Hee,,
ik had een vraag. zou je lange afstanden kunnen rijden met een international 744 met kleine pakjes stro? hoeveel pakjes kan ik er dan ongeveer op hebben als de remmen goed zijn en wat voor wagen kan erachter?
en kun je ook met de hydroliek de wagen afremmen als deze hydraulisch geremd is?
groeten
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
maar aantal pakjes, jah zo een paar honderd minimaal
tractorfan.nl/picture/274004/
45 pak er op ging gek zat onberemt
twee platenwagens met 400 pakjes hooi
ging goed remmen op de motor is dan het best en goed voor uit kijken
en niet vergeten verlichting en langsaam verkeer bord
dit ging toch ook met 50 pk dik 150 pak
dus kuj ongeveer maximum 250 pakjes fzo hebben, mits, maar voor lange afstanden zeker geremd nemen
Remmen op de wagen, remventiel op je trekker laten maken. En zorg dat de remmen van de trekker een flinke onderhoudsbeurt krijgen. Want ik ken dat wel, "de remmen doen het nog wel goed", dat lijkt soms zo, maar als je een wagen achter je hebt praat je wel anders, en meestal trekken die slecht onderhouden remmen ook nog eens scheef. En het zijn natuurlijk van die oude trommelremmen, die moeten in topconditie zijn!!
Duurt wel een tijd voor je op gang bent maar hij kan het trekken. Pluimt dan wel mooi
Maar de remmerij moet dan absoluut in orde zijn ( ik had geen geremde wagen en dan is het echt oppassen wat je doet, doe t ook nooit meer. gelukkig wel veel gewicht aan de trekker ivm dat die klaar stond voor trekkertrek dus veel gewicht op de assen.) en dat van rem in een gewoon hydrauliekventiel stoppen is zoals al gezegd is gewoon niet handig. als je m bedient remt het veel te aggressief en als je een noodstop maakt denk je echt niet van ow die hendel moet ik nog bedienen.
is altijd nog goed gegaan. Gewoon met verstand rijden en niet as een losgeslagen onneuzele op de kruizingen en alles anjagen. Verlichting is veel belangrijker
tractorfan.nl/picture/285570/
tractorfan.nl/picture/285558/
maar hoeduur is het ongeveer om een remventiel op de trekker te laten bouwen?
tractorfan.nl/picture/269258/
32 pakken en dit zijn geen midi balen.
maar hoe duur is het ongeveer om je remmen te laten reviseren? we beschikken nu namelijk over een wagen met een oploop rem. dus de wagen remt.
Dat weet ik niet precies, maar het zal wel een duur worden. Maar ik zie liever niet dat je eigen dood rijdt, of iemand anders.
Je kunt ff een prijs opgave laten doen bij een dealer. Het zijn waarschijnlijk eenvoudige trommel remmen, die bedient worden via een stang direct vanaf het rempedaal, dus waarschijnlijk kun je zelf, of met hulp van je vader, al een heel eind komen. Dan heb je alleen kosten van de onderdelen, en dan ff de boel laten controleren bij een mechanisatie bedrijf. Dan heb je amper werkplaats kosten, en dat kan al heel wat schelen in de kosten.
Hoe handig ben je zelf? Want uren zijn zo duur he... als er compleet nieuwe remen op die inter moeten ben je zo 1000e verder incl. arbeid van hun...
Meestal is arbeid de grootste kosten post, meestal kost het meer dan alle onderdelen bij elkaar, dus als hij handig, kan die veel besparen. Meestal zijn remmen van een trekker van 30 jaar oud zo goed als verrot, dus daarom mijn advies.
Hebben die dingen al schijf remmen?
trouwens khd je hebt een pb gekregen vant weekend ofzo
@Stefan klopt wel ja!