International 533 - Hydraulische remventiel

Hallo,

Kan iemand hier mij verder helpen, Ik ben op zoek naar een hydraulische remventiel voor op mijn international 533. Weet niet of dit uberhaupt mogelijk is op deze trekkers?

Wat ook mag, (als iemand een set heeft liggen) als dit wel kan, een luchtrem set. Dit zal wel helemaal niet mogelijk zijn denk ik. Of veel te duur worden.

Wie helpt mij verder hiermee?

Groeten Henk
533A

Reacties

rickrenault
Ik zou gewoon een verloop maken van het enkelwerkende ventiel naar een remventiel en dan wel een smoor ventiel er tussen anders werkt het als noodrem dan kan je gewoon remmen met de hydroulyk hendel
533A
@rickrenault Ik wil niet verongelukken ofzo, weet niet of jij dat wel wilt?
423-1246
Heb het ook wel eens gedaan, dan laat je de wagen als remmend voertuig werken.
Gaat wel, maar niet optimaal
SJB533
@rickrenault
Goed wijs kapot?
533A
@423-1246 Dat werk toch niet als je dagen rond moet sleuren met een dieplader en een mini shovel. Ben je niet wijs.
Glenn IH
@533A ik weet dat je het weet maar de wagen rem bij de IH 523, 553, 624,...en zo is met handbediening gemaakt en goedgekeurd voor op de weg. Dus waarom zou het dan gevaarlijk zijn als je op hydrolyk hendel remt? Het enige verschil is dat je na de stop de hendel in de andere richting moet bewegen om de olie terug weg te laten stromen zodat u remen terug los komen en het 2 de nadeel is dat je niet rustig met je wagen kan remmen maar meteen de remmen dichtgooit van de wagen. En oplossen met een smoorventiel gaat niet want dan is de wagen te laat met remmen. Dus kwazie veiligheid in het verkeer zie ik geen enkel probleem
rickrenault
@SJB533 hoe bedoel je dat? Ik heb het zelf ook werkt goed hoor al zit die trekker niet veel op de weg
SJB533
@rickrenault
Ooit een noodstop moeten maken met volle belading?
rickrenault
@SJB533 wel eens snel moeten afremmen maar je hebt gelijk dan denk je er niet aan om die hendel te pakken maar de gewone rem. Maarja we beter dit dan niks
533A
@SJB533 Dat heeft hij nog nooit, aangezien hij nog maar 15 is....
EA_MF
Als er hydraulische remmen op de trekker zitten moet dat wel kunnen lijkt mij
533A
@EA_MF Zitten mechanische remmen op, denk dat het wel mogelijk moet zijn, maar hoe?
EA_MF
@533A geen idee dan, zal nog wel knap lastig gaan worden
GD tuning Garyp
Met een hoofdremcilinder en een paar stukjes leiding
SJB533
@533A
Dat idee had ik ook al.
PatrickZ
@533A

Mulder agri service uit geesbrug... Misschien heeft hij wat liggen van een sloper, ben je in 1x klaar als het er is zoals jij zegt t wilt..
PatrickZ
@533A

Mulder agri service uit geesbrug... Misschien heeft hij wat liggen van een sloper, ben je in 1x klaar als het er is zoals jij zegt t wilt..
jo845xl
@KubotaB6001
Dat hebt je nodig maar ook BV201128.
Het eerste is een drukgever , kun je op mechanische remmen aansluiten en deze bedient dan het remventiel en je bent vertrokken.
Wimsumar
Beste 533A:
Quote @533A:
sleuren met een dieplader en een mini shovel. Ben je niet wijs.

"Sleuren met met 45 p.k.voor een dieplader + minishovel. Dan ben je niet wijs.
533A
@Wimsumar Waarom niet, een mini shovel met een gewicht van 2 ton met bakken erbij 3 ton en een wagen van 2 ton, is 5 ton gewicht. Dat kan goed. Rij nu zeker remmen, maar wil dit graag in orde maken. Anders moet het maar oplopend geremd worden.
Wimsumar
Beste 533A:
Quote @533A:
Rij nu zeker remmen

Zeker zonder(!) remmen(?).

Wat schrijft de wet voor voor aanhangwagens boven 3,5 ton?
Deutz-5006
5 ton moet je met oplopend sowieso al goed zat aangeremt kunnen krijgen, rij regelmatig met een deutz d4005 voor 8.5 ton oplopend geremt en gaat prima. Hang aan me trekker ook gewicht voor meer wieldruk.
casejxu
Kramp.nl en zoeken naar mechanisch remventiel
JD5620
Quote @Wimsumar:
"Sleuren met met 45 p.k.voor een dieplader minishovel. Dan ben je niet wijs.
+10!!
JD5620
Quote @533A:
Dat heeft hij nog nooit, aangezien hij nog maar 15 is....
wat heeft leeftijd ermee te maken??? Je kent @rickrenault zeker niet eens persoonlijk, kun je moeilijk over hem oordelen!
533A
@Wimsumar Ik heb hier niet gevraagd wat de wet voor schrijft. Maar of het mogelijk is om een hydraulische wagenrem op een inter 533 te bouwen.
533A
@JD5620 Weet niet hoe oud je bent, en verdere informatie. Maar ik heb geen grote pot met geld om ook nog een luxe trekker of zware auto te kunnen betalen om mijn mini shovel cq kniklader rond te sleuren. Vandaar de hobby trekker van thuis, welke normaal alleen in gezet word om 20 ha te bewerken.

