Fiat 500 nog steeds problemen laadspaning.
Ik heb al eerder een topic geopend over mijn fiat 500 waarbij na een tijdje het dynamo lampje gaat knipperen. En de spanning oploopt tot 16 volt. De dynamo en spanningsregelaar zijn naar een specialist gebracht. Hij zei dat deze op de testkast netjes 14.4 volt laadde. Toch heb ik de dynamo laten reviseren omdat de lagers wat minder waren. Hij zei dat het probleem aan de massa lag. De massakabel van de tractor is vernieuwd. Een dikke kabel op een plek gemonteerd dat blank was geschuurd. Ook zei hij dat het slim was om een extra massa kabel te leggen speciaal voor de dynamo en spanningsregelaar.Dit heb ik gedaan. Na dit alles gaat mijn lampje nog branden en is de laadspanning 15.8 volt. Hoe kan dit? Ik heb gelezen dat een accu waar het accuzuur te hoog staat ook kan zorgen voor een te hoge laadspanning. Klopt dit? Hoor graag reacties.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Een alternator is toerental afhankelijk, dat klopt nog wel. Maar als je motor stationair draait levert hij 12V, ga je op 2300 toeren draaien, dan levert hij bijvoorbeeld maar 12.8V. Er zit ook een spanningsregelaar op trouwens.
Ik denk toch, dat er iets mis is mat je alternator, of spanningsregelaar. Want alles wijst er toch op, dat je installatie toch mooi geplaatst is, in verband met de massa's.
En controleer nogmaals met een andere spanningsregelaar, omdat ik denk dat daar je probleem ligt.
2 weken terug brandde het acculampje van de Valmet ook heel erg lichtjes, pas in het donker zag je hem branden. Toen ook naar mechanisatiebedrijf gereden waar eigenlijk alles goed was behalve dat hij stationair teveel gaf, zat dus in de dynamo en om de ellende voor te blijven gelijk maar een nieuwe gekocht
Nieuwe tractor?
Haha, hoeft niet bij een Valmet bij zon roestbak als jij rijdt misschien wel?
Haha nu is de trekker 2x zoveel waard? ????????
Dan wil je nooit meer anders!