Hallo,
Kan iemand hier mij verder helpen, Ik ben op zoek naar een hydraulische remventiel voor op mijn international 533. Weet niet of dit uberhaupt mogelijk is op deze trekkers?
Wat ook mag, (als iemand een set heeft liggen) als dit wel kan, een luchtrem set. Dit zal wel helemaal niet mogelijk zijn denk ik. Of veel te duur worden.
Wie helpt mij verder hiermee?
Groeten Henk
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Gaat wel, maar niet optimaal
Goed wijs kapot?
Ooit een noodstop moeten maken met volle belading?
Dat idee had ik ook al.
Mulder agri service uit geesbrug... Misschien heeft hij wat liggen van een sloper, ben je in 1x klaar als het er is zoals jij zegt t wilt..
Mulder agri service uit geesbrug... Misschien heeft hij wat liggen van een sloper, ben je in 1x klaar als het er is zoals jij zegt t wilt..
Dat hebt je nodig maar ook BV201128.
Het eerste is een drukgever , kun je op mechanische remmen aansluiten en deze bedient dan het remventiel en je bent vertrokken.
"Sleuren met met 45 p.k.voor een dieplader + minishovel. Dan ben je niet wijs.
Zeker zonder(!) remmen(?).
Wat schrijft de wet voor voor aanhangwagens boven 3,5 ton?
En daarbij niet iedereen wil groot groter groots er is ook een maX.
hij gaf je alleen maar advies of goed of slecht advies is moet je zelf bepalen.
Staat niet in de cataloog van kramp maar je kunt altijd vragen of het misschien leverbaar is.
safim.it/en/products/…
safim.it/en/products/…
merk van trekker waar die op heeft gezeten maakt niet veel uit omdat lucht meer stand allone is.
liggen ook nog wel 15 andere sets lucht remmen
Zat net even die site te bekijken maar hun zien nogal waarde in gebruikte banden of niet?
is wel goed mee te overleggen.
In die zin heb je nog geluk bij ongeluk. Met de 2-ton eigen gewicht van jouw dieplader is er geen specifieke wettelijk vereiste aan een remsysteem op de wagen.
( De combinatie trekker+dieplader hoeft "slechts" aan de voorwaarde van 2,3 m/sec² remvertraging te voldoen.
Dat wil zeggen dat je redelijk vrij bent met welk remsysteem je denkt de norm te kunnen bereiken.
cumela.nl/sites/default/…
(net als standaard stuurbekrachtiging).
Bij de mechanische versie van het ventiel zat deze als eerste blok bij de hydrauliekventielen. een stangetje ging richting een speciaal stukje dat tussen het remsysteem zat dat kantelde op een bepaald punt en zo het ventiel bediende.
Vergeet het alternatief van "kar inruilen" niet.
Bijvoorbeeld: (met oplooprem).
Vraagprijs €1.100,-: waldnet.nl/wn/vraagaanbod/…