Goedemiddag,
Naar ik begrijp hebben sommige BM500's een HI/LO versnellingsbak. Klinkt mij als een platenpakket in de bak die hydraulisch bediend wordt. Hoe kan ik herkennen of de trekker dit heeft / waar zit de bedieningshendel hiervan ? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee, en hoe kan ik dat het beste uitproberen bij een testrit ?
groet looman
Volvo BM 500 - hoe werkt de optionele hi/lo, en hoe kun je dat praktisch het beste testen ?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Volvo BM 500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Die van de Massy Furguson vond ik persoonlijk niet zo mooi werken als die van de John Deere...
zoals 585 4230 en wat tussenliggende en latere types.
De hi/low kun je testen door ,al rijdend de remmen echt flink in te trappen 1200 motortoeren en dan de hilo te schakelen,van laag naar hoog en weer terug.
Als hij op enig moment blijft staan dan issie kapot.
Kan geen kwaad, je mist alleen de hilo op dat moment.
De trekker kan nog jaren in de werkende stand functioneren.
Met de Ford Dual Power speel ik altijd met het gas voor een vloeiende op- en afschakeling.
Eigenlijk onvoorstelbaar, een Volvo, met kostbaar defect, gaat voor "Hoogovenprijs(?)" naar Romenië.
Je zou haast denken dat zo'n trekkerkarkas voor drugssmokkel gebruikt gaat worden.