Hallo iedereen, ben man van 24 woonachtig in Belgie en help men vader beetje met restoreren van david brown 770. Ben hier dus nieuw by the way en zit namelijk ook al direct met een probleem dus alle hulp is welkom .
We zijn namelijk bezig met de bourages van de achterassen te veranderen. Nu de linkerkant is al inorde en steekt terug in elkaar maar langs de rechterkant wil de hele "trompet"(langs differentieelkant) met as er niet uit... We krijgen hem er ongeveer 8 cm uit getrokken maar dan blokeert er ergens iets binnenin denkik??
We hebben al op david brown data forum gevraagd hoe het zou moeten maar met die werkwijze worde we zelf niet wijzer...
Dit is hoe we het zoude moeten doen volgens hun:
Differentieelpedaal naar beneden duwen en vast binden.
Remstang eruit halen en de remhendel in de reductie naar achter kloppen zodat ze volledig dicht staat zodat de remschoenen er simpel af kunnen.
En zo zou hij eruit moeten gaan dus..
We hebben ook al beide kanten opgekrikt en met het andere wiel gedraait en ondertussen langs de andere kant de as eruit proberen trekken maar lukt dus ook niet hoor..
We weten zelf ondertussen dus geen raad meer, mss is hier dan iemand die bekend is met een david brown 770 of dit probleem?
Hier een paar afbeeldingen van het vastzittende gedeelte:
users.telenet.be/brooklynbridge/DSC01773.JPG/
users.telenet.be/brooklynbridge/DSC01774.JPG/
users.telenet.be/brooklynbridge/DSC01775.JPG/
Mvg
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heb het geloof ik al gelezen op dbtc, maar heb je een takel of kraan om de eindreductie op te tillen?
Remschoenen heb je eraf gehaald, dus die kunnen niet meer klemmen op de trommel, goed gedaan, net als het diff slot intrappen en vastbinden..
Nu zit de steekas dus nog vast, deze klemt waarschijnlijk in het diff/ in de bus van het diff slot.
Dit gebeurt als je de as iet wat scheef uit het diff wilt trekken.
Liefst opliften met werkplaatskraantje, heftruck oid en dan recht eruit trekken.
Succes!
Mss een hendel die nog verkeerd staat of iets verkeerd in de PTO? moet de hefbrug omhoog staan mss ofzo of moet er ergens druk af ofzo?
Radeloos...
Toch alvast bedankt om zo snel te kunnen helpen!
Om iemand te "mentionen" zodat hij een bericht krijgt moet je op dat gele "wolkje" achter iemand zijn naam drukken dan krijgt die een bericht rechtsbovenin dat jij zijn naam genoemd hebt
Weet niet of je je geabonneerd hebt op reacties
Dat kan als het uiteinde van de steekas iets getordeerd is bv, of de bus van het diff slot beschadigd is.
Dan zit er weinig anders op dat de trekker verder uit elkaar te schroeven om te zien wat er klemt en hoe op te lossen: PTO pot eraf en achterdeksel, zodat je vrij zicht op het diff krijgt.
Heb me niet op reacties geaboneert nee
Dat heb ik dan weer wel
Samen komen we er wel weer uit
Zit er ook niet aan vast, maar erin geschoven.
Kan echter wel stroef gaan met erin/ eruit schuiven, as of bus of diff kan iets beschadigd zijn, bv kleine braam erop, en dan wil het al snel niet zo soepel meer
Wie weet wat er allemaal mee gebeurd is de afgelopen 50 jaar...
Aha dan was het dus niet voor niks
Idd
@DieterL bedankt om er mee over na te denken!
Vreesde er al voor om heel die PTO eraf te halen maar zal toch moeten gebeuren dan...
@ADB996Zal het zelf ook allemaal voor de eerste X moeten doen maar zal eventueel foto's nemen als het eraf is en dan zet ik ze hierbij. Zal allemaal wel meevallen denkik maar is een hoop werk natuurlijk
Alvast bedankt and i'll keep you posted hehe
Grtz
Super! Dat voorkomt dat je dan zit te wachten tot mensen reageren maar dan moeten die met toevallig weer in dit topic kijken
PTO eraf halen is niet zoveel werk als het lijkt is mijn ervaring.
Je moet wel even de olie aanzuigleiding en persleidingen van de hydrauliekpomp in de gaten houden, heb je die niet in de gaten, kun je ook lang trekken
Heb het bij mijn 1200 ook allemaal losgehad, maar viel me mee, incl het diff slot weer opnieuw installeren, maar alles duurt langer als het de eerste keer is
Succes!