Trekkerkenteken
Vragen die bij mij opkomen: die dag werken kunnen we die bij de minister declareren? Kost het bij een auto ook zo veel?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Rijbewijs voor 16 jarigen is niet meer van deze tijd, goed dat dat veranderd wordt
Juli* inderdaad
Oja maar dat maakt niks uit of je 16 bent en met 50 ton 65 rijdt of dat je als 18 jarige met 70 door de bebouwde kom gaat je wordt alleen geacht dat niet te doen maar de asocialen blijven toch. Gemiddeld gezien zullen 16 jarigen ook prima trekker kunnen rijden alleen is de verhouding een beetje scheef waarmee je dam de weg op mag
Hier in België moeten we er eigenlijk ook nog rekening mee houden, als je een kar trekt, deze dezelfde nummerplaat moet hebben als de trekker die hem trekt. Dus je zou ook nog eens altijd de nummerplaten moeten wisselen als je hem aan een andere trekker wil hangen.
Niet altijd hé Erik. Er zijn genoeg bedrijven met ingeschreven wagens (Q-platen?). Die zijn niet dezelfde als het trekkend voertuig. Weet nu wel niet hoe het daarmee zit na invoering van het G-kenteken?
We houden het daar op Belgische wetgeving
Maar ik weet men neef, die heeft rode G-nummerplaten op zijn karren en die moet regelmatig wisselen. Zijn die Q-nummerplaten niet eerder voor niet landbouw bedrijven ?
Er zit ook nog ergens een verschil op hoe ze ingeschreven staan, snelvervoer of traagvervoer.
Alee hé, dat is alleen in België mogelijk gemaakt...
Ik denk dat iedereen ze kan aanvragen. Een gewone aanhangwagen achter de auto, kan je ook inschrijven voor een Q-plaat. Echter ken ik niet meteen een landbouwer die zijn wagens ingeschreven heeft. Een landbouwbedrijf heeft (meestal) 1 à 2 trekkers en gebruiken altijd dezelfde trekker, voor hetzelfde werk. Dan moet je niet steeds de platen te wisselen. Bij een loonbedrijf is dat wel eens anders.
Als er voor de trekkers verder geen technische keuring aan vast komt te hangen zal het een kwestie van framenummer overschrijven zijn en kenteken aanvragen net als een paar jaar geleden met de brommer.
En een boer rekent zijn eigen uren toch al niet dus die ene dag hoef je ook niet te declareren toch .
Maar ik weet, er zijn bedrijfen die nieuwe aanhangers verkopen voor achter een tractor, waar inderdaad wel bij vermeld word, kan ingeschreven worden op Q-platen. Wat het verschil is, is mij ook compleet ongekend
eigenlijk vind ik dit raar
jij verwondert je er over dat er mensen zijn dioe roekeloos rijden, maar zelf heb je geen rbw, geen verzekering en mag je wettelijk niet op de trekker rijden....... ik vraag me af waarom je dat wel verandwoord vind