Aansluitschema orbitrol

Beste, ik heb hier een orbitrol liggen welke ik op m'n 644 aan wil sluiten, orbitrol heeft 5 uitgangen, 4 snap ik, 2 naar de cilinders een retour en 1 vanaf de pomp, de 5de is iets van een overstort? Deze kan ook op de retour leiding?? Het betreft een danfoss a40, heeft iemand hier toevallig een schema van, zodat ik weet welke aansluiting waarheen moet?? Bvd

Deel dit topic

Reacties

monteurtje
Foto?
albert-fendt
Favorit614
Toevallig een orbitrol met LS aansluiting ?
Ik weet niet of er verschil in zit.
armpie
Volgens heeft de 5e aansluiting te maken met de prioriteit van de orbitrol. Zodra je de orbitrol niet bediend( lees: stuurt) en hij geen oliestroom nodig heeft gaat de olie naar de overige gebruikers zoals de hefinrichting en de externe ventielen. Maar ik weet niet of jouw 644 een aparte stuurpomp heeft of niet. Heeft hij een aparte stuurpomp dan moet deze aansluiting volgens mij verbonden worden met de retour.

Als tip: heb je de nieuwe orbitrol aangesloten en ga je de tractor voor de eerste maal starten, hou dan niet je handen aan het stuur. je zal niet de eerste zijn met gebroken polsen omdat hij per ongeluk een paar slangen verkeerd om heeft aangesloten waardoor je stuurwiel als een gek gaat ronddraaien.
ErDee
@armpie international heeft altijd een aparte stuurpomp ja, volgens mij is het niks origineels wat cormickje aan het installeren is, die hebben nl. maar 4 aansluitingen (en buizen geen slangen).
limbo
Het is niet mogelijk om een orbitrol aan te sluiten met ls als er geen ls op heeft gezeten.Als je de orbitrol vernieuwd vergeet dan niet de voor blok ook om te zetten,dit is nl de verdeel blok.
gr
cormickje
OK al heel wat informatie, ik nam aan dat de orbitrol origineel was, hij komt ook van een 644 vandaar. Ls aansluiting zegt me even niks, er heeft op mijn 644 nog nooit stuurbekrachtiging gezeten. Zag net een paar letters staan bij de aansluitingen, zal hem even goed schoonmaken en de benamingen hier delen. Ik heb nu een enkele oliepomp, ben van plan om er een dubbele op te zetten, zodat de stuurbekrachtiging zijn eigen deel heeft. Ik ging ervanuit dat deze orbitrol zo aangesloten kon worden zonder extra ventielen....
lindehydrocart30
Maar heb jij een orbitrol met losse stuurcilinder? of een hydraulisch stuurhuis?
Wimsumar
Beste Cormickje:
Quote @cormickje:
Ik ging ervanuit dat deze orbitrol zo aangesloten kon worden zonder extra ventielen....

Dat kan ook wel. Er moet dan een oliestroomverdeelventiel/voorrangsventiel tussen de (enkele) oliepomp en "werkhydrauliek" (hefinrichting) geplaatst worden.

P.S.: Dubbele pomp bij Granit: +/_ € 485,-
Complete stuurbekrachtigingsset voor zelfmontage: € 1.320,-.
cormickje
Mm plaatje plakken lukt nu niet vanaf de telefoon, de 5 aansluitingen hebben de volgende benamingen: T, P, L, R/CF en EF. De t en p zullen voor de tank en de pomp zijn de L en R voor de cilinder. De EF zou ik dus niet weten. Het betreft trouwens een losse stuurcilinder. Een dubbele pomp heb ik inmiddels 2dehands op de kop getikt.
cormickje
Weet nu inmiddels waar de EF voor staat, namelijk excess flow, betekend dus teveel aan flow . Ik denk dat ik deze dus gewoon op de retour aansluit. Vraag me nog wel af. Wanneer de de dubbele pomp monteer en ik deze alleen op de orbitrol aansluit er nog ergens een bypass of drukventiel bij indien te bouwen, of regelt de orbitrol dit compleet zelf...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
91