Fendt 611 s - gat in motorblok boren
Zou het mogelijk zijn om een gat in mijn motorblok te boren voor olieretour van de turbo? Aangezien deze origineel geen turbo heeft is een retour ook niet voorzien, of zijn er andere mogelijkheden?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 611 s ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
is veeel te dun, moet een gat van minstens 25mm hebben
olie moet boven het olieniveau in het carter uitkomen...
via de vuldop loopt de leiding te plat en loopt de olie niet vlug genoeg weg
in de onderste 5cm van het blok lopen toch geen koelkanalen?
Als je een opengewerkt blok hebt kun je het zien/nameten.
Zit de aftapplug aan de goede kant? Daar zou je een T-stuk in kunnen draaien.
aftapplug zit aan de verkeerde kant, maar dan nog... olie moet boven het niveau in het carter uitkomen...
persleiding word afgetakt waar normaal de oliedruk sensor zit
T-stukje oliedruksensor
als ik naar vooraan de distributie moet is de helling ook al zo groot niet meer... wil liefst zo recht mogelijk naar beneden
een gat zo hoog mogelijk in het carter geboord dan?
Zou dat wat uitmaken? Het is drukloos terwijl de turbo wél olie onder druk aangevoerd krijgt.
ja dat maakt zeker uit, heb hem nu via de aftapplug van het carter maar hij gooit een deel van de olie via de uitlaat eruit
@GROENEDEERE
zal dan kijken of het eventueel mogelijk is via de bovenste rand van het carter...
loopt die via het distributiedeksel? kan het namelijk niet goed zien. Maar van ik zit mijn turbo net helemaal aan de andere kant van de motor
Is dat niet een keerringprobleem? De olie wordt immers ook met enkele BAR druk in de turbo geperst? :?
ten eerste keerringen zitten er niet in een turbo, en dit komt voor door dat de olie niet drukloos wegkan
Daar zit t vulpunt van de olie.daar zit nu de aanzuig voor de externe oliepomp. De distributie deksel zie je voor de brandstofpomp.
wat niet kunnen?
dat denk ik ook... daarom dat ik het vraag, maar vraag me af als het blok dan niet gaat gaan barsten of dergelijke
goed idee, maar dan heb je nog altijd stuk omhoog wat normaal niet mag?
marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
die heeft zo te zien een gat in het blok geboord
zou je er een foto kunnen van nemen? waar de retour precies zit?
niet als de turbo lager zit dan het kleppendeksel...
had ik ook al aangedacht...
Hij kan beter even de maten doorgeven lijkt mij. Evt met een foto inderdaad.
Even de turbo goed na kijken dus.
Turbo was goed voor hij erop kwam, maar door slechte retour begint hij te lekken. Heb u een nieuwe gekocht en wil die graag wat langer goed houden.
Als je niets van turbo's kent moet je je er ook niet over uitspreken
Heb je het al opgelost? ik heb namelijk nu ook een turbo gekocht met originele in- en uitlaat spruitstuk, zou je misschien een foto kunnen maken van de aanvoer en de retour van de olie van je turbo?
Nee, momenteel nog niet, maar ga het gat wel boren, en druk haal ik van waar de oliedruksensor zit