Beste TF'ers
Ik reed laatst met mijn dexta, toen hij op een gegeven moment een ander geluid begon te maken. Eenmaal thuis gekomen bleek er dat de tweede cilinder niet mee deed. Ik heb de verstuivers eruit gehaald en laten testen. Hieruit bleek dat er 1 kapot was en 2 slecht. Ik heb ze dus laten reviseren. Maar toen ik ze er weer indeed, had ik nog steeds het zelfde probleem.
Nu is mijn vraag, wat kan dit wel zijn en hoe kan ik dat oplossen?
gr,
kenn_dexta
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Haal de verstuiver er weer uit en zet dan de verstuiverleiding er weer op om te testen of inderdaad de pomp de verstuiverdruk niet meer haalt.
Voor afstel gegevens zie internet site.
[url]www.lutje-ford.nl[/url]
Daarna in geval van te lage compressie op 2e cilinder kun je inderdaad de kop eraf halen om te kijken waar het aan ligt: koppakking, kleppen, klepzittingen, zuigerveren, zuiger, bus...
Rookt de trekker ook meer/anders dan wat je gewend bent?
De brandstof zou dan wel ingespoten worden maar niet verbranden.
B.T.W.: Heb je bij het verstuivers monteren, na het testen, nieuwe brandplaatjes (ring onder de verstuiver) gebruikt (en de oude verwijderd) ?
Heb je misschien ernstig compressieverlies langs (verkeerd gemonteerde) verstuiver?
Ik krijg toch de indruk dat het aan de brandstofpomp ligt.
Mischien de koppakking stuk.