En daarbij niet iedereen wil groot groter groots er is ook een maX.
JD5620
@533A ik ben 21. Waar jij je minishovel mee vervoert moet jezelf weten alleen, vind ik niet bepaald netjes om iemand af te kraken om zijn leeftijd hij is messchien 15 maar gedraagt zich volwasser dan sommige van 30+ leeftijd zegt niet alles. Rick kan wel meer verstand van trekkers hebben dan iemand van 50.

hij gaf je alleen maar advies of goed of slecht advies is moet je zelf bepalen.
jo845xl
Hier nog een ander remventiel van Safim , kun je rechtstreeks op de pedalen aankoppelen.
Staat niet in de cataloog van kramp maar je kunt altijd vragen of het misschien leverbaar is.

safim.it/en/products/…

safim.it/en/products/…
Fendt926Driver
Bij kofo in vriezenveen ligt een lucht remset van een case5150 voor 750 euro. misschien is dat iets voor jou?
merk van trekker waar die op heeft gezeten maakt niet veel uit omdat lucht meer stand allone is.
liggen ook nog wel 15 andere sets lucht remmen
radium45
Quote @Fendt926Driver:
kofo in vriezenveen

Zat net even die site te bekijken maar hun zien nogal waarde in gebruikte banden of niet?
Fendt926Driver
Quote @radium45:
zien nogal waarde in gebruikte banden of niet?
klopt. maar meestal is er over de prijs nog wel een beetje te onderhandelen. soms denk je dat een setje banden duur zijn andere setjes die ik er gehaald heb vielen mij enorm mee.
is wel goed mee te overleggen.
radium45
@Fendt926Driver Oke, nu heb jij er ervaring mee, maar ik als onbekende van hun zou ze dus niet snel bellen voor een setje banden als ik die prijzen zo lees. Goed dat ik het weet.
Wimsumar
Beste 533A:
Quote @533A:
Ik heb hier niet gevraagd wat de wet voor schrijft.

In die zin heb je nog geluk bij ongeluk. Met de 2-ton eigen gewicht van jouw dieplader is er geen specifieke wettelijk vereiste aan een remsysteem op de wagen.
( De combinatie trekker+dieplader hoeft "slechts" aan de voorwaarde van 2,3 m/sec² remvertraging te voldoen.
Dat wil zeggen dat je redelijk vrij bent met welk remsysteem je denkt de norm te kunnen bereiken.

cumela.nl/sites/default/…
ErDee
Op de franse trekkers zit meen ik standaard een hydraulisch remventiel, ook op de mechanisch geremde. Heb zo'n origineel ventiel al eens gezien op een 645 met mechanische remmen en een 745 met hydraulische remmen.
533A
@ErDee een 745 heeft ook nog mechanische remmen, Weet dat een remventiel op een 644 mogelijk is, maar hoe? Die hebben ook mechanische remmen, net als een 533.
ErDee
@533A hoeft niet, was optie, vloeistofremmen. kon ook op de 744 644 en 554. op de 844 en 844-S zaten standaard vloeistofremmen
(net als standaard stuurbekrachtiging).

Bij de mechanische versie van het ventiel zat deze als eerste blok bij de hydrauliekventielen. een stangetje ging richting een speciaal stukje dat tussen het remsysteem zat dat kantelde op een bepaald punt en zo het ventiel bediende.
533A
@ErDee Oke, dat wist ik niet, ook nog nooit gezien een 745 met natte remmen, dacht altijd dat het alleen van af de 845 standaart was.
Wimsumar
Beste 533A:
Quote @533A:
mechanische remmen

Vergeet het alternatief van "kar inruilen" niet.

Bijvoorbeeld: (met oplooprem).
Vraagprijs €1.100,-: waldnet.nl/wn/vraagaanbod/…
ErDee
@533A De 744 van @IHC-power heeft vloeistofremmen en stuurbekrachtiging. Beide opties die dus destijds door de koper zijn gekozen.
533A
@Wimsumar Dat klopt ook, maar ik zit ook met de kipper die we hebben voor de hobby, daar pak je ook zo een ton of 5 op, dan heb ik er al snel 6,5 ton ongeremt achter hangen. Kan deze kipper wel oplopend geremt maken door er andere dissel voor te maken. Maar een remsysteem op de trekker heeft toch mijn voorkeur. Aangezien je dan ook makkelijker machines kunt wisselen met loonwerk etc
533A
@ErDee Oke, dat is wel super dan, want de mechanische remmen van een 745 worden bij weinig gebruik, als zeer waardeloos beschouwt door mij. Remmen die blijven hangen enz. ook een reden waarom die trekker nu weg is.
redeagle14
@533A bij Kramp BV201128MN16 en de drukgever met een paar losse delen. Dan heb je een perfect systeem. Even vragen bij een lmb.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!