en wat voor wagen kan erachter?
en kun je ook met de hydroliek de wagen afremmen als deze hydraulisch geremd is?

groeten

Deel dit topic

Reacties

GrolschZetor
Doe maar niet
pieto84
Tuurlijk kan dat, Je kunt er wel een redelijk grote wagen achter hangen, ligt aan het gewicht. Ik zou er niet meer dan 10 ton achter hangen als ik jou was. Je kunt een wagen wel remmen met een hydroliekventiel, maar dat zou ik je niet aanraden. Dat doseert niet mooi.
interbasje
Jah dat gaat wel hor, zorg alleen voor dat je goed geremd bent ja, weet niet of die 744 een aanhangwagenremventiel heeft? dit is wel noodzakelijk..
maar aantal pakjes, jah zo een paar honderd minimaal
pieto84
Wij hadden ook een 8kuubs vaccuumtank achter onze 744 zitten. Ging wel goed. Daar was later een remventiel opgebouwd. Remmen op een olieventiel zou ik je echt afraden.
JD BORN 2 FARM
Ach dat remmen met het hydroliek ventiel weet je vaak ook wel hoe dat gaat, moeten ze een noodstop maken en dan is echt niet de eerste reactie die hendel aan trekken dat gaat dan vaak toch mis. als je een wagen remventiel hebt dan kun je wel een ton of 8 mee nemen
pieto84
Heb je helemaal gelijk in. Ik zou er een remventiel op laten zetten, ondanks dat dat een duur geintje gaat worden.
JD BORN 2 FARM
Altijd goedkoper dan dat je met 10 ton er achter ergens bij omhoog vliegt en dan om over blijvend letsel nog maar te zwijgen. ik reed in zweden met een trekker van 180pk met een wagen waar 45 balen stroo op stonden ook onberemt maar als je dan met 19 ton er achter van een beste berg komt moet je boven aan wel beginnen met remmen.
sanderwoude
Ik reed met mijn fendt 104s
twee platenwagens met 400 pakjes hooi
ging goed remmen op de motor is dan het best en goed voor uit kijken
en niet vergeten verlichting en langsaam verkeer bord
boer
Ken best joh gewoon et auto er rustig achteraan blijven rijden dan is er neits aan de hand
Fendt-718
Probeer het uit zou ik zeggen 😛
tractorquintentje
tractorfan.nl/picture/246904/
dit ging toch ook met 50 pk 😃 dik 150 pak
dus kuj ongeveer maximum 250 pakjes fzo hebben, mits, maar voor lange afstanden zeker geremd nemen 😉
KHD Deutz-Fahr
744 is ongeveer 70 pk, dus al wil je er 4 platte wagens achter hangen, geen probleem. Ik rij met 54 pk soms met een vrachtwagen kar, 32 vierkante pakken.
bert8210
Tis ook te zien hoeveel de tarra van je wagen is en of die halfgedragen is of gewoon met een losse dissel. bij een halfgedragen heb je toch nog gewicht op de achteras van de trekker en kun je vaak nog zonder aanhangerrem redelijk goed remmen. Met een losse dissel zonder remmen is niet aan te bevelen en remmen op met de buitendienstkleppen is zeker af te raden.
wiegehts
Gewoon Knalluh Met die balluh Gewoon kop dr bie hol'n en dat giet er verschijde pakkjes met
frank-ih
Gaat best hoor met die 744 wij rijden zelf ook best veel hooi en stro maar rond de 500 600 pakjes gaat best alleen als je zonder remmen rijd dan moet je ver voor je uit kijken wat er gebeurd zodat je optijd stilstaad en als je dan de beremming in de hydroliek ventiel steekt kan je als het nodig is een noodstop maken dan kan er niks gebeuren
KHD Deutz-Fahr
Als je met een volle kar de weg op gaat, nooit zonder wagen beremming gaan rijden, is vragen om problemen, of enorme ongelukken. In de Haarlemmermeer is een keer een jongen van 18 verongelukt met een platte wagen met stro, hij reedt op een open trekker zonder rolbeugel, auto maakte een noodstop voor die trekker, trekker had geen remmen op de wagen, en werd omgeduwd door de triangel, kwam onder het spatbord terecht, op slag dood.

Remmen op de wagen, remventiel op je trekker laten maken. En zorg dat de remmen van de trekker een flinke onderhoudsbeurt krijgen. Want ik ken dat wel, "de remmen doen het nog wel goed", dat lijkt soms zo, maar als je een wagen achter je hebt praat je wel anders, en meestal trekken die slecht onderhouden remmen ook nog eens scheef. En het zijn natuurlijk van die oude trommelremmen, die moeten in topconditie zijn!!
ihc-driver
744 kan wel een ton of 15 meenemen. Heb het er zelf al eens erachter gehad wel zon schamelas.

