International 946 - ruimte as koppeling naar versnellingsbak

Wie kan mij een goeie tip geven over het probleem op te lossen.door speling uit de spleen verbinding weer top te krijgen.maar wel zo dat dat ik een pont op de kant kan tekken.en geen gerammel meer hoor kan pysich niet tegen.in het kort ik wil het gewoon goed hebben.bij voorbaat dank jullie.intersplinter.
INTERSPLINTER

Reacties

old man jose
Heel simpel gewoon een nieuwe bestellen bij ihc parts.nl
INTERSPLINTER
Denk je ZF duitsland al gebeld.zat gelukkig in een hardhoutenstoel.weet je nie nog een ander goed alternatief
1046
Bedoel je de priceas?????????????, niks an doen , zo maak je et en binne een een paar jaar hoor je et weer, rij al een jaar of 9 mee rond , niks an de zeis
INTERSPLINTER
1046 weet jij nog een goeie oplossing.mag wel wat kosten. maar geen hele 633.
1046
Ik weet geen goede oplossing ik rij er al een jaar of 9 mee in et rond , niks an de zeis. heb et nagevraagd bij de dealer , die zei tege mij als je je geld echt kwijt wil moet je et late reparere, en over een paar jaar weer, de monteur , met 35 jaar ervaring met inter, zei dat et geen kwaad kon, en er rijde er nog een paar in de buurt met etzelfde probleem
INTERSPLINTER
Oh je was eerder dan mij bedankt. zal ik niet alleen de lange holle as kan je reparatie set voor krijgen. ik heb de tand wiel as holle as in duitsland genoemt. bracht hem.weg voor dacht nieuwe overmaats spleen bus erom.maar kon niet geen zin in denk denk kom maar weer halen bij tand wiel fabriek.
INTERSPLINTER
Kan jij tegen dat gerammel.draait zo mooi rustig. die zes.ik heb complete achter brug al los gehad alle afdichtingen vernieuwd remmetjes en ga zo maar door koplinghuis eraf voor lekke tussen bak.koppeling vers. maar moet weer in elkaar. goed te horen dat et geen kwaad kan. maar je da gerammel
1046
Ik kan er wel tegen, je hoort et pas in een lage versnelling met lage toere, en als ik op de weg rij , dan hoor ik et nie meer, zeker nie met een ope pijp die 114 db geeft , hahahahahaha
cih1056xl
114db??? 😃 das ook nie lkkr voor je oortjes
fendtfavorit10s
Hebt onze fendt 10s ook, heb hem doormidden gehad. maar de oorzaak van het probleem was dat de bus die vloeistofkoppeling met de priseas er uit gelopen was. officeel hoort daar een zegering voor te zitten maar die was er voor weg gelopen door slijtage. er is nu een bus achter gelast zodat hij mooi klemt weer. ik ken iemand die had ook de priseas versleten, die heeft hem helemaal opgelast. elke dag een stukje en goed recht lassen. daarna met slijptol bewerkt en hij rijd weer als een trein.
1046
Idd 114 deb, maar ik heb speciale dinge voor in me ore, hahahahahaha
INTERSPLINTER
Bedankt jongens.ik geef het niet op.fendto,wat jij zegt dacht ik ook een bus achter de priespijp wordt ie stabieler.aanlasbus voor priespijp met spleen te koop in frankrijk voor een redelijke prijs.zat te denken als je er een kearing achterplaats of iets dergelijks hout het minste gerammel ook maby nog tegen.
INTERSPLINTER
Ook nog iemand een idee over de geharde tandwiel as op te lassen,lassen speciale elektrode,of co2.moet ie langszaam afkoelen,in ton met zand of maakt het allemaal nie uit.bvb dank jullie.
hans ih
Als de ZF niet zou rammelen dan wist je niet dat de motor draaide!Gekend probleem,binnen vertanding priesas slijt weg en hezelfde met buitenvertanding boite.Prijs as (heb ik nog nieuw liggen) ik denk 1500EURO,en astandwiel boite een stuk duurder.
INTERSPLINTER
Das geld aanlas stuk frankrijk 211euros.dan nog verzenkosten.heet dat een boite die met de buiten vertanding is nog te koop maar kost een duitje mischien toch oplassen proberen ik las in duitsland een 633 tandwiel had opgelast, nieuwe had bestelt,en rijd nog steeds met gelast tandwiel.bd voor reactie.
hans ih
Als je het monteert vol vet steken.Het zit droog in elkaar daarom slijt het weg.Later vb bij 1455,zit de dichting op de priesas,en zitten de vertandingen in de olie,daardoor is er minder slijtage.
Teakew
Er zijn bedrijven die in staat zijn om voor nette prijzen een kopie, of zelfs verbeterde versie van de originele as te maken.

Dit zijn dezelfde jongens die ook versnellingsbakken ombouwen voor Parijs Dakar.
Voor mij hebben ze een tandwielset met assen, voorzien van spiebanen gemaakt.
Er is dus hoop.
INTERSPLINTER
Ja dacht ik ook dikke vet ertussen geen gerammel en direkt smering en denk ik eventueel een kearing erin.de holle lange as zij ik al eerder. van een fendt 600 stond op ebay.maar verkocht loopt meer door met een bus draagt beter.en ja er zijn bedrijven die gerust kunnen maken.waar ik geweest bij een tandwiel fabriek werken liever voor hele grote jongens wat zien leggen leek wel van een ophaalbrug.nieuwe brug kost 3mil,nieuw tandwiel 20.000, noem maar wat,zitten ni opmij te wachten,die in druk krijg ik.jij hebt het voor elkaar gekregen waar zitten de bedrijven dan die de wel zin in hebben,heb er best wat voor over.dank jullie.voor opbeurende reacties .
Teakew
Janilbrink(.nl) heeft voor mij een set tandwielen voor een spitmachine (na) gemaakt.
Die zit in Overijsel, maar komt net zo gemakkelijk even bij je langs als je niet te ver weg zit.
INTERSPLINTER
Dank je Teakew kan ik ook weer wat mee.alle sugesties.benne welkom.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 946 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!