Hallo,
Bij onze JohnDeere 5720 laat de verf (Een beetje) los op de motor kap.. Het zijn slechts een paar kleine plekjes. Maar natuurlijk wel zonde!
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? :?
Slecht verfwerk vanuit de JD fabriek mischien?
En wat zouden we hier het beste aan kunnen doen?
Foto:
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
zonde, maar je zit er mee...
Dat is het em juist.. Hij word maar 2 keer per jaar echt met de hoge drukspuit gedaan.. Voor de winter, en een keer tussendoor. Ook dan word er niet van dichtbij op gespoten maar van verder af geblazen zegmaar
Ook op die zelfde kant zitten HELE KLEINE bobbeltjes in ''onder'' het verf, of heeft dat daar ook mee te maken.
Die kleine bobbeltjes zouden van het roesten onder de verf kunnen komen?
Wat je misschien kan doen, lichtjes opschuren en eventueel met een klein verfborsteltje bijwerken. Helaas zie je dit ook wel een beetje van dichtbij. Maar het zorgt er misschien wel voor dat hij niet verder afbrokkelt.
Moest het dan ooit echt heel erg worden, dan kan je altijd overwegen om hem helemaal af te schuren en opnieuw in de verf te zetten.
@Mc Fendt Zijn deze motorkappen nog van metaal gemaakt ?
onze dealer wel , goede service van de dealer maar stickers plakken is niet hun ding! overal bobbeltjes bij allemaal nieuwe JD's en ook bij onze oudere
Is helaas verder weinig aan te doen, ja spuiten is een optie
Feun/hoge drukspuit doet wonderen als je zo'n stickers er af wil halen ja.
Die van Nagel en JD zitten inderdaad ook bij ons op de 20 serie nog muurvast. Zelfs op de oude. Al zit daar die van de Kok ook muurvast op...
Wij halen de dealerstickers er niet af, van de trekkers/machines. Bij de 20 serie zijn de ''De Kok'' stickers er inmiddels wel wat afgeblaterd. Maar dat is niet enkel door af en toe af spuiten wand zo vaak komt ie niet in aanraking met de hoge druk spuit volgensmij, enkel na veel landwerk etc. dat ie er zo uit ziet dat ie bijv. meer groen is van gras als van JD groen.
Dat hebben die John Deere's..
Gewoon rood wit spuiten, alles opgelost....
De trekker is van 2007, dus vrij nieuw..
Het is een kunststoffen motor kap, en dus lijkt het mij moeilijk om zelf goed te verven en aan stippen (Tips misschien om goed kunststof te verven?)
We spuiten schoon met een gewone spuitlans, maar op de motor kap is dat van meer dan een halve meter tot meter... Dus dat kan het niet zo snel zijn. Want daar zit nooit echt iets ''aangekoekt''.
En we houden al rekening met de stoom cleaner, maar eens in het jaar mer wat warm lauw water op de trekker (Meestal voor de winter''slaap'')
Het waxen heb ik gedaan met een gewoon gele poetslap van de Action en er zachtjes over heen gepoetst. (Het vuil en stof wat er dan allemaal op komt gaat er de volgende keer VEEL makkelijker af, plus dat als het een keer regent is alle stof er ook weer automatisch van af omdat het water er dan afrolt met de stof erbij)
Ohja Boemrang, rood en wit komt hier niet :mrgreen:
Maar dit is dus waarschijnlijk van fabriek af al een beetje slecht geverfd?
Ohja, de trekker had deze plekjes (Maar dan de helft kleiner) al toen we hem kochten.. Hij kwam met 4600uur bij een tuinder uit Engeland vandaan.
Alle vragen zijn nu volgens mij Beantwoord (Beetje zonder volgorde)
Iedergeval allemaal BEDANKT!
Hmm, waarschijnlijk wel ja
Maar het is wel zonde inderdaad.. Als het maar niet groter word (Kan ik er mee leven), Dus beetje schuren en aanstippen?
Met gewone JD verf bij de dealer vandaan? (Door de zon is de kleur wel iets verandert)
Iedergeval allemaal BEDANKT!
Daar zijn wij toch ook voor, of had je weer anders verwacht...
Ik heb nooit iets anders verwacht
Dat is inmiddels ook al 7 jaar geleden en er zullen altijd wel een paar krasjes op komen.
De eersten van de 40 serie hadden dit, naar ik heb gehoord lag de oorzaak in de grondverf.
Advies zoals van @deeremeneer is uiteraard prima en geeft een goed resultaat.
Als je snel en eenvoudig klaar wilt zijn zou je ook met een klein penceeltje gewoon wat JD groen (let even op de juiste kleur groen, misschien heeft JD zijn groen in de loop van de tijd nog weer veranderd) op de zwarte vlekken kunnen verven (eerst even de ondergrond lichtjes opruwen met watervast schuurpapier, en de randen laten staan, hier ga je straks binnen verven). De kleur is dan nagenoeg gelijk, en als je het netjes doet (dus niet dik) zal het alleen jou, of een autospuiter nog opvallen.
Ok maar dit is er 1 van de laatste generatie