International 644 - Enkele vragen

Hallo TF'ers,

Ik ben bezig met mijn International 644 technisch wat in orde aan het zetten.

Op mijn brandstoftank heb ik geen tankdop meer, nu is mijn vraag, is dit eentje met een ontluchting in of niet? Het is misschien een domme vraag, maar ik wil het voor het zekerste weten. En weet iemand per toeval ook of deze bij kramp te krijgen zijn, en welke dat is?

Mijn tractor start ook zeer slecht, dat zou komen door de brandstofpomp die geen startdebiet meer genoeg geeft. Reviseren is geen optie, simpelweg omdat er gewoon geen onderdelen voor te krijgen zouden zijn. Ik heb nog gekeken voor een 9V starter, maar de starter die erop gemonteerd is, zou je niet kunnen ombouwen volgens de handelaar. Ze is trouwens nog maar een jaar terug gereviseerd, met de hoop dat het probleem misschien ook al opgelost kon zijn, niet dus.

Iemand een idee wat een 2de hands brandstofpomp kost? En is dit de zelfde als bij een Inter 744, of 624 bvb? En of dat aan te raden is, ze te vervangen.

mvg,
Simon (Schlüterfan)
Schluterfan

Reacties

Wimsumar
Beste Schlüterfan: Informeer eens bij van Klaveren (Adverteert vaak met demontagebrandstofpompen).

mechanisatie.nl/aanbod/details.php/…

mechanisatie.nl/aanbod/details.php/…

In een tankdop hoort normaal gesproken een ontluchtgaatje.
Granitgids:
Bajonetafstand 80 mm € 12,90.
Bajonetafstand 67 mm € 13.30

Slechte start: controleer verstuivers en liefst ook de compressie. (voordat je wat met de brandstofpomp doet).
Wij hebben nooit last van slecht starten. Een pomp van een international 24-44-(eerste: dus VOOR 87) 45 serie is qua opbouw gelijk: ze passen zo op elkaar (mits eventueel aanpassen verstuiverleidingen bij een ouder type 24-serie).
Let wel op, deze zijn mits andere motor, anders afgesteld. (Logisch voor het verschil in pk's), maar dit lijkt mij een werk van afstellen.
Ik denk persoonlijk dat de pomp reviseren een verstandiger (wel kostelijker) idee is: meer info kan je hier vinden, daar worden veel van je vragen overigens beantwoord:
tractorfan.nl/topic/70161/
Schluterfan
@Wimsumar

Compressietest en verstuivers meten wou ik al eens proberen voor ik aan de pomp begin. Ik informeer eerst wat, voor ik aan de trekker effectief begin, dit is een werk voor de winter, omdat hij dan een langere tijd stilstaat.

Het is een ellendige bedoening nu, startpiloot of aan te praat slepen. Als het druk is kan je zulke toestanden best missen.

Hij viel ook regelmatig stil, condens in de brandstof, of vuil in de tank. Die heb ik vandaag helemaal gereinigd, filters waren onlangs nog maar vervangen.

Ohja, de mijne valt trouwens ook stil, als je de handgas helemaal terug zet, dat deed hij voor de winter niet...
Wimsumar
Beste Schlüterfan:
Quote @Schluterfan:
valt trouwens ook stil, als je de handgas helemaal terug zet,

Op hoeveel toeren draait/draaide de motor op stationair toerental?
case-inter
Wat is er eigenlijk allemaal gereviseerd aan je motor?
IHJan
Brandstof pomp is wel degelijk te reviseren, kosten ca 200 euro, een nieuwe pomp is veel duurder.
Schluterfan
@Wimsumar

Weet ik niet, want de meter doet het niet 😉. Zoals het hoord volgens mij, iets van 600 a 700 toeren? Eenmaal hij draait, draait hij mooi.

Aan de motor is nog niets gedaan geweest. Op 2000u kreeg hij wel eens nieuwe bussen, omdat die lekte, maar dat was een fabrieksfout. Verder is de motor nooit open geweest. Hij heeft er nu zo'n 11000 op de klok staan.
Schluterfan
@IHJan

En waar kom je bvb aan de onderdelen? Indien dat mogelijk is, bestel ik deze, en laat ik de revisie door een bedrijf doen, tenzij die er zelf aan kunnen komen.
IHC1246
@ IHJan; een brandstofpomp reviseren voor 200,-?
Waar moet je dan wezen?
IK heb nog een paar pompen die kapot zijn, die wil ik graag laten reviseren.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!