Duurt wel een tijd voor je op gang bent maar hij kan het trekken. Pluimt dan wel mooi

Maar de remmerij moet dan absoluut in orde zijn ( ik had geen geremde wagen en dan is het echt oppassen wat je doet, doe t ook nooit meer. gelukkig wel veel gewicht aan de trekker ivm dat die klaar stond voor trekkertrek dus veel gewicht op de assen.) en dat van rem in een gewoon hydrauliekventiel stoppen is zoals al gezegd is gewoon niet handig. als je m bedient remt het veel te aggressief en als je een noodstop maakt denk je echt niet van ow die hendel moet ik nog bedienen.
KHD Deutz-Fahr
20 ton moet ook nog wel lukken, alleen, moet je oppassen dat de kar er niet met de trekker van door gaat. Een platte wagen met triangel, duwt zo je hele achterkant om, als je een lichte trekker hebt.
case 745 xl
Ik heb altijd ongeveer 450 pak stro achter een jd 1640 hij trekt het met gemak maar remmen is id ver vooruit kijken.
shovel-joopie
Ja joh dat kan wel wij reden enkele jaren geleden met dubbele vrachtwagen aanhangers met inter 733 van Steenbergen naar Waspik eo ging altijd goed ook zonder remmen maar dan is het wel opletten wij namen ca 600 pakjes mee,wel moesten we elkaar helpen als we bij de boer de onverharde opritten op moesten,en opletten met afremmen
Fendeere
Hydro, rem kan wel dan moet je een verloop stukje aan de remslang doen zodat je hem in de hydro van de trekker kan doen, en als je dan iets meer rem dracht nodig hebt zet je heel iets druk op de slang, gewoon met je hydro hendel,maar pas op maar heeeeel iets anders sta je heel snel stil, te snel.
Aorend
Hebben nog nooit met beremde wagens gereden
is altijd nog goed gegaan. Gewoon met verstand rijden en niet as een losgeslagen onneuzele op de kruizingen en alles anjagen. Verlichting is veel belangrijker

tractorfan.nl/picture/285570/
tractorfan.nl/picture/285558/
-Anne-
Ok. duidelijke uitleg allemaal bedankt.
maar hoeduur is het ongeveer om een remventiel op de trekker te laten bouwen?
KHD Deutz-Fahr
-Anne-
Ok mooie combinatie;)

maar hoe duur is het ongeveer om je remmen te laten reviseren? we beschikken nu namelijk over een wagen met een oploop rem. dus de wagen remt.
-Anne-
Niemand die iets weet over het reviseren van de remmen?
KHD Deutz-Fahr
@anne
Dat weet ik niet precies, maar het zal wel een duur worden. Maar ik zie liever niet dat je eigen dood rijdt, of iemand anders.

Je kunt ff een prijs opgave laten doen bij een dealer. Het zijn waarschijnlijk eenvoudige trommel remmen, die bedient worden via een stang direct vanaf het rempedaal, dus waarschijnlijk kun je zelf, of met hulp van je vader, al een heel eind komen. Dan heb je alleen kosten van de onderdelen, en dan ff de boel laten controleren bij een mechanisatie bedrijf. Dan heb je amper werkplaats kosten, en dat kan al heel wat schelen in de kosten.
fendtjuh
Remmen van de 744 ook niet goed dan?

Hoe handig ben je zelf? Want uren zijn zo duur he... als er compleet nieuwe remen op die inter moeten ben je zo 1000e verder incl. arbeid van hun...
stefan310
Voor nieuwe remschijven e.d. ben je ongeveer 100 euro per stuk kwijt. Kameraad van mij heeft het net gedaan bij een 744 en die heeft het zelf gedaan. Was ongeveer 400 euro kwijt voor alle 4 de remmen
KHD Deutz-Fahr
@fendtjuh

Meestal is arbeid de grootste kosten post, meestal kost het meer dan alle onderdelen bij elkaar, dus als hij handig, kan die veel besparen. Meestal zijn remmen van een trekker van 30 jaar oud zo goed als verrot, dus daarom mijn advies.
KHD Deutz-Fahr
@stefan310

Hebben die dingen al schijf remmen?
FENDTfarmer
Als je dat zelf kunt scheelt het wel veel.

trouwens khd je hebt een pb gekregen vant weekend ofzo
+1
KHD Deutz-Fahr
Oh sorry Fendtfarmer, heb nog niet gekeken.
fendtjuh
Idd KDH, maar ze zijn er zo zeker een dag mee bezig, is alweer 4/500 e 😉

@Stefan klopt wel ja!
HekmanCase
Het beste is als je aanhangwagen net iets scherper staat afgesteld als de trekker er voor, dan krijgen de remmen van de trekker niks op de kloten en heb je geen last van een wagen die je door drukt.
-Anne-
Ok bedankt voor de informatie. we zouden het zelf ook wel kunnen doen denk ik. ik doe werktuigbouwkunde en me pa heeft ook zoiets gedaan;). maar ik ben nog aan het kijken naar een trekker ik heb hem nog niet. maar ik rijd voornamelijk van die kleine pakjes voor de handel. en ik wou zelf wel graag een trekker om te beginnen en vind de international 744 super mooi. en we hebben nu een wagen tot onze beschikking met een oploop rem. die is tevens te koop. een lanbouwwagen een blauw
tractorquintentje
Als je nog kijkt, zou ik wel een 4wd nemen, het mooiste vind ik een 56-serie, prachtige dingen zijn dat, maar missschien is dat ruim buiten jouw budget 😄
-Anne-
Ja dat is wel buiten mijn budget maar toch bedankt. ik heb een mooie john deere 1950 gevonden en een international 644 ook een super mooie. welke is het beste volgens jullie?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
39
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
8