Hoi,
zit te kijken voor revisie set voor david brown 950 er zij 2 verschillende ik weet allen niet welke ik moet hebben straigt liners of stepped liners staat op oldtractorshop
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hieruit is meer te halen.
kun je me het serienummer geven?
Staat rechts net achter de radiator in het frame geslagen.
Komt u maar
950
VAD1T, VAG1T
VAK1T, VAD1U
VAG1U, VAK1U
1958-1959
T950G, U950G
T950K, U950K
T950D, U950D
55446-62500
950 Implematic
First Series
VAD1V, VAG1V
VAK1V, VAD1W
VAG1W,VAK1W
1959-1961
V950G, W950G
V950K, W950K
V950D, W950D
63000-81126
950 Implematic
Second Series
VAD3, VAD3B
1961-1962
950/3A, 950/3B
400001-401489
@paulusmahandel waar jij het over hebt is de tractorserienummer. net achter de waterpomp aan de rechter zijde is de datum dat hij gebouwd is.
Ik heb een David Brown 950 gereviseerd gehad. deze had het motor nr: AD4 40U 2012. bussen voor deze motorblok is de Cylinder sleeve 3+5/8 in. dia. bore. Part No 902001
(U) staat voor een enkele koppeling
(T) staat voor een dubbele koppeling(doordraaiend aftakas)
Engine series AD4 36A and B construction as T and U series engines but fitted with 3+1/2 in. (88.9mm) pistons and sleeves. front axle trunnion brackets incorporated in front extension
Clutch, gearbox, differential lock and hydraulic lift system as 950 Inmplematic but fitted with category I linkage only. Reduction units as on 25-30 series tractors. Fixed or swinging drawbar with towing and pto-driben inplement positions.
Cilinder met 3,1/2 in. boring is het part nr : 900084.
In mijn Part Catalogue voor David Brown 950, 880 and 850 Implematic, Staat met die part nr 900084 dat hij alleen voor 850 is.
Als je twijfelt kun je altijd Piet de With in Leerdam bellen. die weet bijna alles over David Brown
mijn revisies zijn gebleven van tractortypes 990, 995, 996, 1200, 1210
@paulusmahandel dat zijn ook mooie tractoren om aan te sleutelen.
@ADB996
@valmet6400power
Hallo, daar is ie dan..;-)
Het blok van een 850/ 880 / 950 (en sommige late 25D en 30D's) is gelijk, zoals ook aangegeven in het topic waar je op zoek was naar een blok.
Het gietstuk van het blok is identiek bij alle types, maar er zitten wel wat generatieverschillen in;
de bussen zijn inderdaad straight of stepped,
oliefilterhuis is eraan vast gebout of bij de latere types in het blok gegoten.
De buitendiameter van alle bussen is gelijk, alleen zijn de bussen van een 850+25D dikker als van een 880/950/30D, waardoor de motor een kleinere inhoud heeft.
Het verschil tussen straight of stepped bussen zit in de onderkant van de bus voor zover ik weet, daar waar de bus in het blok valt.
Ik heb helaas geen duidelijke info bij welke motornummers er is gewisseld van stepped naar straight bussen.
Alle krukassen zijn gelijk.
Je kunt dus van jouw 850 motor een 950 motor maken door de zuigers en bussen van een 950 te monteren (ga er dan vanuit dat je je originele brandstofpomp en kop van een 950 monteert).
- Maar zijn de bussen zo slecht?
Bussen uit het blok trekken brengt een risico met zich mee, dat het blok onderin, waar de bussen in het blok staan, scheurt.
Kijk ook uit wat voor bussen je besteld. Heb zelf nog een set zuigers en bussen van Sparex staan, maar die zijn niet te gebruiken, maatvoering is slecht tot zeer slecht.
Bussen van volgende leverancier zouden goed moeten passen, maar heb ik zelf nog niet gebruikt.. davidbrownparts.com/page72.html/
(Heb zelf 1x zuigers en bussen overgezet, andere 2x een compleet blok overgelegd..)
misschien dat @DieterL het weet?
@ADB996
Heeft met de vorm van (de onderkant van) de bus te maken, en daarmee met de afdichting van de bus in het blok.
Maar exact hoe en wat durf ik ook niet te zeggen.
Weet niet hoe je Engels is, maar zou het eens navragen op www.dbtc.co.uk , daar zit de nodige kennis mbt de oude blokken. Let aan niet teveel op het commentaar van Powerrabit, heeft het regelmatig niet helemaal juist