Van de een op andere dag start de tractor niet meer.
Een jaar geleden een startonderbreker ingebouwd omdat de dynamo niet goed meer functioneerde en ik zou de accu minder snel leeg trok.Nadat ik 3 maanden geleden het gras had gemaaid met de bloter had ik tractor even stil gezet en is er kortsluiting ontstaan omdat waarschijnlijk de accu was verschoven en tegen het chassis kortsluiting heeft gemaakt.
Als gevolg daarvan is de accu gesmolten en heb ik de deze moeten vervangen en heb wederom een nieuwe startonderbreker moeten inbouwen. Daarna heb ik de tractor weer kunnen starten en heb ik met Fordson gewoon weer gereden.
Tot een maand geleden dat de Fordson niet meer wilde starten. Ik heb daarna advies gevraagd aan de buurman Jo die vertelde me al kijkende naar de tractor dat het membraam waarschijnlijk was gescheurd omdat hij bij het oppompen te weinig druk voelde. Ook zat een van de ontluchtingsschroeven op de dieselfilter los. Van deze schroef heb ik van dat witte c.v. tape verwijderd en weer voorzichtig aangedraaid. Daarna leidingen en brandstoffilter goed kunnen ontluchten en weer geprobeerd te starten. Helaas geen resultaat. Ook wederom geen zwarte rook uit de uitlaat. Omdat ik dacht dat er wellicht een verstopping zat in de tank of een van de brandstof leidingen ben ik deze allemaal gaan nalopen helaas geen verstopping gevonden. Membraan gecheckt beetje schoongemaakt maar geen scheurtje te zien. Wel heb ik gezien dat de kickstart brandstofleiding die vanaf de benzinekraan rechtsreeks naar de voorverbranding kamer loopt waar ook de gloeikop in zit niet was aangesloten. Deze ga ik weer aansluiten. Ook de gloeikop functioneert prima. Hoe kom ik erachter of de dieselpomp goed functioneert? Heeft iemand suggesties wat ik nog zou kunnen checken of hoe ik het startprobleem kan oplossen?
Woon in de buurt van Zwolle misschien dat iemand kan helpen tegen een kleine vergoeding?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je bedoelt de verstuiverleidingen.
Ja haha sorry bedoel ik te snel getypt.
Dan stap voor stap kijken. Ook kijken of de opvoerpomp zijn werk goed doet (of klepjes werken en membraan goed pompt) Anders een nieuwe kopen 50 euro. En daarna dan kijken bij de verstuivers (kwartsslag draaien) of er diesel uitkomt bij het starten.
De leiding naar de opvoerpomp kan ik toch tijdelijk aansluiten om hulp te geven bij de 1e keer starten?
Ik hou jullie op de hoogte. Anders wellicht een keer hulp vragen woon in de buurt van Heino.
Kortgeleden hadden we in dit theater ook een geval van brandstofverwisseling. De trekker van betreffende persoon wilde ook zeer raadselachtig niet starten: hij had benzine getankt!
Dus: weet je zeker dat er de goede brandstof in jouw Dexta zit?
Het kan zijn dat het naar binnen is gegaan in de verstuivers.
Dan krijg je hem nooit weer aan zonder de verstuivers uitelkaar te halen
Dat spul hoort niet in een brandstofsysteem.
Er is zelfs zulk tape van discutabele kwaliteit dat niet eens oliebestendig is, en dus de neiging heeft op te willen lossen als het met diesel of benzine in aanraking komt.
Het zou me, zoals @paulusmahandel ook al benoemd niet eens verwonderen dat een stukje van die troep zich ergens binnen in het systeem genesteld heeft en nu dus de boel verstopt.
De enige deugdelijke afdichtingen in een brandstofsysteem zijn gemaakt van koper, kurk, rubber, of kunststof.
Tape, van welke soort dan ook, hoort er niet in thuis.
Groet Arwin Kardolus.
Dat is in de topicreacties ook zo bedoelt uit te voeren.
Desondanks:
Dexta gebruikersinstructieboek:
Klik: lutje-ford.nl/